GaCek Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 Jak sie ustawia zapłon w silniku 125 ccm?? Niby głupie pytanie ale .... Nie piszcie mi całej procedury odkrecanie po śrubce bo nie oto mi chodzi. Z tego co wiem to powinien być 3 mm przed GMP. Tylko jest taki problem że na iskrowniku w -W-F-M-ce nowego typy (taki sam jak w większości WSKach) nieda się osiągnąć magicznych 3 mm. Zawsze wychodzi 1-2mm. Z pewnością nie jeden z was też miał taki problem. Odkreciłem wszyskie śruby trzymające cały zapłon i dopiero jak ustawiłem 3mm przed GMP to teraz nie idzie przykręcić iskrownika. Jedyny sposób to podszlifować troche miejsc na śruby w podstawe iskrownika. Iskrownik jak i magneto pochodzą z jednego kompetu. Chce ustawić zapłon tak jak sie zaleca a nie na oko. Jakie mogą być objawy zbym opuźnionego zapłony (w granicach 1-2 mm przed GMP) ?? Prosiłbym o szybką odpowiedź. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 proponuje najpierw sprawdzić odstep styków przerywacza.powinien wynosic on około 0,35 - 0,45 mm ( o ile się nie myle) dopiero po tym bierzemy sie za ustwianie wyprzedzenia zapłonu.Częstokroć w WSK i WFM zdaża się przestawienie czopa wału korbowego na którym znajduje sie ciezkie koło magnesowe.Wał jest składany na wcisk i czasami dochodzi do takiej sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 Częstokroć w WSK i WFM zdaża się przestawienie czopa wału korbowego na którym znajduje sie ciezkie koło magnesowe. Wał jest składany na wcisk i czasami dochodzi do takiej sytuacji. Dokladnie tak i jeszcze dodam ze gdy w krzywce sie wyrabialo wciecie na klin to czesto "mechanicy" zmieniali krzywke nitujac jak popadlo, wiec nie zdziw sie takze jak rozwarcie stykow przerywacza Ci wyjdzie w momencie kiedy nie ma okienka w kole magnesowym - taki patent mam w 2 z 8 moich kol magnesowych do WFM (w WSK byly o tyle lepsze ze mialy okienka dookola a nie tylko 2), poza tym taki patent czesto uniemozliwia odpowiednie ustawienie zaplonu, bo magnesy sa troszke inaczej w stosunku do rozwierania sie stykow niz fabryka to przewidziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 31 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 Dokladnie tak i jeszcze dodam ze gdy w krzywce sie wyrabialo wciecie na klin to czesto "mechanicy" zmieniali krzywke nitujac jak popadlo' date=' wiec nie zdziw sie takze jak rozwarcie stykow przerywacza Ci wyjdzie w momencie kiedy nie ma okienka w kole magnesowym - taki patent mam w 2 z 8 moich kol magnesowych do WFM (w WSK byly o tyle lepsze ze mialy okienka dookola a nie tylko 2), poza tym taki patent czesto uniemozliwia odpowiednie ustawienie zaplonu, bo magnesy sa troszke inaczej w stosunku do rozwierania sie stykow niz fabryka to przewidziala.[/quote'] Umnie krzywka nie były nigby nitowana ani przeze mnia ani przez poprzedniego właściciela. Ale miejsce n klin jest już troche wyrobione w krzywce.Koło magnesowe mam już z tych nowszych -W-F-M-ek (1966r) więc jest już taki sam zapłon oraz magneto jak w WSce. Podszlifowałem troche podstawe iskrownika i teraz zapłon jest tak jak trzeba ustawiony (3mm przed GMP). Ale prawde mówiąc to teraz motor tak samo chodzi jak i wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Ja prawde mowiac eksperymentowalem z wyprzedzeniem, najpierw mialem 3.5, pozniej 3 a teraz okolo 2.7 i powiem Ci ze jest roznica pomiedzy 3 a 2.7. Mialem tez przez jakis czas 2.5, ale kichal w gaznik. Teraz na 2.7 ma dosyc dobrego kopa jak na WFM i nic strzela. No ale to nie w kazdym egzemplarzu bedzie dobre ustawienie, najlepiej sobie eksperymentlnie dograc najlepse ustawienie zaplonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Prawde mówiac to na poprzednim ustawieniu i na tym co teraz jest tak samo. Qler ile pujdzie twoja -W-F-M-ka na poszczególnych biegach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 sobie chyba jaja robicie, wfm to nie jest motocykl wyczynowy zeby ja tak meczyc, ona ma sobie pyrkotac i jechac a nie zwijac asfalt na kazdych swiatlach...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Kolego nikt tu nie mówi że -W-F-M-ka wykręca zawrotne prędkości. Ale taka jazda jak to ty piszesz że ma tylko pyrkać (30-40 km/h bo wtedy ona pyrka) to ja dziękuje. Pytam się ile -W-F-M-ka wyciągnie normalnie na kolejnych biegach po to bo chcem porównać osągi innych -W-F-M-ek z moją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Hmm trudno powiedziec ile jedzie na poszczegulnych biegach, nigdy jej nie cisnolem do oporu. :(Ale na 3 jechalem ~65 kmph licznikowe, co nie bylo jej maxem bo jeszcze mialem w manetce troche.Za to moja druga WFM ('60) jechalem ok. 80kmph licznikowo, ale specjalnie ja ustawilem w taki sposob ze na wolnych obrotach ja zalewalo (dostawala za duzo paliwa niz powinna i stad ta predkosc). :P Poza tym sam wiesz jak dokladny jest licznik w WFM :P Czuje po prostu na przyspieszeniu, ze jest lepiej niz na innych ustawieniach. ;)Ale tak jak mowie najlepiej samemu dojsc do tego na ile mm Twoj silnik chodzi najlepiej, w koncu Twoja juz jest chyba 6 KM, a moja ma zaledwie 4.5KM ('58 rok) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.