bohen Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 witamotóż ostatnio gdy składałem ukł. wydechowy to wpychając kolanko do tłumika pękł on zaraz przy opasce co mocuje go do silnika (poprzedni właściciel go spawał i własnie w tym miejscu pękł ten spaw). Teraz MZ chodzi troche głośno i wyraźniw widac jak tamtędy wylatują spaliny. I teraz mam pytanie. Bo wiadomo że w 2T, ukł. wydechowy powinien byc szczelny gdyż w nim zachodzą zjawiska rezonansu fali. A czy jeśli jest lekko dziurawy to ten rezonans jest słabszy/mniejszy/mniej efektywny (nie wiem który zwrot jest poprawny) i przez to osiągi są słabsze czy wręcz przeciwnie - nie tłumi tak silnika i ma lepsze osiągi.? Jak to jest? Cytuj Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek.RR Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Jeśli chodzi o rezonans to pierwszo słysze, że to może mieć jakiś wpływ na moc silnika. Ale regóła zawsze była taka że im większa swoboda spalin przy opuszczaniu cylindra, tym większa moc. Sam kiedyś jechałem WSK-ą bez tłumika i faktycznie była silniejsza niż z tłumikiem. Ale o jaki rezonans Ci chodzi, mechaniczny czy akustyczny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Ale o jaki rezonans Ci chodzi' date=' mechaniczny czy akustyczny ?[/quote'] zjawiska falowe w gazach. radze pospawac tłumik ewentualnie znalesc uzywke bez dziury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Nie chodzi lepiej bez tłumika :D Postaram się wyjaśnić o co chodzi omijajac troche zjawiska falowe:) 2t bez tłumika ma mnieszą moc ale momen obrotowy dostepny jest już na bardzo niskich obrotach ;) i to jest to złudzenie większej mocy. Sprubuj taka wsk pojechać 80km/h :P gwarantuje ze ledwie dobijesz do 70!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek.RR Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 rezonans zazwyczaj dotyczy wzmacniania się drgań czy fal, ale jak to się ma do spalin? może ktoś mi bliżej wyjaśnić, bo nigdy nie słyszałem o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 nierwiem co ty robisz na fizyce :D:P Troche to skomplikowane ;) ale prubujemy ;) tłok jest właśnie w miejscu zapłonu mieszanki następuje wybuch i spalanie tłok idzie w dół i otwiera okno wydechowe, na skutek różnicy ciśnień tłumik wsysa spaliny, tłok idzie dalej w dół i otwiera okna przepłukania, mieszanka wypytcha spaliny i sam zsoatje zassana do środka wydechu, fala spalin idąca wcześniej przez dyfuzor odbija siei powraca znowu, tłok przeszedł DMP i teraz porusza się w góre, miesznaka z wydechu zostaje powoli wpechana do środka cylidra, tłok zamyka okna przepłukania, mieszanka i bardzo niewielkie ilości spalin trafiają do środka cylidra, tłok zamkną już okno wydechowe. dlatego nie może yć zadnych dziur !! dyfuzor ma taki kształt zeby wzmaciniać prędkość fali powodując rezonans :P p.s. gdybym coś źle napisał prosze mnie poprawić !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek.RR Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Na fizyce na ogół śpie :( Poprostu nie widziałem jak rezonans może się mieć do mocy silnika, wydawało mi się że ta część mieszanki, która trafia do tłumika już stamtąd nie wraca. Dzięki za wyjaśnienie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 tez tak myslałem nyx , ale po przedmiotach zwiazanych z budowy silników ptwierdzam to oczym mówił weska. Nigdy nie ma idealnego przepłukania ale dzieki nin tym zjawiskom mozna sterowac momentem w w 2T (i to nwet w szerkoich granicach ( sposób budowy tłumków np w gokardach). Moja jawka tez lepiej ciagnie na wolniejszych obrotach jak wypalą sią uszczelki w tłumikach ale komfort jazdy pasazera z ryczącym tłumikem daje wiele do myslenia a na dłuzszejtrasie i kierowcabedzie miał dość :-D podrawiam Mirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Ja mialem u siebie problem z podkladka znajdujaca sie miedzy kolankiem a cylindrem. Powiem tak - glosno chodzil i nie pracowal tak swobodnie na wyskoich obrotach jak jest to teraz. Poprawilem uszczelnienie tlumika i odczulem od razu wiekszy komfort z podrozowania ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Zobaczcie sobie tego gifa. http://tomason2.w.interia.pl/2T.gif Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 o właśnie też mam problem z ta uszczelką ;) aha uszczlenienie miedzy gaźnikiem a filtrem powietrza też ma duże znaczenie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Ja nie mialem tej podkladki i zrobilem sobie podkladke z dwoch podkladek (z portek) od poldka. Toche je przyszlifowalem i uszczelnilo jak talala ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 tyle ze ja niewiedziałem jak ta uszczelka ma wyglądać to zrobiłem to tak ;) wziołem drut miedziany 3mm zdarłem izolacje zrobiłem kułko i tak uszczelniłem ale kiszkowato :( dzis będe sprawdzał te uszczelki od poldka :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.