Gość Anonymous Opublikowano 15 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2003 Mam pytanko co do hondziawki xbr 500, chce taka z jakis czas kupic i interesuje mnie temat co w tym motorku jest najlepszego a na co trzeba szczególnie zwracac uwaga.Dodatkow jeżeli ma ktos taka do sprzedania za rozsadne pieniadze to niech napisze.Z góry dzieki (oczywiscie Zielonej Góry). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GLOB TDM Opublikowano 15 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2003 WITAJ MOTOCYKL BARDZO WDZIECZNY, ZRESZTĄ PRZEGLĄDAJĄC POSTY NATKNIESZ SIĘ NA NIEGO. JEŚLI CHODZI O SPRAWY TECHNICZNE TO SILNIK ZNANY Z XL 600, MOTOCYKL LEKKI TANI W EKSPLATACJI, BARDZO PRZYJEMNA WERSJA Z SILNIKIEM 45 KONI. A JEŚLI BEDZIESZ PILNOWAŁ POZIOMU OLIWY W ZBIORNICZKU TO MOTOCYKL BEDZIE SŁUŻYŁ CI DŁUGĄ BEZAWARYJNOŚCIĄ. ŻYCZE MIŁEGO SZUKANIA - JEST ICH BARDZO MAŁO NA NASZYM RYNKU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazyrider Opublikowano 16 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2003 Trafny wybór. Sprzęt jest zacny, dopracowany, silnik trwały i trudny do zarżnięcia. Ale:Kłopotliwy do naprawy. Wałek rozrządu łożyskowany jest bezpośrednio w materiale głowicy i brak samarowania (np. ktoś nie sprawdził oleju) powoduje, że się zaciera i zaczyna się dramat. Normalnymi sposobami nie da się tego naprawić. A wygląda to tak jak sandwich: głowica - dół plus wałek rozrządu plus pokrywa - góra. I to wszystko razem skręcone jest kilkoma śrubami. Zatrzesz wałek - nie masz jak naprawić jego łożyskowania. Wiem, bo sam tak miałem :cry: Uważaj zatem, żeby silnik pracował cicho i bez wibracji :!: Jeżeli trafisz na egzemplarz nie tak zakatowany, jak mój były, to będziesz zadowolony. Pali mało - poniżej 5 l/100 km, zbiornik 20 litrów wachy, lekki, zwinny, wygodny i fajnie gada z jednego gara :) No i co ważne, jeśli nie brać pod uwagę, tego co napisałem na początku, to XBR 500 jest tania w naprawach. Jeden gar, to oszczędność :!: :D PzdrLazyrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piort Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 Witaj Wojt78 :) Widzialem w Zielonej takie dwie Hondy jedna (bordowa) byla do sprzedania ale juz zdaje sie ktos ja kupil. Jest jeszcze niebieska moze gosc bedzie chcial sie jej pozbyc :D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 Jedyna "wada" to konieczność wymiany oleju co 3tyś km i spory apetyt na olej w sprzętach z dużym przebiegiem (czyt dobity silnik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jac Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 Jedyna "wada" to konieczność wymiany oleju co 3tyś km i spory apetyt na olej w sprzętach z dużym przebiegiem (czyt dobity silnik) A jakie spozycie oliwy w tym przypadku jest duzym apetytem.pzdrJac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazyrider Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 A jakie spozycie oliwy w tym przypadku jest duzym apetytem. No cóż, o silniku w którym trzeba dolewać więcej niż 1 litr na 1000 km mówi się, że "pali dużo oleju". Ale zauważ, że jeśli oleju w zbiorniku mieści się tylko 1,7 l (tak jak w XBR), to jednak trzeba go często dolewać :roll: Ale za to nie trzeba go już wymieniać co 6 tys. km :) :D :D PzdrLazyrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jac Opublikowano 19 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 No cóż, o silniku w którym trzeba dolewać więcej niż 1 litr na 1000 km mówi się, że "pali dużo oleju". Pytalem dlatego, ze znam uzytkownika, ktoremu XBR-a ciagnie ok. 0,25l oliwy na 1000 km. Niby nieduzo, ale zawsze to ok. 15% ubytek, wiec znajac wrazliwosc sprzeta na brak smarowania (zreszta kazdy zle to znosi :) ) zastanowialem sie, czy wlasnie ta cwiartka to duzo, c zy zupelnie akceptowalny poziom.pozdrawiam i licze na odpowiedz.Jac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazyrider Opublikowano 19 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 znam uzytkownika, ktoremu XBR-a ciagnie ok. 0,25l oliwy na 1000 km. Niby nieduzo, ale zawsze to ok. 15% ubytek, wiec znajac wrazliwosc sprzeta na brak smarowania (zreszta kazdy zle to znosi :) ) zastanowialem sie, czy