Skocz do zawartości

co przedstawia ten schemat CDI?


robak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Sprzęt yamaha dt 125r , 97rok, usunięte wszystkie blokady poza cdi. W skrócie moto na 1,2,3 i 4 biegu ma prawie 30 koni przy 10 tys obrotów a na 5 i 6 biegu dochodzi tylko do 6 tys czyli ~ 12 koni i zaczyna przerywac ( kompresja jest super bo tłok był zmieniany kilka tygodni temu, na poprzednim było to samo)

 

Odpowiedz na to, jak usunąc blokade prawdopodobnie znajduje sie tu www.dt125.de => WERKSTATT ( na górze strony trzeci od lewej) => ENTDROSSELUNG (w prawym górnym rogu) => SCHALTPLAN CDI (również w prawym górnym rogu).

TYLKO CO JEST NA TYM SCHEMACIE? szczególnie dotyczy to jego prawej górnej częsci oznaczonej czerwonym prostokątem podpisanym reed relais . Z tego co wiem to trzeba zewrzeć kondensator i to rozblokuje kość CDI....

Moje cdi jest już rozcięte i pozbyłem sie połowy silikonu, którym zalana była wewnątrz cała elektronika. Straciłem linie papilarne na większosci palców i mam tego dosyć :D

 

Co robic dalej?

I co jest na schemacie i co jest opisane niżej? Bo ja nie widze tam nic poza kilkoma kreskami :P

 

 

Czy to "coś" w prawym gornym rogu oznaczone czerwonym prostokatem sugeruje, że trzeba zewrzeć kondensator :?:

 

pozdrawiam

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ktos tam powiedział, żę jest to plan budowy kostki cdi domowym sposobem :D tzn. przetłumaczył kilka wyrazów i tak z tego wynikało.

 

i to by sie nawet chyba zgadzało, bo na tej niemieckiej stronie schemat jest pod "schaltplan cdi"

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego akurat sie domyslam i mam stracha :P ale zrobic to trzeba zwłaszcza że praca jest w toku

byłem chyba u wszystkich "fachowców" w miescie i po opisaniu zachowania moto szukali przyczyn nie wiadomo gdzie (to tak jak z kobietą, która przychodzi do lekarza z bólem głowy a on od razu zagląda jej w majtki :D ) bo nie mieli o tym zielomnego pojecia i nawet nie odbywali jazdy "testowej"

 

ok, może jeszcze jedno pytanie - czy to "coś" w prawym gornym rogu oznaczone czerwonym prostokatem sugeruje, że trzeba zewrzeć kondensator?

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W tym tekście mniej więcej jest napisane, że dt do 96 roku były dławione kryzą w wydechu oraz zablokowanym szóstym biegiem.

 

Natomiast późniejsze mają elektronikę z czujnikami indukcyjnymi chyba w tachometrze - gdzieś przy prędkościomierzu która wysyła sygnał do CDI, żeby odciąć zapłon przy 80kmh lub przy jakichś obrotach.

 

Dalej, jest napisane że nie można się pozbyć tej elektroniki przy tach bo cdi przejdzie w jakiś program awaryjny (chyba ten cdi jest na mikroprocesorze), ale jeżeli odetniesz ten sygnał podczas jazdy to nie przejdzie w ten tryb.

 

I w drossel (dławik) I pisze o rozłączaniu wtyczki ręką podczas jazdy a w elektrodrossel II chyba o kupieniu wyłącznika i zainstalowaniu go i odłączaniu tacho też odczas jazdy ale przy 6500rpm :idea:

 

A ten schemat, wynikałoby z tego że to nie cdi tylko ta elektronika przy tacho.

 

Tak mniej więcej można to przetłumaczyć, ale jest to pisane nie techniczne i ztąd problemy.

 

Czyli pewnie nie za wiele Ci to wyjaśnia, ale ten schemat to nie cdi.

 

Natomiast gdzieś widziałem post o oddławieniu dt80 poprzez właśnie zwarcie kondensatora w cdi ale to w analogowym module, a Twój to nie jestem pewien czy nie cyfrowy, że tak powiem.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast późniejsze mają elektronikę z czujnikami indukcyjnymi chyba w tachometrze - gdzieś przy prędkościomierzu która wysyła sygnał do CDI, żeby odciąć zapłon przy 80kmh lub przy jakichś obrotach.

no ja własnie miałem cos przy predkosciomierzu (elektryk nazwał to "kontaktron") . tylko że moto kupiłem już z oderwanym od kontaktronu kabelkiem a podczas remontu oderwał sie drugi i kontaktron leży teraz na półce :D ale to nie zmieniło wcale osiągów (nawet jak predkosciomierz jest odłączony)

 

Dalej, jest napisane że nie można się pozbyć tej elektroniki przy tach bo cdi przejdzie w jakiś program awaryjny (chyba ten cdi jest na mikroprocesorze), ale jeżeli odetniesz ten sygnał podczas jazdy to nie przejdzie w ten tryb.

co może oznaczac tryb awaryjny?

