Skocz do zawartości

Pytanie o wał w TS-ce 350(spory problem)


guziq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój kumpel przykrecał alternator i urwała mu sie ta sruba która trzyma wirnik. Czy od prawej strony dziura w która wkreca sie tą srube jest na przelot? Bo myslałem zeby wkrecac jakims wiertłem tą srube na rozpołowionym silniku i jak przejdzie na drugą strone to uciąć i tak dopuki nie wyjmie sie całej sruby. Wykrecił bym ja w drugą strone ale nie mam lewego wiertła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :P

Problemo można próbować załatwić wykrętakiem Tj. takim ustrojstwem z lewym stożkowym gwintem co to się wkręca w otwór wywiercony w urwanej śrubie. Dobrze by było dodatkowo podgrzać palnikiem końcówkę osi wału. Ale jest jedno "ale" : wykrętak musi być dobrej firmy aby nie złamał się i nie został w otworze (bo wtedy to dopiero problem)

Można próbować też rozwiercać śrubę, (idealnie w środeczku) najpierw małym wiertłem a potem większymi tak do ok. 4.6mm i próbowac delikatnie gwintownikiem usunąc resztki śruby. Ale generalnie to trzeba pamiętać, że raczej nie wchodzi w rachube rozwiercanie i gwintowanie na M8 bo sruba M8 nie przejdzie przez otwór w krzywce zapłonu i w wirniku też jest M8 (do sciągania wirnika). Przy dużej cierpliwości i odrobinie szcześcia można sprawę załatwić :P Czego i Tobie życzę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Sprawa Nieciekawa :| bo to jest w dziurze i nie ma jak to podejsć ani nic....

Rozwiercanie tak zeby nie powalic gwintu hmm moze i by to jakos wyszlo tylko trzeba miec dobre Cieniutkie wiertło zeby nie jezdzić po gwincie tylko idealnie w środeczku :P!

Pozdrawiam i trzymam Kciuki ze sie uda!

 

Veteranos

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ta dziure nie jest na wylot?

Ja miałem podobny problem w zabieraku sprzegła tylko ze tam te dziury sa na wylot i wziołem od drugiej strony wierciłem cieniutkim wiertłem i udało mi sie w ten sposób ta śrube wykrecic

 

PS. Dzieki Bogu to nie mój sprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz naprawde uważac -ja kiedys przegwintowywałem ten odwór i gwintownik doszedł do końca i trach!-czułem ze sie zaparł le nie przypuszczałem że ten czop to az taki twardy materiał i dopiero był problem ale udało sie gojakos wykręcic

 

pozdrawiam

 

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madras30 to jest bardzo prosta sprawa niedawno identyczna sytuacje mialem w mz, sruba ukrecila mi sie rowno z walem. wziolem najciensze wierdlo jakie mialem i wywiercilem w ukreconej srubie dziurke i potem powtozylem to jeszcze dwa razy wiekszymi wiertlami. potem w ta dziurke wlozylem wykretak i elegancko sie wykrecila :P oczywiscie juz nie uzywalem wiertarki, recznie sie wykrecila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jak juz sie dziutke wywierci to coraz wiekrzym wiertlem a potem gwintownikiem o taskim samym rozmiarze jak tam jest gwint zeby resztki sruby zebrac tak jak to ktos juz wyzej powiedział!

tylko to trzeba spokojnie i precyzyjnie zrobić zeby nie spierniczyc wału!

 

 

Pozdr. Veteranos!

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...