miki660 Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Już nie wiem od jakiego czasu się borykam z tą instalacja elektryczną 6 Volt i co raz to jakiś problem. Powiedzcie mi jakie powinno być napięcie na prądnicy a jakie na regulatorze napięcia na wolnych obrotach bo mi się wydaje ze mam za małe. Mam nowy akumulator a prąd zarówno na regulatorze jak i na prądnicy na motorze który sobie tylko pyrka na wolnych obrotach bez świateł i obciążenia wynosi w granicach 1 Volta, a jak włącze światła na wolnych obrotach to już nie zmierzę bo moto gaśnie. Co mogę jeszcze zrobić? Jeśli to mógłby być regulator napięcia to w ostateczności mogę kupic nowy, ale jeśli to prądnica to nowa już troche kosztuje co tam mogło się zepsuć ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 1 V? 8O odpal moto wlacz swiatla, zapnij miernik i spawdzaj jakie masz ladowanie, na wolnych obrotach i jak dodajesz gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 też mam ts :):D i mam problemy :D:D szczerze mówiąc niewiem co mam uszkodzone w kazdym razie kontrolka ładowanai niechce się zaplić:/ mam taki schemat regulatora napięcia na 5 elementach ale niesprawdzony jeszcze :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Jak ja kocham tą 6V instalację :) Zacznijmy od tego, że ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia powinno wynosić ok. 7,5V Jeżeli tyle nie ma to trzeba przeprowadzić małe śledztwo. Zdejmij dekiel od prądnicy i zmierz jakie daje napięcie. Jeżeli jest tyle co napisałem to szukaj problemu w przerwanym kablu/zabrudzonym styku. Jezeli jednak na wyjściu nie ma zadnego napięcia, albo jest zbyt małe, wtedy zmierz napięcie na uzwojeniu wzbudzenia. Powinno wynosić ok 3V. Jak jest to niestety problem leży w prądnicy (np.wyrobione szczotki), gdy jednak nie ma zmierz napięcie na wyjściu DF regulatora (wzbudzenie) i jak wcześniej a)jest - kabel do dupy, B) nie ma - regler do wymiany. Sprawdzić działanie prądnicy można odpalając silnik i łącząc na 2-3 sek. plus z akku do styku uzwojenia wzbudzenia w prądnicy i zmierzyć napięcie na wyjściu. Oczywiście należy najpierw zdjąć konektor z DF, aby nie podać przypadkiem 6V "od tyłu" na regulator, bo można go zamordować. Napisz co wybadałeś. pozdrawiam Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demon predkosci Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 TS to chyba nikomu nie laduje:) Ciesze sie ze nie jeste sam w tych mekachja w pieknym stylu spalilem albo tylko przemocylem wszysko:)pradnice i reglera dzis caly dzionek meczylem sie z instalacja suszeniem wylewaniem wody smarowaniem pie**ol no i myciema stalo se to na zlocie w Maniowie<zajebista imprezka>jutro na spokojnie jeszcze raz posprawdzam se wszysko bo dzis mi juz nerwy puscily Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 panowie, wlasnie mam ts na warsztacie i... nie laduje :mrgreen: ale bede walczyl, o postepach napisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 no dobra :(:d osiagnołem sukces ;):D ładuje ale teraz uwaga :(:P kontrolka ładowania świeci dopiero po zapaleniu motoru ;):D jeśli ktoś by chciał mam pewien schemat regulatora elektronicznego, pomysłu Szymka Trockiego(padam w pokłony) chciałbym zeby ktoś pooglądął to co Szymek zrobił może ma jakieś uwagi usprawnienia itp :) teraz tak jak sie ustawia regulator mechaniczny :> p.s. za wszyskie błędy przepraszam, pisałem post na szybkości:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 u mnie w ts tez ladowanie sie znalazlo:- wytarte szczotki- zasniedzialy styk w reglerze laduje bajeczka, na swiatlach i przegazowce - 7.4-6V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 panowie da sie jakoś usprawnić światła w mz ts :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Co rozmiesz poprzez usprawnić...zmiejszyc pobór prądu, poprawić wygląd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 raczej zrobić coś zeby były odrobine mocniesze (jaśniej świeciły) :buttrock: co do poboru prądu to wymysliłem ze do kierunków założe diody, narazie to surowa myśl:) czekam na każdą wypowiedź i opinie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Hm, co do kierunków to sprawa nie jest taka prosta. Jeżeli dasz diody LED zamiast żarówek to będziesz musiał zmienić przerywacz na elektroniczny. Stary, bimetalowy przerywacz jest obliczony na 21W żarówki. Prąd jednej diody to ok 50 mA, czyli nawet dajac ich 20 nie osiągniesz 1/20 pobieranej wcześniej mocy -> blaszka bimetalowa nie odskoczy-> przerywacz nie zadziała. :buttrock: Nie widzałem też elektronicznego przerywacza na 6V. :!: Można zmajstrować taki samemu, ale mi się to nigdy nie udało - na sucho działał, po wpięciu w instalację nie dał znaku zycia. Za to nie widze problemu w zastąpieniu tylnego światłą i światła stopu diodami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 dobra a teraz mugłby mi ktoś wytłumaczyćdlaczego ta pieprazona kontrolka ładowania świeci u mnie na odwrut :| jak motor zapalony to świeci jak zgaszony z włączonym zapłonem to nie świeci :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Ładowanie i kierunkowskazy mają współną kontrolkę. Zdejmij konektory z przerywacza (normalnie działająca kontrolka zgaśnie) i odpal motocykl. Jak pali się dalej to masz zwarcie w przełączniku kierunków. Jeżeli nie, podłącz przerywacz - styk 49a do żarówek i 49 do bezpiecznika i zmierz napięcie między stykiem 49a i 61 (na regulatorze). Powiedz gdzie masz + a gdzie - . Aha...nie wiem czy zamiana konektorów na przerywaczu nie powoduje takich jaj...sprawdź też to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 chodzi o to ze nie mam przerywacza kierunków :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.