Skocz do zawartości

zmiana filtra powietrza a praca silnika


Gość Kigam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czyli wakometrami nie wyreguluje to jak ? obserwujac swiece ?

 

Dokładnie tak! Ale zwróć uwagę, że żeby wygląd świec był miarodajny to:

* Silnik nie może palić oleju

* Świece muszą mieć właściwą ciepłotę

* Silnik musi być nagrzany do normalnej temperatury pracy.

O ile wierzę w ciebie :) i w dwa pierwsze punkty są na 100% OK, to obawiam się, że silnik mógł być niedogrzany. To takie moje 0,03 PLN. :D

 

A wakuometry służą do synchronizacji gaziorów. Do ustawiania składu mieszanki tunerzy używają kwarcowych świec zapłonowych. To cudo ma zamiast porcelanki przeźroczyste "okienko". Po kolorze płomienia w komorze spalania wprawne oko całkiem nieźle może określić skład mieszanki. Nazywa się taka świeca Colortune, ale żeby było śmieszniej, to najlepiej kupować ją po 20 zł od Ruskich na bazarze. Tylko wtedy nazywa się jakoś inaczej :D

 

Pzdr

Lazyrider

P.S. Aaa! No i w końcu dorobiłem sobie jakiś profil!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Ja bym zaczal wszystko od zdjecia filtrow i rundki(po nagrzaniu) , jesli swiece O.K. to wina lezy po stronie filtrow. Napewno wyczyscilbym gazniki, i caly uklad paliwowy, posprawdalbym polaczenia z glowica(czy nie ma falszywego powietrza), a potem jeszcze raz sprawdzenie cieploty swiec(czy swiece odpowiednie), i jaki maja kolor. Jesli nadal czarne to wtedy (po sprawdzeniu czy przepustnice nie sa wytarte), trzeba kombinowac z wielkoscia dysz. Niestety do tego trzeba miec pare kompletow dysz , by mozna bylo cos tam wyregulowac. To tyle .Pozdrawiam i zycze wytrwalosci! Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję żebyś faktycznie wyjął gaźniki, wyczyścił je, ustawił śrubę składu mieszanki w położeniu fabrycznym, włożył gaźniki, odpalil , rozgrzal moto, ustawil równe podciśnienie wakuometrami (jak nie masz to spróbuj pożyczyć, nie są drogie wielu ludzi je ma), i zobaczysz jak chodzi. Jak coś nie tak to wzbogacasz trochę mieszankę śrubą regulacyjną, odpalasz robisz rundkę itd. Niestety to jedyny garażowy sposób. W wyspecjalizowanym warsztacie, mógl byś podłączyć sondy analizatora spalin do wydechów i na podstawie współczynnika lambda ustalić skład. Niestety niewiele motocykli ma wejścia pod sondy na wydechach no i nie widziałem w Polsce serwisu, który by posiadał taki analizator spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Jak tam Kingam cos sie wyjasnilo? Wtracilem o swiecach, ale doalem e trzeba je obserwowac( jaki kolor). Pewnie ze najlepszy bylby analizator spalin i podobno w Warszawie gdzies maja, ale gdzie?... Pozdrawiam.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo pojawilo sie porad w tym temacie, wiec dorzuce takze swoje 3 grosze. Otoz jesli swiece sa czarne po wymianie filtra powietrza to znaczy ze jest w miszance wiecej powietrza, jesli byloby wiecej paliwa to raczej bylyby zalane. (to tak w skrocie). Po kazdej wymianie filtra powietrza nalezy sprawdzic i ewentualnie zmienic sklad mieszanki gdyz przeplyw powietrza jest lepszy i gazniki trzeba ustawic by to zrownowazyc. Mysle, ze tu wystarczy 0,25 do 0,5 obrotu sruby regulacyjnej by bylo ok. Ustawianie jest tu jak zauwazyl siecki metoda prob i bledow i w warunkach "domowych" inaczej sie nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZESC

 

A POWIEDZ NAM KIGAM CZY MASZ KLOPOTY Z ROZRUCHEM ZIMNEGO SILNKA?

JAK ZAPALA LADNIE TO ZNACZY ZE JEDNAK MIESZANKA MOZE BYC ZBYT BOGATA.

I DLATEGO MOC CI SPADA PRZY WIEKSZYCH OBROTACH.ALE Z KOLEI NOWY FILTR,MNIEJSZE OPORY WIEC MIESZANKA POWINNA BYC UBOGA

NAJLEPIEJ NAPISZ NAM DOKLADNIE JAK TE SWIECE WYGLADAJA.SA OKOPCONE ,CZARNE MATOWE,CZY TAKIE JAKBY BYLY MOKRE,POŁYSKUJACE

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO TO JAK ZAPALA BEZ BÓLU TO ZBYT BOGATA MIESZANKA.WYGLADA NA TO ZE KUPILES TREFNY FILTR ,KTORY MA WIEKSZE OPORY OD TWOJEGO STAREGO,ALBO POROSTU MOZE JEST ZBYT NASACZONY OLEJEM(NIE WIEM JAKI TO FILTR).

A JAK ZA MALO POWIETRZA TO WIADOMO.MALEJE SPRAWNOSC NAPEŁNIENIA I MOC SPADA DRASTYCZNIE

SPROBUJ SIE GAZNAC BEZ FILTRA.TYLKO NE KURZ ZBYTNIO HEHE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki pomysl hmm moze glupi ten filtr zbudowany jest tak ze pomiedzy siatka stalowa jest gabka czy cos w tym stylu jutro sie przejade bez filtrow i jesli okaze sie ze naprawde wszystko bedzie ok to tak mysle a moze po prostu wziac zapalniczke i wypalic to co jest pomiedzy siatka myslicie ze da rade tak zrobic wypalic tak zeby zostala sama siatka wtedy przelot powietrza bedzie ok wiem ze silnik bedzie bardziej dostawal w dupe ale to juz moje ryzyko , znalazlem dane regulacyjne dla moich gaznikow po 2 obroty na regulacji skladu miesznaki powinno byc pytanie 1 obrot to obrot sroby o 180 stopni tak ? czy to sie jakos inaczej liczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...