Skocz do zawartości

dziurawy tłumik ma wpływ na osiągi?- etz250


bohen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

otóż ostatnio gdy składałem ukł. wydechowy to wpychając kolanko do tłumika pękł on zaraz przy opasce co mocuje go do silnika (poprzedni właściciel go spawał i własnie w tym miejscu pękł ten spaw). Teraz MZ chodzi troche głośno i wyraźniw widac jak tamtędy wylatują spaliny. I teraz mam pytanie. Bo wiadomo że w 2T, ukł. wydechowy powinien byc szczelny gdyż w nim zachodzą zjawiska rezonansu fali. A czy jeśli jest lekko dziurawy to ten rezonans jest słabszy/mniejszy/mniej efektywny (nie wiem który zwrot jest poprawny) i przez to osiągi są słabsze czy wręcz przeciwnie - nie tłumi tak silnika i ma lepsze osiągi.? Jak to jest?

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rezonans to pierwszo słysze, że to może mieć jakiś wpływ na moc silnika. Ale regóła zawsze była taka że im większa swoboda spalin przy opuszczaniu cylindra, tym większa moc. Sam kiedyś jechałem WSK-ą bez tłumika i faktycznie była silniejsza niż z tłumikiem. Ale o jaki rezonans Ci chodzi, mechaniczny czy akustyczny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi lepiej bez tłumika :D Postaram się wyjaśnić o co chodzi omijajac troche zjawiska falowe:)

 

2t bez tłumika ma mnieszą moc ale momen obrotowy dostepny jest już na bardzo niskich obrotach ;) i to jest to złudzenie większej mocy. Sprubuj taka wsk pojechać 80km/h :P gwarantuje ze ledwie dobijesz do 70!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nierwiem co ty robisz na fizyce :D:P

 

Troche to skomplikowane ;) ale prubujemy ;)

tłok jest właśnie w miejscu zapłonu mieszanki następuje wybuch i spalanie tłok idzie w dół i otwiera okno wydechowe, na skutek różnicy ciśnień tłumik wsysa spaliny, tłok idzie dalej w dół i otwiera okna przepłukania, mieszanka wypytcha spaliny i sam zsoatje zassana do środka wydechu, fala spalin idąca wcześniej przez dyfuzor odbija siei powraca znowu, tłok przeszedł DMP i teraz porusza się w góre, miesznaka z wydechu zostaje powoli wpechana do środka cylidra, tłok zamyka okna przepłukania, mieszanka i bardzo niewielkie ilości spalin trafiają do środka cylidra, tłok zamkną już okno wydechowe.

 

 

dlatego nie może yć zadnych dziur !! dyfuzor ma taki kształt zeby wzmaciniać prędkość fali powodując rezonans :P

 

 

p.s. gdybym coś źle napisał prosze mnie poprawić !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak myslałem nyx , ale po przedmiotach zwiazanych z budowy silników ptwierdzam to oczym mówił weska. Nigdy nie ma idealnego przepłukania ale dzieki nin tym zjawiskom mozna sterowac momentem w w 2T (i to nwet w szerkoich granicach ( sposób budowy tłumków np w gokardach). Moja jawka tez lepiej ciagnie na wolniejszych obrotach jak wypalą sią uszczelki w tłumikach ale komfort jazdy pasazera z ryczącym tłumikem daje wiele do myslenia a na dłuzszejtrasie i kierowcabedzie miał dość

:-D

 

podrawiam

 

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem u siebie problem z podkladka znajdujaca sie miedzy kolankiem a cylindrem. Powiem tak - glosno chodzil i nie pracowal tak swobodnie na wyskoich obrotach jak jest to teraz. Poprawilem uszczelnienie tlumika i odczulem od razu wiekszy komfort z podrozowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...