Skocz do zawartości

patenty na alternator w M-72, K-750


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba nie masz racji. Może starczy, jak jeździsz w dzień na krótkich trasach, podładowując akumulator. Najlepiej założyć prądnicę od malucha (koszt - 30 zł). Jak dobrze się wyfrezuje łoże w karterze, prawie nie widać, że jest nieoryginalna. Należy dorobić przednie mocowanie, trochę skomplikowane w toczeniu. Najbardziej przesrane jest jednak frezowanie karteru, bo ciężko go wnieść na jakikolwiek zakład. Chyba, że się ma maszyny w domu:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

a co powiecie na taki patent ? :arrow:

 

wywalam aparat zaplonowy i na to miejsce dopasowuje kolko pasowe, kolko pasowe napedza alternator, a zaplon robie elektroniczny (optyczny lub magnetyczny),moze byc na tym samym kole pasowym. oczywiscie trzeba zrobic w przedniej pokrywce otwor na pasek klinowy i dorobic uchwyt na alternator. aha i orginalny otwor na pradnice zaslepic jakims deklem.

 

to narazie ogolny zarys pomyslu, wiec prosze o komentarze :evil:

 

ps. z tego co pamietam to chyba chinska emka ma tak ze alternator napedzany jest z miejsca gdzie byl aparat zaplonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja tu nie widze nic skomplikowanego, latwiejsze to niz dorabiac dekiel do pradnicy maluchowskiej, plusy to likwidacja dodatkowego kola zebatego = wyciszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem , ja bym tak nie robił. Po pierwsze obciążasz wałem rozrządu który w miejscu „wyjścia” z silnika jest dosyć małej średnicy. Po drugie wałem ma dwa razy mniejsze obroty od wału. Tak więc jeżeli chcesz napędzać nim alternator ( który powinien dostać mniej więcej dwa razy większe obroty niż wał korbowy) musisz zamontować na tym wałku czterokrotnie większej średnicy koło pasowe niż to którym napędzany jest alternator. Pomijając względy techniczne zostają estetyczne- z takimi wielkimi kołami pasowymi silnik na pewno nie będzie wyglądał ładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tu nie widze nic skomplikowanego, latwiejsze to niz dorabiac dekiel do pradnicy maluchowskiej, plusy to likwidacja dodatkowego kola zebatego = wyciszenie.

tak przerabiasz tylko pradnice i frezujesz karter

a tak dorabiasz kółko pasowe, mocowanie pradnicy, kontruujesz nowy uklad zapłonowy

ponadto nikt prezd toba tego nie robił wiec dokonujesz pracy badawczo-rozwojowej jak bedziesz miał szczescie to za trezcim razem wszytsko bedzie funkcjonowało jak należy

 

drugim rozwiazaniem jest wrzucenia alternatora od ruska no wiadomo nie wyglada na orginał ale przeróbka jest jescze prostsza

pozdroo

huck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tu nie widze nic skomplikowanego, latwiejsze to niz dorabiac dekiel do pradnicy maluchowskiej, plusy to likwidacja dodatkowego kola zebatego = wyciszenie.

tak przerabiasz tylko pradnice i frezujesz karter

a tak dorabiasz kółko pasowe, mocowanie pradnicy, kontruujesz nowy uklad zapłonowy

ponadto nikt prezd toba tego nie robił wiec dokonujesz pracy badawczo-rozwojowej jak bedziesz miał szczescie to za trezcim razem wszytsko bedzie funkcjonowało jak należy

 

drugim rozwiazaniem jest wrzucenia alternatora od ruska no wiadomo nie wyglada na orginał ale przeróbka jest jescze prostsza

pozdroo

huck

 

Trzecie wyjście kup sobie silnik z Dniepra czy Urala który ma oryginalnie alternator. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...