Skocz do zawartości

xbr 500


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam pytanko co do hondziawki xbr 500, chce taka z jakis czas kupic i interesuje mnie temat co w tym motorku jest najlepszego a na co trzeba szczególnie zwracac uwaga.

Dodatkow jeżeli ma ktos taka do sprzedania za rozsadne pieniadze to niech napisze.

Z góry dzieki (oczywiscie Zielonej Góry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAJ MOTOCYKL BARDZO WDZIECZNY, ZRESZTĄ PRZEGLĄDAJĄC POSTY NATKNIESZ SIĘ NA NIEGO. JEŚLI CHODZI O SPRAWY TECHNICZNE TO SILNIK ZNANY Z XL 600, MOTOCYKL LEKKI TANI W EKSPLATACJI, BARDZO PRZYJEMNA WERSJA Z SILNIKIEM 45 KONI. A JEŚLI BEDZIESZ PILNOWAŁ POZIOMU OLIWY W ZBIORNICZKU TO MOTOCYKL BEDZIE SŁUŻYŁ CI DŁUGĄ BEZAWARYJNOŚCIĄ. ŻYCZE MIŁEGO SZUKANIA - JEST ICH BARDZO MAŁO NA NASZYM RYNKU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafny wybór. Sprzęt jest zacny, dopracowany, silnik trwały i trudny do zarżnięcia. Ale:

Kłopotliwy do naprawy. Wałek rozrządu łożyskowany jest bezpośrednio w materiale głowicy i brak samarowania (np. ktoś nie sprawdził oleju) powoduje, że się zaciera i zaczyna się dramat. Normalnymi sposobami nie da się tego naprawić. A wygląda to tak jak sandwich: głowica - dół plus wałek rozrządu plus pokrywa - góra. I to wszystko razem skręcone jest kilkoma śrubami. Zatrzesz wałek - nie masz jak naprawić jego łożyskowania. Wiem, bo sam tak miałem :cry:

Uważaj zatem, żeby silnik pracował cicho i bez wibracji :!:

Jeżeli trafisz na egzemplarz nie tak zakatowany, jak mój były, to będziesz zadowolony. Pali mało - poniżej 5 l/100 km, zbiornik 20 litrów wachy, lekki, zwinny, wygodny i fajnie gada z jednego gara :)

No i co ważne, jeśli nie brać pod uwagę, tego co napisałem na początku, to XBR 500 jest tania w naprawach. Jeden gar, to oszczędność :!: :D

 

Pzdr

Lazyrider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna "wada" to konieczność wymiany oleju co 3tyś km i spory apetyt na olej w sprzętach z dużym przebiegiem (czyt dobity silnik)

 

A jakie spozycie oliwy w tym przypadku jest duzym apetytem.

pzdr

Jac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie spozycie oliwy w tym przypadku jest duzym apetytem.

 

No cóż, o silniku w którym trzeba dolewać więcej niż 1 litr na 1000 km mówi się, że "pali dużo oleju". Ale zauważ, że jeśli oleju w zbiorniku mieści się tylko 1,7 l (tak jak w XBR), to jednak trzeba go często dolewać :roll:

Ale za to nie trzeba go już wymieniać co 6 tys. km :) :D :D

 

Pzdr

Lazyrider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, o silniku w którym trzeba dolewać więcej niż 1 litr na 1000 km mówi się, że "pali dużo oleju".

 

Pytalem dlatego, ze znam uzytkownika, ktoremu XBR-a ciagnie ok. 0,25l oliwy na 1000 km. Niby nieduzo, ale zawsze to ok. 15% ubytek, wiec znajac wrazliwosc sprzeta na brak smarowania (zreszta kazdy zle to znosi :) ) zastanowialem sie, czy wlasnie ta cwiartka to duzo, c zy zupelnie akceptowalny poziom.

pozdrawiam i licze na odpowiedz.

