Skocz do zawartości

Pytanie techniczne


m16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej ;)

Czesto zdaza mi sie, ze gdy ostro przyspieszam i biegi zmieniam przy czerwonym polu po 3 zamiast 4 wbijam LUZ :oops:

Co w takim wypadku nalezy zrobic ? Silnik w ulamku sek. dostaje ogromnych obrotow, wbijac 3 zle bo obroty skocza jeszcze bardziej, wbijac 4 to natomiast nie chce wchodzic i zgrzyta :/

Jak sie nalezy poprawnie zachowac w takiej sytuacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ci proponował po pierwsze nie dopuszczać do takiej sytuacji

a jeśli nawet taka zaistnieje to wżucić bieg z lekkiej przygazówki

powinno złagodzić wejście biegu

a tak apropos miałem takie problemy kiedyś w gsxr750 ale to była tylko i wyłącznie moja wina, skończyło się zakupem odpowiedniego obówia i po problemach było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadnięcie fałszywego luzu jest skutkiem klepania po biegach, a nie naciskania konsekwentnie na dźwiginę. Jak pisał Guru Kwiatkowski, nacisk stopy na dźwignię biegów musi trwać aż do momento gdy sprzęgło jest całkowicie puszczone. Czyli nie zwalniamy nacisku stopy do końca operacji.

Zatem kolejność czynności ma być następująca:

- rozpędzamy maszynę

- stopa dotyka biegów i lekko naciska zawczasu

- wciskamy sprzęgło (albo i nie :D ) z odjęciem gazu

- naciskamy zdecydowanie na biegi (nie dusimy, normalnie naciskamy)

- puszczamu sprzęgło (o ile było użyte ;) ) i dajemy ognia

- stopa na końcu zaprzestaje oddziaływania na biegi.

 

Trzymanie stopy do końca gwarantuje że bieg się zapnie, nawet gdy w pierwszym momencie sprzęgła kłowe odbiły się od siebie, co przy wysokich obrotach się zdarza, bieg zostanie dopięty w drugiej połowie operacji. Czyli wtedy gdy sprzęgło puszczamy i dajemy gazu.

Czas operacyjny się nie zmienia, taka zmiana nie trwa dłużej. Tutaj mamy tylko jedną modyfikację - dłuższa praca stopy, co gwarantuje wspomniane "dopięcie" biegu natychmiast.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...