 

I w drossel (dławik) I pisze o rozłączaniu wtyczki ręką podczas jazdy a w elektrodrossel II chyba o kupieniu wyłącznika i zainstalowaniu go i odłączaniu tacho też odczas jazdy ale przy 6500rpm

to kiedys było tak zrobione w moim moto bo kiedys znajomy go miał, sprzedał i po 3 latach trafił do mnie już uszkodzony

 

Natomiast gdzieś widziałem post o oddławieniu dt80 poprzez właśnie zwarcie kondensatora w cdi ale to w analogowym module, a Twój to nie jestem pewien czy nie cyfrowy, że tak powiem.

widziałem na zdjeciu cdi w dt 80 i jest duużo mniej rozbudowana bo ma chyba ze 4 kondensatory i jedną kośc (chodzi o wygląd bo niue mam pojecia co to jest) . natomiast w dt 125 w cdi jest na pewno wiecej niż 10 kondensatorów i kilka "kostek". to wszystko leży na takiej zielonej płytce jak w telewizorach :mrgreen: może ten opis naprowadzi kogos na to, jakiego typu to jest moduł (analogowy czy cyfrowy)

 

a może ktos wymysli, jak łatwo można obejsc tą blokade nie używając przełączynia przy liczniku (bo to wnerwiające pstrykac za każdym razem jak sie przekroczy 80 km/h)

 

pozdro

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej, jest napisane że nie można się pozbyć tej elektroniki przy tach bo cdi przejdzie w jakiś program awaryjny (chyba ten cdi jest na mikroprocesorze), ale jeżeli odetniesz ten sygnał podczas jazdy to nie przejdzie w ten tryb.

co może oznaczac tryb awaryjny?

 

że odetnie przy 7krpm lub przy 80km/h

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo u mnie w dt , ciekawe jest to ze pewnego zimnego ( chlodno na dworku) poranka motocykl tracil blokade i szedl tyle ile powinien odblokowany. Ale zeby to sie zdarzalo to naprawde fenomen , zawsze prawie jest cieplo i jest zablokowana ;)

Ciekawi mnie tylko dlaczego tak sie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo u mnie w dt , ciekawe jest to ze pewnego zimnego ( chlodno na dworku) poranka motocykl tracil blokade i szedl tyle ile powinien odblokowany. Ale zeby to sie zdarzalo to naprawde fenomen , zawsze prawie jest cieplo i jest zablokowana  

Ciekawi mnie tylko dlaczego tak sie dzieje...

czyli nie ma bata- na pewno istnieje mozliwosc odblokowania tej kosti :idea: bez uzywania przełącznika)

musi nastepowac jakies zwarcie czy cuś pod wpływem wilgoci. teraz trzeba tylko pomysłu, co sie zwiera :roll:

 

[ Dopisane: 26-09-2005, 15:58 ]

siemanko :mrgreen:

 

kostka CDI się ODBLOKOWAŁA :mrgreen: :twisted: 8)

 

a teraz jak to było :

rozciełem kośc CDI znajdującą sie w dt 125 na zbiorniku oleju od mieszanki. wyciełem wszystkie scianki oprócz "podstawy" brzeszczotem. oczywiscie przeciełem przypadkowo 4 kable :oops: do tego kosc była fabrycznie zalana sylinkonem /kauczukiem. podczas mozolnego oczyszcznia uszkodziłem lekko niebieskie "coś", które znajduje sie mniej wiecej na srodku kostki ,ale było widać, że zalany drucik chyba nie jest uszkodzony wiec ok :D

no i po zobaczeniu wnętrza cdi opadła mi kopara: pełno elektroniki, ja zero pojęcia w tym temacie (nie wiem po co sie w to pchałem :P ott byłem zdesperowany). po lekturze na forum stwierdziłem, że sie nie uda- wniosek byl taki, że trzeba złożyc moto i sprawdzic czy kosc jeszcze działa. zlutowałem uszkodzone kabelki, całośc dokładnie zabezpieczylem przed wilgocią i podłączyłem. zadowolony , że dt odpalila założylem plastiki i w droge. no i wyszło szydło z worka :twisted: zero przerywania, zero blokady prędkości i zbiera sie chyba troche lepiej :mrgreen:

na 6 biegu miałem 9 tys obrotów ale odpusciłem bo koncze docieranie no i troche strach latac na takich gumach z taką predkoscią. przód załapał koleiny i troche zaczeło telepac :P

nie wiem co zrobiłem- popsulem, zrobilem niby tak jak było no i przez przypadek "sie naprawiło" :mrgreen:

