Pioter900 Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Eloo !!Jak można rozpoznać ze moto nie pali na jeden cylinder ?? Mam 4ry gary, i głośny wydech :? Wydaje mi się moto wydaje inny dźwięk (bardziej basowy), jest słabsze (zauważyłem to przy ruszaniu pod górkę) a przy wkręcaniu w obroty zdarza się ze strzela w wydech (przy ok 4-5tys, wyżej nie wkręcałem) i ma wahania w obrotach (obroty co kilka sekund spadają o ok 0,25tys obr – nie pamiętam czy tak było poprzednio, wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Ale, mówię o obrotach na biegu jałowym, przy rozgrzanym silniku, gdzie obroty wahają się w okolicach 1,25 – 1,5 tys obr) Czego mogą być to objawy ? Jeszcze przed wczoraj wszystko było ok, sprzęt chodził normalnie. Wczoraj wieczorem zacząłem coś podejrzewać. To niedomaganie zbiegło się z resztka paliwa w baku i tankowaniem, ale wydaje mi się, że to nie wina paliwa. Moto jeździło na paliwie które kupiłem miesiąc temu (do kanistra). Wczoraj, jak bak zaczną schnąć, dolałem resztkę, ale już przed zalewaniem wydawało mi się ze moto jest słabsze (wcześniej usprawiedliwiałem to kończącym się paliwem). Jutro będę próbował zajrzeć do silnika... zobaczyć czy na każdym garnku są iskry... ale dostęp nie będzie chyba łatwy (nie oglądałem silnika, to mój pierwszy japoniec, jest tam jakiś łatwy dostęp do świec? ) a poza tym zapewne nie będę miał kluczy :? tak wiec Wasza wcześniejsza diagnoza, była by mi bardzo przydatna.PozdrooPiotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Bardzo łątwo rozpoznać to na słuch, a jeszcze łątwiej nawilżająć palec wodą i na bardzo krótko dotykać poszczególnych kolanek wydechu... jak są ciepłe to chodzi. Podczas samego rozgrzewania możesz ich dotykać calą rączką i sprawdzać czy równomiernie się grzeją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter900 Opublikowano 8 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Bardzo łątwo rozpoznać to na słuch, a jeszcze łątwiej nawilżająć palec wodą i na bardzo krótko dotykać poszczególnych kolanek wydechu... jak są ciepłe to chodzi. Podczas samego rozgrzewania możesz ich dotykać calą rączką i sprawdzać czy równomiernie się grzeją. oo ok, lece sprawdzic... a ad sposobu na sluch... to ja wlasnie nic tam nie slysze, ten glosny wydech wszystko zaglusza :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 3 gary napewno bys slyszal zreszta moto by sie trzeslo jesli jest slabszy slabo ciagnie i obroty skacza to czyszczenie i synchro gaznikow oraz wymiana swiec Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 ostatnio odpalilem cbr 600 na 1 gar i kulala w pieruny, ale chodzila :mrgreen: :mrgreen: pozostale 3 mialy zalane swiece. zrob, jak Idaho radzi, to poznasz ktory daje tylow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter900 Opublikowano 8 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Bardzo łątwo rozpoznać to na słuch, a jeszcze łątwiej nawilżająć palec wodą i na bardzo krótko dotykać poszczególnych kolanek wydechu... jak są ciepłe to chodzi. Podczas samego rozgrzewania możesz ich dotykać calą rączką i sprawdzać czy równomiernie się grzeją.noo, sposób rewelacyjny, muszę się jeszcze wiele nauczyć :) Diagnoza: moto nie pali na jeden (prawy) cylinder :? Jutro spróbuje coś z tym zrobić (do świec, w yamaszkah, wbijać się od przodu ? tzn demontując chlodnice?? - blok silnika jest przechylony), dzieks za odpowiedzi :DPozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 rada: po wlaczeniu zimnego silnika pozwol mu osiagnac temp. pracy, zanim go wylaczysz. nie wolno wylaczac zimnego silnika.co do paliwa: niby filtr wylapuje syfy, ale jak byly rzadkie, mogly sie spalic i stworzyc nieprzewadzacy syf na swiecy, co utrudnia przeskok iskry. stawiam jednak na zalanie, o ile wogole jest to swieca, a nie co innego, jak np. mial qmpel a okazalo sie wypalonym tlokiem 8O , ale byly objawy w postaci wywalania oleju przez odme. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter900 Opublikowano 8 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 rada: po wlaczeniu zimnego silnika pozwol mu osiagnac temp. pracy' date=' zanim go wylaczysz. nie wolno wylaczac zimnego silnika.co do paliwa: niby filtr wylapuje syfy, ale jak byly rzadkie, mogly sie spalic i stworzyc nieprzewadzacy syf na swiecy, co utrudnia przeskok iskry. stawiam jednak na zalanie, o ile wogole jest to swieca, a nie co innego, jak np. mial qmpel a okazalo sie wypalonym tlokiem 8O , ale byly objawy w postaci wywalania oleju przez odme.[/quote'] oki :) a ad zalania... gdyby swieca byla zalana, tzn miedzy elektrodami bylo by paliwo, swieca przez dzien postoju moto, nie powinna by wyschnac ?? (TZN czy zalana swieca moze sama wyschnac, czy trza ja wytrzec??)Pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 mi sie nigdy swieca sama nie naprawila, nawet przez kilka dni. rozbiorka, czyszczenie, ustawienie przerwy i montaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 moze byc zalana albo iskry nie ma swieca w skutek zalania moze pasc a co do swiecy moze wyschnac ale czasem nie bardzo chce lepiej wyjac wyczyscic ustawic przerwe sprawdzic iskre chcociaz w plastiakch moze byc to roboty na pare godzin :) no ale wyjscia nie masz na 3 garach latac nie bedziesz Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 10 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2005 mogly sie spalic i stworzyc nieprzewadzacy syf na swiecy' date=' co utrudnia przeskok iskry[/quote'] każda świeca ma inną temperaturę samooczyszczania niektórzy zakładają świece inne niż poleca producent motocykla, i to jest bład ,trzyba pamiętać że każda świeca ma również swoją ciepłotę i w zależności od temperatury pracy długość izolatora jest inna , dlatego radzę wymień świece ,bo zalane świece można było czyścić w np: romecie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.