Skocz do zawartości

Co to jest? (przegub Cardana)


Konik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam do was prosbe: wytlumaczcie mi prosze co to za element i do czego sluzy. Da sie to w ogole wykrecic?

 

yamaha-virago535-95-bikepics-381492.jpg

 

Nastepne pytanko: (Virago wersja TYLKO USA) orietuje sie moze ktos do czego sluza stalowe wezyki idace od cylindrow (cos jakby czujka przy mocowaniu wydechu) do lewej chromowanej owiewki (tej nad przednim cylindrem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jest to odpowietrzenie przekładni . Ma ono wyrównywać cisnienie , jezeliby tego nie było to olej (ze wgledu na nagrzanie a co za tym idzie zwiekszenie objetosci) znalazłby ujście poprzez simmeringi i inne uszczelki :)

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto to był Kardan?

Bo jeśli chodzi o włoskiego matematyka Cardano, to on żadnego wału nie wymyślił, jeno przegub krzyżakowy.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CARDANO GEROLAMO (GERONIMO), Hieronymus Cardanus (1501–76), wł. matematyk, lekarz i filozof; od 1534 prof. matematyki w Mediolanie, 1543–60 prof. medycyny w Pawii i od 1562 w Bolonii; 1545 podał ogólne rozwiązanie równania algebraicznego stopnia trzeciego (Cardana wzory), zapoczątkował teorię liczb urojonych; przypisuje się mu skonstruowanie przegubu, zw. przegubem Cardana; autor ponad 200 dzieł z najróżniejszych dziedzin (w części spalonych 1570 przez inkwizycję);

 

 

PRZEGUB, techn. połączenie ruchowe członów umożliwiające ich względny ruch obrotowy; rozróżnia się przeguby płaskie (umożliwiające obrót w jednej płaszczyźnie, tj. dookoła osi prostop. do tej płaszczyzny) i przeguby przestrzenne, zwykle kuliste (umożliwiające ruch kulisty dookoła danego środka, tj. obroty względem dowolnych 3 wzajemnie prostop. osi, przechodzących przez ten środek obrotu). Stosowane w pojazdach drogowych; przeguby wałów napędowych dzielą się, ze względu na właściwości kinet., na proste (sztywne lub elastyczne) i równobieżne. W przegubie prostym (asynchronicznym) przy przenoszeniu napędu, przy różnym od 0 kącie załamania, chwilowe prędkości obrotowe różnych elementów nie są równe. Przegub krzyżakowy, tzw. przegub Cardana (kardan), jest przegubem kulistym prostym, sztywnym, łączącym wał napędzany i napędzający za pomocą krzyża o prostop. ramionach; umożliwia przekazywanie momentu obrotowego przy ukośnie ustawionych w stosunku do siebie wałach; wał napędzany obraca się nierównomiernie w stosunku do napędzającego, wahania prędkości obrotowej rosną wraz z kątem odchylenia obydwu osi (np. przy 40° wahania osiągają 54%). Przegub równobieżny (homokinet. lub synchroniczny) łączy wał napędzany z napędzającym w sposób umożliwiający stałą prędkość wału obrotowego napędzanego w wypadku stałej prędkości wału napędzającego (niezależnie od kątów wzajemnego nachylenia osi wałów praktycznie do 50°); jest stosowany w napędzie przednich kół samochodowych, gdyż zapewnia jednostajne prędkości kątowe kół kierowanych w dowolnym ich położeniu w czasie skrętu. Przeguby były już znane w starożytności.

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...