Jac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam uzytkownika, ktoremu XBR-a ciagnie ok. 0,25l oliwy na 1000 km. Niby nieduzo, ale zawsze to ok. 15% ubytek, wiec znajac wrazliwosc sprzeta na brak smarowania (zreszta kazdy zle to znosi :) ) zastanowialem sie, czy wlasnie ta cwiartka to duzo, c zy zupelnie akceptowalny poziom

 

Myślę, że 0,25 l/100 km jest całkiem przyzwoitym wynikiem, chociaż zastrzegam się, nie znam norm Hondy dotyczących tego tematu. Po prostu nigdy się z nimi nie spotkałem.

:roll:

Natomiast wspomniany 1l/1000 km jest przyjętą przez BMW dopuszczalną normą dla bokserów R 1100 i R 1150. Tak więc konsumpcja przez taki np silnik R 1150RT 0,95 l oleum na 1 kkm jest według konstruktorów BMW czymś zupełnie normalnym :roll:

A wracając do XBR 500 kolegi, to myślę, że jeszcze pożyje :D , ale oliwy trzeba tam doglądać i już. Ale ta uwaga dotyczy wielu motocykli jeżdżących z miniaturowymi zbiorniczkami na 1,5 - 2,0 litra oleum. :idea:

 

Pzdr

Lazyrider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, o silniku w którym trzeba dolewać więcej niż 1 litr na 1000 km mówi się, że "pali dużo oleju". Ale zauważ, że jeśli oleju w zbiorniku mieści się tylko 1,7 l (tak jak w XBR), to jednak trzeba go często dolewać :roll:

Ale za to nie trzeba go już wymieniać co 6 tys. km :) :D :D

 

Z tego co się orientuje to silnik "bieże" czysty olej a cały syf zostaje w środku więc tak czy siak trzeba go wymieniać tak często jak zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to silnik "bieże" czysty olej a cały syf zostaje w środku więc tak czy siak trzeba go wymieniać tak często jak zaleca producent.

 

8) 8) 8) Weź to sobie na logikę: Jak zużyte pierścienie albo uszczelniacze zaworowe rozróżnią syf od "czystego" oleju? Mam wrażenie, że jest im wszystko jedno...

Oczywiście to wyidealizowany sposób myślenia, bo zawsze część syfu osiądzie na dnie zbiornika oleju, lub zostanie wychwycona przez filtr. I na tym polega rola dobrego filtrowania, by odzielać od krążącego w układzie oleju wszelkie zanieczyszczenia stałe. Ale najlepsze nawet filtrowanie nigdy nie uzupełni oleju w dodatki myjące i utrzymujące obojętny odczyn pH. M. in. dlatego wymieniać trzeba olej regularnie. Strasznie to pogmatwane...

 

Pzdr

Lazyrider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej króry jest pompowany przechodzi również przez filtr a potem smaruje więc tak na logike silnik bieże czysty olej a syf zostaje :lol:

 

Dobrze kombinujesz 8)

Ale nie do końca jest tak:

Po to olej ma dodatki myjące, by rozpuszczać niektóre zanieczyszczenia stałe (smoła, laki itp). W miarę starzenia się oleju dodatków myjących (i nie tylko) ubywa. Ich działanie widać jest choćby po zmianie barwy oleju 8) . Te zanieczyszczenia stałe krążą wraz z olejem, gdyż są zbyt drobne, by wychwycił je filtr. Filtr ma natomiast za zadanie wychwycić te zanieczyszczenia, które spowodować mogą szybsze zużycie/ uszkodzenie silnika.

Proponuję na zgodę: syf (ale tylko ten "gruby") zostaje w filtrze, a pierścienie i uszczelniacze puszczają olej, który wcale nie jest taki czysty 8)

 

Pzdr

Lazyrider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej należy wymieniać olej tak często jak nakazuje producent :)

 

ŚWIĘTE SŁOWA!!! :!: :!: :!:

No to PROC przybij piątkę, bo coś mi się zdaję, że tak oto dotarliśmy do szczęśliwego finału tego wątku :( :D :D

Szkoda tylko, że sprawca całego zamieszania, czyli Wojt78 już więcej się nie odezwał :roll:

Bo wtedy moglibyśmy rozważania teoretyczne przekuć na empirię i zobaczyć jak XBR 500 zachowuje się na starym oleju ;)

 

Pzdr

Lazyrider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...