Skocz do zawartości

Wszystko o Suzuki DR 350


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Szybkie pytanko Panowie (i Panie). W jaki sposob zamontowac szybko i sprawanie nowe oslony przednich lag? Przyznam szczerze ze mialem do tej pory do czynienia tylko z wersjami shc i nie mam zielonego pojecia. Owa wymiana to tylko kosmetyka- zawieszenie sprawne i szczelne- tylko kolor nie ten;) Aha-bylbym tez wdzieczny gdby ktos podal mi srednice owych oslon. Z gory dziekuje! Pozdrawiam!

 

pawel

mxfoto.pl

 

Wrzucasz moto na podnośnik, zdejmujesz pzrednie koło i wyciągasz lagi z półek.

Ot cała filozofia.

 

Średnica osłon to chyba 42/45mm - 60mm.

 

yo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie jako nowy uzytkownik :)

Ok 3 miesiecy temu stalem sie posiadaczem dr 350 s z 94 roku.

Także mam kilka pytan.

Gdzie mozna dostac plastikowe boczki do dr ??

Duzo byloby roboty jakby wstawic tylny blotnik razem z boczkami od ktm;a ??

Edytowane przez michal1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli przypomnienia:

 

Mam też kilka dupereli do DR350 zalegających w garage:

-przerywacz kierunków

-przełączniki zespolone lewa strona (te na kierownicy)

-dolna pokrywa akumulatora (ta co jest do ramy przymocowana)

--no i oryginalny błotnik ale bez lampy wraz z tym stelażem co jest pod nim (

 

info i foty na PW, gg lub @

 

yo :buttrock:

 

 

 

BTW od czego zapodać pzredni błotnik żeby pasował i nie haczył tylnią częscią o ramęa za razem na tyle długi z przodu zeby mi błoto nie latało pzred oczym jak obecnie??? Najlepiej biały z Polisporta. Tylko mi nie piszcie ze takie rzeczy to tylko w erze

Mam z przodu jakiś czerwony shit acerbisa i jest za krótki i czerwony :-p

 

Z goory dzięki za pomoc

Edytowane przez superfastmario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź. Myślę że zacznę od DR 350. Zastanawiam się czy nie będzie jednak trochę za słaby dla mnie tzn mam. 190 wzrostu i prawie 100 kg wagi. Oczywiście nie będę brał udziału w żadnych zawodach, tylko potaplam się w błocie i kilka razy wjadę na jakąś skarpę. Wydaje mi się ze dr do tego wystarczy.

 

Myślicie że za około 6500 zł jestem w stanie kupić dobra dr ? Chodzi mi przede wszystkim o dobry silnik, ale również wizualka się liczy ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.

Co do wzrostu to mam 191cm ale ważę "tylko" 85kg "na sucho" więc nie wiem jak z tą mocą dla Ciebie ale mi wystarcza.

 

Mogę polecić Ci motocykl kolegi Arma87-on sam jest z Grodkowa a motocykl znam, miałem przyjemność jeździć a ma tłok chyba na 400ccm i ma 30KM minimum.

Ogólnie bardzo zadbane i fajne moto.

 

Z resztą sam zainteresowany sprzedażą dawał ogłoszenie kilka postów wcześniej-poszukaj sobie.

Cenowo zmieścisz się w przedziale który podałeś.

 

yo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, mam problem otóż kolektor w dr grzeje mi sie do czerwoności i to po chwili pyrkaniana na postoju, jak sie przejade powoli to sie chłodzi i świeci tylko przy cylindrze, śrubę od mieszanki wykręciłem na 1 obrót i nadal tak jest, dodam że odpalenie motoru na zimnym to koszmar i często podczas jazdy na sprzęgle albo na postoju obroty mi same wzrastają do 4-5 tysi i trzeba wtedy puścić lekko sprzegło żeby przydusić silnik i jest ok. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki ma kolega wydech?

Seryjny czy kombinowany?

 

Pytam bo jak kumpel budował wydech od podstaw do TDM to miał takie zjawisko jak Ty opisujesz z tym czerwonym kolektorem o kilku minutach.

Okazało się ze jest w środku "zadzior" który powoduje odbijanie się spalin i ich zawracanie w wyniku czego zderzały sie z kolejną ich porcja (zjawiska falowe).

Po usunięciu przyczyny problem znikł.

 

A z gaźnikiem to iglica na 3cim ząbku powinna być i pływak jak w serwisówsce.

Spróbuj obniżyć wolne obroty trochę-u mnie to było remedium na cieżko schodzący z obrotów silnik, pomimo prawidłowych nastawów gaźnika.

 

 

yo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolektor fabryczny, końcówke giannelli. 70km temu wymieniłem tłok, prowadnice, uszczelniacze zaworów, nie zauważyłem przez te 70 km grzania, wczoraj przed lisem postanowilem odpalic, odpalil z wielkim trudem i kolektor zaczal swiecic, bylo ciemno może dlatego dopiero teraz to zauwazylem. W czasie remontu czyściłem kompleksowo gaźnik, może coś pochrzaniłem, rozrząd raczej dobrze ustawiony-motor idzie jak powinien. A i jeszcze wolno schodzi z obrotów(mam wolne obniżyć tak?). Pozdro

Edytowane przez kolo98
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie wiem jak to Ci wytłumaczyć.

