Skocz do zawartości

Regulator czy prądnica w Mz Ts 250/1


miki660
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Już nie wiem od jakiego czasu się borykam z tą instalacja elektryczną 6 Volt i co raz to jakiś problem. Powiedzcie mi jakie powinno być napięcie na prądnicy a jakie na regulatorze napięcia na wolnych obrotach bo mi się wydaje ze mam za małe. Mam nowy akumulator a prąd zarówno na regulatorze jak i na prądnicy na motorze który sobie tylko pyrka na wolnych obrotach bez świateł i obciążenia wynosi w granicach 1 Volta, a jak włącze światła na wolnych obrotach to już nie zmierzę bo moto gaśnie. Co mogę jeszcze zrobić? Jeśli to mógłby być regulator napięcia to w ostateczności mogę kupic nowy, ale jeśli to prądnica to nowa już troche kosztuje co tam mogło się zepsuć ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja kocham tą 6V instalację :) Zacznijmy od tego, że ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia powinno wynosić ok. 7,5V Jeżeli tyle nie ma to trzeba przeprowadzić małe śledztwo. Zdejmij dekiel od prądnicy i zmierz jakie daje napięcie. Jeżeli jest tyle co napisałem to szukaj problemu w przerwanym kablu/zabrudzonym styku. Jezeli jednak na wyjściu nie ma zadnego napięcia, albo jest zbyt małe, wtedy zmierz napięcie na uzwojeniu wzbudzenia. Powinno wynosić ok 3V. Jak jest to niestety problem leży w prądnicy (np.wyrobione szczotki), gdy jednak nie ma zmierz napięcie na wyjściu DF regulatora (wzbudzenie) i jak wcześniej a)jest - kabel do dupy, B) nie ma - regler do wymiany. Sprawdzić działanie prądnicy można odpalając silnik i łącząc na 2-3 sek. plus z akku do styku uzwojenia wzbudzenia w prądnicy i zmierzyć napięcie na wyjściu. Oczywiście należy najpierw zdjąć konektor z DF, aby nie podać przypadkiem 6V "od tyłu" na regulator, bo można go zamordować. Napisz co wybadałeś.

 

pozdrawiam

Filip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TS to chyba nikomu nie laduje:) Ciesze sie ze nie jeste sam w tych mekach

ja w pieknym stylu spalilem albo tylko przemocylem wszysko:)pradnice i reglera

dzis caly dzionek meczylem sie z instalacja suszeniem wylewaniem wody smarowaniem pie**ol no i myciem

a stalo se to na zlocie w Maniowie<zajebista imprezka>

jutro na spokojnie jeszcze raz posprawdzam se wszysko bo dzis mi juz nerwy puscily

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra :(:d

osiagnołem sukces ;):D ładuje ale teraz uwaga :(:P kontrolka ładowania świeci dopiero po zapaleniu motoru ;):D

 

 

jeśli ktoś by chciał mam pewien schemat regulatora elektronicznego, pomysłu Szymka Trockiego(padam w pokłony) chciałbym zeby ktoś pooglądął to co Szymek zrobił może ma jakieś uwagi usprawnienia itp :)

 

 

teraz tak jak sie ustawia regulator mechaniczny :>

 

 

 

p.s. za wszyskie błędy przepraszam, pisałem post na szybkości:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, co do kierunków to sprawa nie jest taka prosta. Jeżeli dasz diody LED zamiast żarówek to będziesz musiał zmienić przerywacz na elektroniczny. Stary, bimetalowy przerywacz jest obliczony na 21W żarówki. Prąd jednej diody to ok 50 mA, czyli nawet dajac ich 20 nie osiągniesz 1/20 pobieranej wcześniej mocy -> blaszka bimetalowa nie odskoczy-> przerywacz nie zadziała. :buttrock: Nie widzałem też elektronicznego przerywacza na 6V. :!: Można zmajstrować taki samemu, ale mi się to nigdy nie udało - na sucho działał, po wpięciu w instalację nie dał znaku zycia. Za to nie widze problemu w zastąpieniu tylnego światłą i światła stopu diodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie i kierunkowskazy mają współną kontrolkę. Zdejmij konektory z przerywacza (normalnie działająca kontrolka zgaśnie) i odpal motocykl. Jak pali się dalej to masz zwarcie w przełączniku kierunków. Jeżeli nie, podłącz przerywacz - styk 49a do żarówek i 49 do bezpiecznika i zmierz napięcie między stykiem 49a i 61 (na regulatorze). Powiedz gdzie masz + a gdzie - . Aha...nie wiem czy zamiana konektorów na przerywaczu nie powoduje takich jaj...sprawdź też to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...