KiceR Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Mam pytanie, przy jakich odchyleniach od ksiazkowych wartosci luzow zaworowych, nalezy bezwzglednie je regulowac? W mojej xj np zawory ssace powinny miec luzy 0,11-0,15 a ja mam jeden zawor 0,10, reszte 0,16; wydechowe podobnie, manual 0,16-0,20, u mnie jeden zawor 0,15, reszta 0,21 - 0,22.Dojezdzic tak do zimy czy robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Na wszelki wypadek skontaktuj się z IDAHO on Ci to wytłumaczy.Moim zdaniem za duża różnica w luzach nawet jeżeli są w normie tolerancji źle wpływa na pracę silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Z praktyki wiem, że Yamahy serii XJ lepiej pracują w dolnuym zakresie luziu zaworowego. Po rozgrzaniu rośnie on (sprawdzałem) i często słychać stukanie nawet jak ustawienia na zimno są OK. W instrukcji do JX600 Diversion podają 0,21 do 0,25 na wydechu, ale małym drukiem napisali, że można znimimalizować luz do 0,18 żeby osiągnąć cichą pracę silnika. Tak więc zostaw ciaśniejsze o te 0,01 mm nastawy, obserwuj jaka będzie tędencja dalej, za 6000 km, a za duże luzy wykasuj na środej normy, czyli 0,12 i 0,18 mm w przypadku luzów nominalnych jakie podałeś. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.