 

Ja grzebałem gaźnik w swojej bicz, tzn czyściłem itd.

Sprawdziłem przy okazji poziom paliwa na pływaku i wysokość iglicy.

Wsio było ok-śruba mieszanki w położeniach 1-2 obroty i cały czas moto nie schodziło szybko z obrotów tylko po kilku sekundach i bardzo wolno.

W końcu wpadłem na pomysł żeby obniżyć obroty ( nie mam obrotomierza) i pomogło. Moto reaguje błyskawicznie na zamknięcie gazu i na otwarcie też

Śrubę ma wykręcona jakieś 1,23-1,5 obrotu.

 

Nie wiem co może być przyczyną nagrzewania kolektora, skoro to nie zakłócony przepływ salin.

Sprawdź świecę, z rozrządem masz absolutną pewność?

Może coś nie halo z zapłonem-coś z czujnikami na wale?

 

Wiem że nagar lubi się odrywać jak jest go dużo i powoduje spalanie stukowe chyba.

 

Poczekaj może koledzy co zjedli zęby na Dr coś napiszą mądrzejszego niż ja/

 

Napisz jak możesz ile kosztował Cię remont z wyszczególnieniem każdej części osobno i robocizny.

 

yo

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolektor fabryczny, końcówke giannelli. 70km temu wymieniłem tłok, prowadnice, uszczelniacze zaworów, nie zauważyłem przez te 70 km grzania, wczoraj przed lisem postanowilem odpalic, odpalil z wielkim trudem i kolektor zaczal swiecic, bylo ciemno może dlatego dopiero teraz to zauwazylem. W czasie remontu czyściłem kompleksowo gaźnik, może coś pochrzaniłem, rozrząd raczej dobrze ustawiony-motor idzie jak powinien. A i jeszcze wolno schodzi z obrotów(mam wolne obniżyć tak?). Pozdro

 

Wiatam

Ja też wczoraj skończyłem remont w mojej dr. Po wymianie membrany w gazniku i calego zestawu naprawczego moto pali od kopa i ładnie zchodzi z obrotów. Co do palenia to może być membrana, moze jest juz stara. Na którym ząbku masz ustawiona iglice? Bo ja mialem wczesniej na najwyzszym to wtedy wolno zchodzila z obrotów a teraz jak ustawilem standarodowo to schodzi tak jak powinna.

Części kosztowaly mnie:

zestaw uszczelek 225

tłok wiseco 450

regeneracja głowicy 450

regeneracja wałka i dżwidgienek 160

nowy slizg napinajacy rozrzad 130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolektor fabryczny, końcówke giannelli. 70km temu wymieniłem tłok, prowadnice, uszczelniacze zaworów, nie zauważyłem przez te 70 km grzania, wczoraj przed lisem postanowilem odpalic, odpalil z wielkim trudem i kolektor zaczal swiecic, bylo ciemno może dlatego dopiero teraz to zauwazylem. W czasie remontu czyściłem kompleksowo gaźnik, może coś pochrzaniłem, rozrząd raczej dobrze ustawiony-motor idzie jak powinien. A i jeszcze wolno schodzi z obrotów(mam wolne obniżyć tak?). Pozdro

Myślę, że mieszanka jest zbyt uboga, podnieś iglicę o 1 ząbek w stosunku do położenia środkowego, a śrubę od składu mieszanki wykręć 2 obroty. Jak silnik się rozgrzeje to wyreguluj śrubę od wolnych obrotów. Jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie w gaźniku jest ustawiony zły poziom paliwa ( pewnie za niski ). Sprawdź także szczelność zaworka pływakowego bo to może być przyczyna ciężkiego palenia na zimno.

W mojej Suzi baardzo długo męczyłem się z odpowiednim wyregulowaniem gaźnika, też mam sportowy wydech i udało mi się to dopiero po ustawieniu dobrego poziomu paliwa metodą prób i błędów.

 

Teraz trochę moi wymysłów:)

 

W tym gaźniku ( Mikuni BST 33 ) w tej głównej gardzieli są 3 małe otworki na dole, metalowa przepustnica gdy jest zamknięta zasłania aż 2 z nich a ostatni jest wysunięty bardziej w stronę cylindra więc nie ma na niego wpływu. Tymi otworkami przepływa mieszanka, dzięki czemu silnik pracuje na wolnych obrotach i wraz z otwieraniem przepustnicy tej mieszanki jest coraz więcej ( odsłaniają się pozostałe 2 otworki ) dzięki czemu silnik się wkręca na obroty. Więc tak jak mówił superfastmario duże znaczenie ma śruba regulacji położenia przepustnicy na obrotach postojowych. Jak ją podniesiesz to więcej mieszanki się będzie dostawało do cylindra przez co silnik może wolniej schodzić z obrotów i tu nawet śruba od składu mieszanki nie wiele pomoże, bo jeśli dobrze pamiętam to ona odpowiada tylko za cześć mieszanki która przepływa przez te otworki, reszta to odpowiedni poziom paliwa. W brew pozorom nie łatwo jest dobrze ustawić ten gaźnik, powodzenia i pozDRawiam.

 

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wcześniej palił normalnie? Jeśli tak to mógł wpaść jakiś syf do gaźnika i przytkał dysze, mieszanka została zubożona i temperatura spalin wzrosła dlatego kolektory robią sie czerwone, spróbuj podnieść iglice, lub czyszczenie gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...