Skocz do zawartości

Odstep na elektrodach swiecy


Łukasz Kozik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam takie pytanko. Jaki wplyw ma zmiana odstepu elektrod ? Wedlug instrukcji ETZ powinno byc 0,6 mm ale wedlug zalecen konstruktora modułu elektronicznego do zapłonu powinno sie ustawić 1 mm. Wie ktos moze na czym polega różnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktos moze na czym polega różnica ?

 

Moduł daje wiekszą iskre która bez problemu przechodzi 1mm (nie ginie pod ciśnieniem).

Jeżeli masz niestandardowy moduł to ustaw przerwe na taką jaką zaleca jego konstruktor.

W mojej też mam elektronika. Jest to orinalny zapłon i przerwe ustawia sie na 0.6mm.

 

Możliwe że wieksza przerwa jest zabezpieczeniem przed mostkowaniem świecy. Gdy moduł nie może wytworzyć iskry (brak świecy lub słaby akumulator) to potrafi sie przepalić. Znajomy wydał kupe kasy na moduły do charta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dluższa iskra (większy odstęp elektrod przy założeniu, że moduł "wyrobi") tym więcej mieszanki zostanie zapalone od iskry w początkowym stadium zapłonu, a więc teoretycznie cały proces przebiegnie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiek775 napisał:

Tylko ze jak większa przerwa to na zimno można latwiej zalać,

 

No tak, ale jesli masz źle dobrana cieplote swiecy

 

Mylisz sie.

 

 

Odpowiednio dobrana ciepłota świecy służy jej samooczyszczaniu po rozgrzaniu silnika (jazda dłuższa niż 10km). Na zimno każda chodzi tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze jak większa przerwa to na zimno można latwiej zalać, Najlepiej ustawić standardową

Jeśli nie ma modułu to standardowy odstęp natomiast jesli moduł jest to świece ustawia sie zgodnie z zaleceniem producenta.

Przykładowo nasze moduły umożliwiaja uzyskanie tak dużych energii wyładowania , że bez problemu iskra pod ciśnieniem pokona nawet kilka milimetrów (w powietrzu kilka centymetrów).

Kilka fotek przedstawiajacych kilkucentymetrowe wyładowania umieściliśmy na www.digitech.of.pl lub www.digitech.republika.pl

Dłuższa iskra przy dużej energii wyładowania ułatwia uruchomienie zimnego silnika poniewaz wzrasta prawdopodobieństwo zapalenia cząsteczek paliwa (większa przestrzeń wyładowania = większe prawdopodobieństwo trafienia w cząsteczki paliwa)

Zalecamy tylko 1,0mm ponieważ przy większym odstępie niektóre cewki wysokiego napięcia mogą się rozładowywać wewnątrz pomiędzy uzwojeniami co grozi w skrajnych przypadkach uszkodzeniem modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...