wojtek425 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Czytaj dokładniej cały wątek. Po wymianie korbowodu wał podlega centrowaniu a nie wyważaniu.W Krakowie jest dobra firma która się tym zajmuje.O dynamicznym wyważaniu możesz zapomnieć. A czy moglby Pan podac mi nazwę tej firmy? Będę zobowiązany. Z góry dziękujęWojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 (edytowane) mozesz dac wywazyc elementy ktore siedza na wale po obu stronach, jesli takei sa bo nieznam budowy silnika, ale robielm cos takiego w mz-sprzeglo i wirnik alternatora poszlu na wywazarke czy to duzo zmeinilo? dokonca neiwiem, czlowiek ktory to robil stwierdzil ze duzych odchylek niebylo ale zawsze lepiej jak ich jest mneij niz wiecej:) jesli odbudowujesz satry motocykl to warto chocby dla samej starannosci :icon_eek: Edytowane 23 Sierpnia 2007 przez YAGO Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 zrobilem ten temat poniewaz chce sobie zregenerowac wal samemu poniewaz mam odpowiednie narzedzia prase tokarke frezarke i inne i czy po wymianie samego łożyska musze wyważać ?? jak to trzeba by było zrobic czy potrzebny jest do tego jakis specjalny sprzęt Siema>>> rozumiem że piszesz o silniku 2T i musisz rozkuć wał żeby wymienić łożysko . Nie musisz go potem wyważać tylko obawiam się że nie złożysz go dobrze jeśli nigdy tego nie robiłeś ( będzie krzywy) .do złożenia ja osobiście uzywam prasy a do sprawdzenia czy jest prosty >>wykonanych przez siebie pryzm << ale ja robię to od wielu lat i składam je już niemal instynktownie >> obawiam się ze pierwszy raz i bez pomocy kogoś doświadczonego może cię to przerosnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 niewiem czy dobrze ale ja sprawdzam to tylko czujnikiem zegarowym? mierze odchyłke na czopie wał podpieram sobie w taki kozacki przyrzadzie którego sobie skonstrułowałem;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Ja też mam jedno pytanie. Właśnie składam komarka i wcale nie mam zamiaru centrować wału, jednak dostrzegłem małą róznicę dotyczącą dwóch połówek wału, jedna jest tak jakby cofnięta względem drugiej lecz nie jest to zauważalne po drugiej stronie, tak jakby jedna połówka była po prostu krótsza. Nie wiem czy to jest fabryczna modyfikacja czy też ktoś po prostu przede mną bawił się pilnikem :icon_mrgreen: Wytłumaczyłem sobie to po swojemu ale nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale to powiem później. Mam nadzieję że ktoś mnie zrozumiał i proszę o rozwianie moich wątpliwości. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 niewiem czy dobrze ale ja sprawdzam to tylko czujnikiem zegarowym? mierze odchyłke na czopie wał podpieram sobie w taki kozacki przyrzadzie którego sobie skonstrułowałem;] Witam >>>Jeśli twój przyrząd się sprawdza to jest OK <<< Czasem mi się trafia taka zakała 175/225 hp i tu jest niezła polka bo to widlaste sześcio cylindrowe dwutakty >>> wycentrownie takiej lochy zajmuje mi sporą część dnia pomimo że mam już w tym sporą wprawę. Ja też mam jedno pytanie. Właśnie składam komarka i wcale nie mam zamiaru centrować wału, jednak dostrzegłem małą róznicę dotyczącą dwóch połówek wału, jedna jest tak jakby cofnięta względem drugiej lecz nie jest to zauważalne po drugiej stronie, tak jakby jedna połówka była po prostu krótsza. Nie wiem czy to jest fabryczna modyfikacja czy też ktoś po prostu przede mną bawił się pilnikem ;) Wytłumaczyłem sobie to po swojemu ale nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale to powiem później. Mam nadzieję że ktoś mnie zrozumiał i proszę o rozwianie moich wątpliwości. Pozdr. Siema >>> Hmmm no nie wiem >>ale w komarku wszystko jest możliwe <<< jak złożysz to i będzie się obracał to powinno być dobrze ale sprawdź dokładnie przed złożeniem ( tokarka i czujnik zegarowy załatwi sprawe ). To mały wałek więc uda się złapać w uchwyt i sprawdzić czy nie bije na boki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 dobra moze opisze mój kozacki przyrząd :) bo jest tani i nawet sie sprawdza;] wał jest podpierany na 2 wycinkach drewna dachowego (niewiem jak to sie fachowo nazywa krokiew czy jakos tak), w zacieciach przykrecone sa kawałki kontownika wszystko razem stoi na płycie z blachy 1mm. Do czujnika jest zrobiony magnetyczny stojak zeby go wykonac potrzebna bedzie wycieczka do supermarketu lub sklepu elektronicznego po zakup "trzeciej reki" magnes uzyskujemy z starego głosnika. Bicie mierzymy na czopach w miejscu pracy łozysk(przynajmniej ja tak robie niewiem czy to jest akurat poprawnie). Centrujemy do momentu uzyskania jednej półtora setki odchyłki. W 2T przy kazdym rozpołowieniu silnika nalezy sprawdzic jego centrycznosc;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 dobra moze opisze mój kozacki przyrząd :icon_mrgreen: bo jest tani i nawet sie sprawdza;] wał jest podpierany na 2 wycinkach drewna dachowego (niewiem jak to sie fachowo nazywa krokiew czy jakos tak), w zacieciach przykrecone sa kawałki kontownika wszystko razem stoi na płycie z blachy 1mm. Do czujnika jest zrobiony magnetyczny stojak zeby go wykonac potrzebna bedzie wycieczka do supermarketu lub sklepu elektronicznego po zakup "trzeciej reki" magnes uzyskujemy z starego głosnika. Bicie mierzymy na czopach w miejscu pracy łozysk(przynajmniej ja tak robie niewiem czy to jest akurat poprawnie). Centrujemy do momentu uzyskania jednej półtora setki odchyłki. W 2T przy kazdym rozpołowieniu silnika nalezy sprawdzic jego centrycznosc;] Można prosić o jakieś zdjęcia??Z chęcią sam bym spróbował coś takiego zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 niebede strzelał fotki 2 klocką i czujnikowi chyba kazdy wie jak to wyglada:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.