Łukasz Kozik Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Witam! Mam takie pytanko. Jaki wplyw ma zmiana odstepu elektrod ? Wedlug instrukcji ETZ powinno byc 0,6 mm ale wedlug zalecen konstruktora modułu elektronicznego do zapłonu powinno sie ustawić 1 mm. Wie ktos moze na czym polega różnica ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Wie ktos moze na czym polega różnica ? Moduł daje wiekszą iskre która bez problemu przechodzi 1mm (nie ginie pod ciśnieniem).Jeżeli masz niestandardowy moduł to ustaw przerwe na taką jaką zaleca jego konstruktor.W mojej też mam elektronika. Jest to orinalny zapłon i przerwe ustawia sie na 0.6mm. Możliwe że wieksza przerwa jest zabezpieczeniem przed mostkowaniem świecy. Gdy moduł nie może wytworzyć iskry (brak świecy lub słaby akumulator) to potrafi sie przepalić. Znajomy wydał kupe kasy na moduły do charta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Kozik Opublikowano 28 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Wie ktos moze jaki wplyw ma odstep na proces spalania mieszanki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
220V Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Im dluższa iskra (większy odstęp elektrod przy założeniu, że moduł "wyrobi") tym więcej mieszanki zostanie zapalone od iskry w początkowym stadium zapłonu, a więc teoretycznie cały proces przebiegnie szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Tylko ze jak większa przerwa to na zimno można latwiej zalać, Najlepiej ustawić standardową - wkońcu jakiś konstruktor to obliczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Tylko ze jak większa przerwa to na zimno można latwiej zalać,No tak, ale jesli masz źle dobrana cieplote swiecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 misiek775 napisał:Tylko ze jak większa przerwa to na zimno można latwiej zalać, No tak, ale jesli masz źle dobrana cieplote swiecy Mylisz sie. Odpowiednio dobrana ciepłota świecy służy jej samooczyszczaniu po rozgrzaniu silnika (jazda dłuższa niż 10km). Na zimno każda chodzi tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy_k Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Tylko ze jak większa przerwa to na zimno można latwiej zalać, Najlepiej ustawić standardową Jeśli nie ma modułu to standardowy odstęp natomiast jesli moduł jest to świece ustawia sie zgodnie z zaleceniem producenta.Przykładowo nasze moduły umożliwiaja uzyskanie tak dużych energii wyładowania , że bez problemu iskra pod ciśnieniem pokona nawet kilka milimetrów (w powietrzu kilka centymetrów).Kilka fotek przedstawiajacych kilkucentymetrowe wyładowania umieściliśmy na www.digitech.of.pl lub www.digitech.republika.plDłuższa iskra przy dużej energii wyładowania ułatwia uruchomienie zimnego silnika poniewaz wzrasta prawdopodobieństwo zapalenia cząsteczek paliwa (większa przestrzeń wyładowania = większe prawdopodobieństwo trafienia w cząsteczki paliwa)Zalecamy tylko 1,0mm ponieważ przy większym odstępie niektóre cewki wysokiego napięcia mogą się rozładowywać wewnątrz pomiędzy uzwojeniami co grozi w skrajnych przypadkach uszkodzeniem modułu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.