 

pozdro i dzięki wszystkim na forum, którzy szukali razem ze mną rozwiazania ;) 8)

 

ps. mam nadzieje, że nic sie znowu nie popsuje samo z siebie :flesje:

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz jak to było :  

rozciełem kośc CDI znajdującą sie w dt 125 na zbiorniku oleju od mieszanki. wyciełem wszystkie scianki oprócz "podstawy" brzeszczotem. oczywiscie przeciełem przypadkowo 4 kable  do tego kosc była fabrycznie zalana sylinkonem /kauczukiem. podczas mozolnego oczyszcznia uszkodziłem lekko niebieskie "coś", które znajduje sie mniej wiecej na srodku kostki ,ale było widać, że zalany drucik chyba nie jest uszkodzony wiec ok  

no i po zobaczeniu wnętrza cdi opadła mi kopara: pełno elektroniki, ja zero pojęcia w tym temacie (nie wiem po co sie w to pchałem  ott byłem zdesperowany). po lekturze na forum stwierdziłem, że sie nie uda- wniosek byl taki, że trzeba złożyc moto i sprawdzic czy kosc jeszcze działa. zlutowałem uszkodzone kabelki, całośc dokładnie zabezpieczylem przed wilgocią i podłączyłem. zadowolony , że dt odpalila założylem plastiki i w droge. no i wyszło szydło z worka  zero przerywania, zero blokady prędkości i zbiera sie chyba troche lepiej  

na 6 biegu miałem 9 tys obrotów ale odpusciłem bo koncze docieranie no i troche strach latac na takich gumach z taką predkoscią. przód załapał koleiny i troche zaczeło telepac  

nie wiem co zrobiłem- popsulem, zrobilem niby tak jak było no i przez przypadek "sie naprawiło"  

 

pozdro i dzięki wszystkim na forum, którzy szukali razem ze mną rozwiazania    

 

ps. mam nadzieje, że nic sie znowu nie popsuje samo z siebie

Hahahaha no to miales farta stary

:mrgreen: . Moze jednak przeciales jakis kabelek i w ten sposob zdjales blokade?? Kurde, niektorzy siedza wiele godzin i kombinuja co zlutowac, co nie, a taki Robak wystarczy ze cos przez przypadek zachaczy brzeszczotem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jednak przeciales jakis kabelek i w ten sposob zdjales blokade??

te kable, które przeciełem są niby zlutowane i owiniete taśmą izolacyjną. zrobiłem to na tyle na ile potrafie chociaż wprawy w lutowaniu nie mam i może podczas montarzu kostki cos sie zwarło :roll: hmmm może szybciej to niebieskie " coś" sie uszkodziło i dlatego. najważniejsze, że jest efekt i że wszystko działa jak należy :mrgreen:

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo u mnie w dt , ciekawe jest to ze pewnego zimnego ( chlodno na dworku) poranka motocykl tracil blokade i szedl tyle ile powinien odblokowany. Ale zeby to sie zdarzalo to naprawde fenomen , zawsze prawie jest cieplo i jest zablokowana :)  

Ciekawi mnie tylko dlaczego tak sie dzieje...

 

Wydaje mi się, ze jest to spowodowane tym, ze wartosci takie, jak opornośc, pojemność itp. elementów elektronicznych są funkcją temperatury. Jak jest zimno może zmieniac sie np. pojemnosć kondensatora tak, ze sprzecik sie oddlawia. Mysle, ze chodzi o cos w tym guscie i watpie, ze zwiazane jest to z wilgocia, jak ktos sugerowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak zebys wiedzial jeszcze co 'rozwaliles' to bylbym w siodmym niebie. A moze ma ktos schemat tego pudelka i ktos wie co z niego usunac zeby wszystko bylo halo? Prosze o szybka pomoc , bo inaczej pozbede sie dt ;d i kupie cos wiekszego i odblokowanego. Ja naprawde nie chce wiele - 100 km /h przelotow ami starczy a nie 80 jak dotychczas, te 20 km to wiele;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...