Skocz do zawartości

rozbebeszanie 251 prawa kapa


Harry
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rozpoławiam silnik 251. Lewa strone już opanowałem, teraz kolej na prawą. Zębatkę zdawczą zdjęłem, potem wykręcilem z wirnika długą śrubę imbusową i niewiem co dalej. zeby zdjąć z wału wirnik potrzebny mi jest sciągacz? Jeśli tak to zwykłym dam rade czy musi byc jakis specjalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde bylo juz tyle razy.

Harry napnij srube do oporu i stuknij w nia mlotkiem. Pod wplywem naprezenia powinien puscic stozek.

Hyzio prawdopodobnie sprezyna startera. Moze peknac ewentualnie sie wypiac. O sciaganiu lewej kapy bylo pisane w tym dziale chyba 3 dni temu.

Tu:http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=32087

Harry byl autorem postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie, zrobiłem w pracy taka śrubę i zeszło bez problemu. Wykręciłem wszystkie sruby łączące kartery i teraz kwestia rozpołowienia go. Zauważyłem że jeden karter ma takie trzy miejsca, w które mozna uderzać zeby go rozpołowić. Dziś po pracy spróbuję się za to zabrać. Jeszcze jakies rady? Na co uważać przy rozpolawianiu, czy cos moze sobie wyleciec i nie bede wiedział skąd to wypadło?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że jeden karter ma takie trzy miejsca, w które mozna uderzać zeby go rozpołowić

z młotkiem wara- zrób sobie ściągacz do rozbierania silnika- okolo godzinki pracy na slusarni. mlotkiem przy silniku to możesz sobie narobić wiecej problemu niż pożytku :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumowym mlotkiem pukaj i jak karter bedzie schodzil to pukaj raz na jakis czas w walek na którym jest zebatka żeby zostal on a nie wyszedl razem z karterem... wtedy bedziesz mial cała skrzynie na wierzchu!

 

Pozdr. Veteranos

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z młotkiem wara- zrób sobie ściągacz do rozbierania silnika- okolo godzinki pracy na slusarni

mógłbys mi przybliżyć jak taki sciągacz wygląda?

kartery popusciły, z tyłu silnika czyli od dupy strony zrobiła się juz mała szczelinka ale z przodu na wysokości wału nie puszcza. I powiedzcie mi jeszcze czy wał wyjdzie z lewego czy z prawego karteru a moze to zależne gdzie popusci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kartery popusciły, z tyłu silnika czyli od dupy strony zrobiła się juz mała szczelinka ale z przodu na wysokości wału nie puszcza

 

normalna rzecz że po sronie wału kartery rozchodzą się gorzej niz po stronie skrzyni,na wale zawsze trzyma lepiej,a zktórej strony zostanie wał to zależy jak bardzo go trzyma w karterze łożysko,ja swój silniczek bedę rozbierał dzisiaj,zawieszenie juz rozebrałem,trzeba wymienić uszczelniacze,i zrobić hamulec bo jest słaby.

sory za pdłączenie do temetu ale też bede robił silnik,a nie chce zakładać nowego tematu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłbys mi przybliżyć jak taki sciągacz wygląda?  

czy wał wyjdzie z lewego czy z prawego karteru a moze to zależne gdzie popusci?

Chodzi o to z tym sciagaczem ze MUSISZ wycisnac wal z karteru. Wyciskasz zawsze od strony alternatora. Wtedy wszystko lacznie z cala nie rozsypana skrzynia masz na lewej stronie (tej od sprzegla).Sciagacz-podstawa przykrecana najlepiej pod sruby od przwej kapy ewentualnie mocowanie alternatora i centralna sruba do wyciskania walu, tak w duzym uproszczeniu to wyglada. Jesli masz spawarke to szybko cos wykombinujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłbys mi przybliżyć jak taki sciągacz wygląda?

masz serwisówke z ftp luk'a? tam to było wszystko ładnie przedstawione- jesli nie masz to odezwij sie do mnie albo do luk'a to cos sie wymysli. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

Własnie przyszedłem z piwnicy gdzie rozbieram silnik. Dziś udało mi się pospawać sciągacz i rozpołowić silnik. Przypomnę, że rozpoławiam go dlatego, że nie wskakują mi biegi. Z luzu na 1 wskakuje ale potem jest problem zeby wrzucic wyższe. Zastanawiam się czy na rozpołowionym silniku mozna poprzezucac biegi?? Próbowałem ale nie da rady, włazi tylko jedynka po jakims czasie, czyli tak jak przed rozebraniem. Czy wałek krzywkowy powinien swobodnie się obracać?? Bo ja go ledwo obracam wkrętakiem od strony sprzęgła, a zmieniaczem biegów to już w ogóle nie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...