Skocz do zawartości

Luzy zaworowe XJ900 '92


KiceR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, przy jakich odchyleniach od ksiazkowych wartosci luzow zaworowych, nalezy bezwzglednie je regulowac? W mojej xj np zawory ssace powinny miec luzy 0,11-0,15 a ja mam jeden zawor 0,10, reszte 0,16; wydechowe podobnie, manual 0,16-0,20, u mnie jeden zawor 0,15, reszta 0,21 - 0,22.

Dojezdzic tak do zimy czy robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelki wypadek skontaktuj się z IDAHO on Ci to wytłumaczy.

Moim zdaniem za duża różnica w luzach nawet jeżeli są w normie tolerancji źle wpływa na pracę silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z praktyki wiem, że Yamahy serii XJ lepiej pracują w dolnuym zakresie luziu zaworowego. Po rozgrzaniu rośnie on (sprawdzałem) i często słychać stukanie nawet jak ustawienia na zimno są OK. W instrukcji do JX600 Diversion podają 0,21 do 0,25 na wydechu, ale małym drukiem napisali, że można znimimalizować luz do 0,18 żeby osiągnąć cichą pracę silnika. Tak więc zostaw ciaśniejsze o te 0,01 mm nastawy, obserwuj jaka będzie tędencja dalej, za 6000 km, a za duże luzy wykasuj na środej normy, czyli 0,12 i 0,18 mm w przypadku luzów nominalnych jakie podałeś.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...