wlasnie ta cwiartka to duzo, c zy zupelnie akceptowalny poziom Myślę, że 0,25 l/100 km jest całkiem przyzwoitym wynikiem, chociaż zastrzegam się, nie znam norm Hondy dotyczących tego tematu. Po prostu nigdy się z nimi nie spotkałem. :roll: Natomiast wspomniany 1l/1000 km jest przyjętą przez BMW dopuszczalną normą dla bokserów R 1100 i R 1150. Tak więc konsumpcja przez taki np silnik R 1150RT 0,95 l oleum na 1 kkm jest według konstruktorów BMW czymś zupełnie normalnym :roll: A wracając do XBR 500 kolegi, to myślę, że jeszcze pożyje :D , ale oliwy trzeba tam doglądać i już. Ale ta uwaga dotyczy wielu motocykli jeżdżących z miniaturowymi zbiorniczkami na 1,5 - 2,0 litra oleum. :idea: PzdrLazyrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 20 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2003 No cóż, o silniku w którym trzeba dolewać więcej niż 1 litr na 1000 km mówi się, że "pali dużo oleju". Ale zauważ, że jeśli oleju w zbiorniku mieści się tylko 1,7 l (tak jak w XBR), to jednak trzeba go często dolewać :roll: Ale za to nie trzeba go już wymieniać co 6 tys. km :) :D :D Z tego co się orientuje to silnik "bieże" czysty olej a cały syf zostaje w środku więc tak czy siak trzeba go wymieniać tak często jak zaleca producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazyrider Opublikowano 20 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2003 Z tego co się orientuje to silnik "bieże" czysty olej a cały syf zostaje w środku więc tak czy siak trzeba go wymieniać tak często jak zaleca producent. 8) 8) 8) Weź to sobie na logikę: Jak zużyte pierścienie albo uszczelniacze zaworowe rozróżnią syf od "czystego" oleju? Mam wrażenie, że jest im wszystko jedno...Oczywiście to wyidealizowany sposób myślenia, bo zawsze część syfu osiądzie na dnie zbiornika oleju, lub zostanie wychwycona przez filtr. I na tym polega rola dobrego filtrowania, by odzielać od krążącego w układzie oleju wszelkie zanieczyszczenia stałe. Ale najlepsze nawet filtrowanie nigdy nie uzupełni oleju w dodatki myjące i utrzymujące obojętny odczyn pH. M. in. dlatego wymieniać trzeba olej regularnie. Strasznie to pogmatwane... PzdrLazyrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 21 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2003 Czysty olej jest lżejszy a syf się osada na dnie. Olej króry jest pompowany przechodzi również przez filtr a potem smaruje więc tak na logike silnik bieże czysty olej a syf zostaje :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazyrider Opublikowano 23 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2003 Olej króry jest pompowany przechodzi również przez filtr a potem smaruje więc tak na logike silnik bieże czysty olej a syf zostaje :lol: Dobrze kombinujesz 8) Ale nie do końca jest tak:Po to olej ma dodatki myjące, by rozpuszczać niektóre zanieczyszczenia stałe (smoła, laki itp). W miarę starzenia się oleju dodatków myjących (i nie tylko) ubywa. Ich działanie widać jest choćby po zmianie barwy oleju 8) . Te zanieczyszczenia stałe krążą wraz z olejem, gdyż są zbyt drobne, by wychwycił je filtr. Filtr ma natomiast za zadanie wychwycić te zanieczyszczenia, które spowodować mogą szybsze zużycie/ uszkodzenie silnika. Proponuję na zgodę: syf (ale tylko ten "gruby") zostaje w filtrze, a pierścienie i uszczelniacze puszczają olej, który wcale nie jest taki czysty 8) PzdrLazyrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 24 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2003 Tak czy inaczej należy wymieniać olej tak często jak nakazuje producent ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazyrider Opublikowano 24 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2003 Tak czy inaczej należy wymieniać olej tak często jak nakazuje producent :) ŚWIĘTE SŁOWA!!! :!: :!: :!: No to PROC przybij piątkę, bo coś mi się zdaję, że tak oto dotarliśmy do szczęśliwego finału tego wątku :( :D :D Szkoda tylko, że sprawca całego zamieszania, czyli Wojt78 już więcej się nie odezwał :roll: Bo wtedy moglibyśmy rozważania teoretyczne przekuć na empirię i zobaczyć jak XBR 500 zachowuje się na starym oleju ;) PzdrLazyrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.