Skocz do zawartości

Yamaha YBR125 - ma blokadę czy nie ma ???


Gość Tomex Yamaha YBR125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to tyle to wiem.. I to mniej wiecej napisalem powyżej.. Przynajmniej tak myślę. Tak czy inaczej mam już próbówkę i jutro będę sprawdzał.. Pytanie jednak co jeśli we wtyczce przy lampie nie będzie tego napięcia po naciśnieciu hamulca na styku 15 (czego się spodziewam)..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta:

- lampa jest pod napieciem zawsze po włączeniu zapłonu

- włącznik przy klamce bądź pedale podaje masę

Jeśli napięcia na przewodzie prądowym nie ma, to trzeba się dowiedzieć czemu.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli nie stwierdzę na jednym z kabli zasilających prądu po naciśnięciu hamulca (próbówka się nie zapali) to znaczy że nie dostaje napięcia i to pierwszy powód. Drugi to przerwanie masy. Na moje to raczej mało prawdopodobne jest by obydwa mechanizmy dodawania masy z klamki i dźwigni nożnego się zepsuły. Jeden mógł nawalić i nie podaje tej masy ale obydwa na raz to raczej mało prawdopodobne. Chyba że byłyby sprzężone ze sobą ale to bezsensu (teoria). Powinny działać niezależnie - więc chyba mogę przypuszczać przerwania kabla gdzieś w którymś miejscu na całej jego długości. Czy ktoś może wie czy te przewody idą przez przednią lampę..? z klamki się tak spodziewam ale z tylnego chyba powinien iść przewód sterujący krótszą drogą..?? Jak się okaże że prąd w przewodach jest to wtedy jak szukać przerwania masy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Sprawdzilem dzisiaj co jest z tymi napiéciami.. I nie wiem bo niby prad jest na obydwu przewodach jednak nie caly czas.. gdy ruszylem kablem zarowka zaczela migotac. Pobawilem sie z tym chwile i bez watpienia cos przerywa w kablu. Kable sa w oryginalnej izolacji i nei widac nigdzie przetarcia. Ruch pare centymetrow w jedna lub druga strone badz chocby przekrecanie wtyczki powoduje ze zarowka migocze - to zapala sie jedno wlokno to obydwa to obydwa gasna.. I tu pytanie Czy w tych zarowkach z dwoma wloknami wlasnie tak to ma dzialac ze jedno wlokno w zarowce zapala sie przy normalnym pozycyjnym a drugie wlokno tylko przy nacisnieciu hamulca dodajac intensywnosci swiecenia..?? Pytam bo nie jestem pewny a wyglada na to ze oba wlokna swieca caly czas bez wlaczania hamulca czyli dodawania masy - ale to tez zalezy jak tym kablem badz wtyczka przekrece minimalnie.. To bez sensu. Prosze o rade gdzie szukac.. co moglo zostac zle zrobione.. Wydaje mi sie ze ktos naprawial tu elektryke bo jak pisalem wskazniki kierunkow byly zle zamontowane. I nie wiem czy przy stopie tez bylo dlubane czy to tylko awaria.. Prosze o podpowiedz co moge sprawdzic lub jak szukac przyczyny. Bardzo mi zalezy by to wyjasnic i zrobic samemu jesli sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...