Waldek46 Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Może ktos pomoże mój motocykl po zapaleniu nie gasi lampki ciśnienia oleju i lampki wysokiej temperatury silnika. Przejechałem w tym roku 3 tys km i wszystko było w porządku. Nagle wczoraj te dwie czerwone lampki nie zgasły.Gdy odłącze przewód od czujnika temperatury to równiez obydwie swiecą.Gdy odłącze przewód od czujnika ciśnienia oleju to obydwie gasną. Nie ma znaczenia czy silnik pracuje czy nie. Gdy wstawiłem inny czujnik (samochodowy) to równiez zachowuje sie wszystko tak samo. Wczesniej nigdy nie było objawów, ze cos jest nie tak. Jeżdże na pólsyntetyku 10W40. Przejechane jest 27000 tys Jeżdziłem ostro we dwie osoby nigdy nie było problemów z cisnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Moim zdaniem jest tak iż masz już słabe cisnienie oleju i czujnik cisnienia chodzi poprawnie a gdy się załancza zapala się kontrolka temperatury poprzez zwarcie sprawdz czy przewody kontrolek sie gdzies nie stykają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Cisnienie oleju nie spada "z dnia na dzień". Wcześniej lampka zaczyna migać na wolnych obrotach po silnym rozgrzaniu silnika. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek46 Opublikowano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Też tak uwazam. to się nie dzieje nagle. Avalon ma racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Miałem EN500 95r ale nie pamietam gdzie sa czujniki. Wiem że jeden na dole w bloku (od oleju) drugi chyba w chłodnicy (wentylator). Czy jest trzeci?Cos kojarze że jest i to chyba własnie od przegrzania. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek46 Opublikowano 17 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 Miałem EN500 95r ale nie pamietam gdzie sa czujniki. Wiem że jeden na dole w bloku (od oleju) drugi chyba w chłodnicy (wentylator). Czy jest trzeci?Cos kojarze że jest i to chyba własnie od przegrzania. Jest jeszcze jeden od spodu chłodnicy i mnie sie zdaje ,że to ten włącza wentylator, ten który jest przy termostacie sygnalizuje zbyt wysoka temperature cieczy chłodzącej. Dzisial rano sprawdziłem to jeszcze raz silnik był chłodny jak pupa mojej 60 letniej sąsiadki i lampki nie zgasły. to musi być jakieś zwarcie bo swiecą obydwie lampki, gdyby nie było ciśnienia oleju to dlaczego świeci sygnalizator przegrzania płynu chłodzącego a gdy zdejme przewód z czujnika ciśnienia oleju to gaśnie też lampka temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 Pierwsza sprawa, to zobacz w okienku do sprawdzania poziomu oleju, czy po uruchomieniu silnika spada stan (praktycznie do minimum). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek46 Opublikowano 17 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 Pierwsza sprawa, to zobacz w okienku do sprawdzania poziomu oleju, czy po uruchomieniu silnika spada stan (praktycznie do minimum).Mam prawie cale okienko wypelnione olejem poziom się obniżył po zapaleniu gdzieś tak do połowy okienkaPodejrzewasz ,ze to pompa. Ale dlaczego świeci ta temperatura cieczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 Podejrzewasz ,ze to pompa. Ale dlaczego świeci ta temperatura cieczy. Nie, tylko w ten sposób można sprawdzić, czy pompa działa. Jeśli nie, to poziom oleju praktycznie się nie zmienia, bo nie jest on zasysany i nie wędruje do głowicy itp. Zawsze warto sprawdzić ciśnienie oleju manomertem wkrecanym w magistralę - to rozwieje wszytskie wątpliwości. Albo zacznij od elektryki. Jedno jest pewnie - musisz ode czegoś zacząć. Pewnie to elektryka, ale tutaj rozwiązaniem jest tylko sporawdzenie na motocyklu, nie wiem, czy ktoś Ci poda rozwiązanie korespondencyjnie. Pozdro, Paweł [ Dopisane: Niedziela Lipiec 17, 2005 2:55 pm ]a gdy zdejme przewód z czujnika ciśnienia oleju to gaśnie też lampka temperatury. Wszystko wskazuje na jakieś zwarcie, może przewody się przetarły, nadpaliły itp. Zabawa dla elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 17 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 W moim był podobny przypadek z kontrolkami. Kiedyś zapaliły sie dwie czerwone kontrolki od cisnienia oraz przegrzania silnika. Powodem był zerwany przewód od czujnika cisniena oleju (wjechałem na jakis patyk) Wnioskuje więc że lampki sa ze soba w jakis sposób (elektryczny) sprzęgnięte. Czujnik przegrzania tak samo jak włacznik wentylatora to są "termowłaczniki" które przy okreslonej temp. zamykaja obwód i zapalaja kontrolkę. Mogą mieć dwa przewody lub łączą masę i maja wtedy jeden styk.Czujnik przegrzania w EN 500 wkręcony jest w metalową obudowę termostatu ma jeden styk. Może zwyczajnie dostał zwarcia i dlatego lampki świecą?. Zdejmowałes z tego czujnika przewód? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek46 Opublikowano 17 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 W moim był podobny przypadek z kontrolkami. Kiedyś zapaliły sie dwie czerwone kontrolki od cisnienia oraz przegrzania silnika. Powodem był zerwany przewód od czujnika cisniena oleju (wjechałem na jakis patyk) Wnioskuje więc że lampki sa ze soba w jakis sposób (elektryczny) sprzęgnięte. Czujnik przegrzania tak samo jak włacznik wentylatora to są "termowłaczniki" które przy okreslonej temp. zamykaja obwód i zapalaja kontrolkę. Mogą mieć dwa przewody lub łączą masę i maja wtedy jeden styk.Czujnik przegrzania w EN 500 wkręcony jest w metalową obudowę termostatu ma jeden styk. Może zwyczajnie dostał zwarcia i dlatego lampki świecą?. Zdejmowałes z tego czujnika przewód?Odłączałem gdy odłączyłem od oleju to obydwie lampki zgasły gdy zdjąem ten od temperatury to nadal obydwie lampki świeciły.Wpadłem na taki pomysł odłączyłe przewód od czujnika oleju zrobiłem mini obwód z zarówki bateri i tego czujnika gdy zapaliłem silnik to ciśnienie powinno przerwać obwód i zarówka powinna zgasnąć. Jeżeli moja teoria jest słuszna ,że czujnik oleju pod wpływem ciśnienia przerywa obwód. chciałbym się mylic bo to by znaczyło ,że brak jest ciśnienia w układzie smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 17 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 Albo brak jest ciśnienia ( tak nagle?) albo padł czujnik. Jest jeszcze inna mozliwość. Nie pamietam gdzie jest zawór bezpieczeństwa (przelewowy, ciśnieniowy) od pompy oleju. Może on sie zawiesił. Czy przypadkiem nie jest on wbudowany w filtr oleju? [ Dopisane: Niedziela Lipiec 17, 2005 9:05 pm ]zawór zwrotny jednak jest oddzielnym elementem. [ Dopisane: Niedziela Lipiec 17, 2005 9:07 pm ]Trzeba sprawdzic przedwszystkim czujniki. Potem kombninować. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 Zrób tak jak mówiłeś, jeżeli masz miernik z omomierzem to podłącz jeden zacisk do masy motocykla a drugi do zacisku czujnika.Czujnik działa w ten sposób że po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia w układzie smarowania przerywa obwód.To że zaraz po odpaleniu silnika poziom oleju spadł w okienku to dobry objaw.Świadczy o tym że pompa zassała olej do układu i rozprowadziła go po silniku, a ponieważ jest on gesty nie spływa od razu do miski i poziom spada.Sprawdź ten czujnik miernikiem.Mi to wygląda na usterki instalacji elektrycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek46 Opublikowano 18 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 Zrób tak jak mówiłeś, jeżeli masz miernik z omomierzem to podłącz jeden zacisk do masy motocykla a drugi do zacisku czujnika.Czujnik działa w ten sposób że po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia w układzie smarowania przerywa obwód.To że zaraz po odpaleniu silnika poziom oleju spadł w okienku to dobry objaw.Świadczy o tym że pompa zassała olej do układu i rozprowadziła go po silniku, a ponieważ jest on gesty nie spływa od razu do miski i poziom spada.Sprawdź ten czujnik miernikiem.Mi to wygląda na usterki instalacji elektrycznej. Myśle że miernik mozna zastąpić zarówką zasilaną z bateri 4,5V. Sprawdziłem to i zarówka nie gaśnie wziąłem potem drugi czujnik nowy samochodowy i tez nie zgasł. Tego oleju ubywa tak mniej więcej 1/3 wysokości okienka. Boje się ciągle próbowac bo dojdzie do tego ,że szlag trafi panewki. Jutro spróbuje z tym miernikiem. Cholera coraz bardziej wydaje mi się ,że to brak ciśnienia. Dzień wcześniej jechalem polną drogą może coś tam się oberwało.Ten spadek poziomu po uruchomieniu jest wyraźny ale nie taki wielki może to jest efekt rozbryzgu powodowanego przez obracający się wał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Przypadki sie zdarzaja , ale żeby padło cisnienie (pompa,panewki, ) z dnia na dzień....nie sądzę. Na mój gust to masz gdzieś przerwany przewód od czujnika. Ten od oleju łatwo jest zerwać jadąc po jakiś wertepach. Od czujnika biegnie najpierw poziomo wzdłuz ramy pod silnikiem , a potem do góry obok chłodnicy. Lampka zapala sie po przerwaniu obwodu więc..... Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.