marcinus Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Cze, Niedawno postanowilem odrestaurowac stara SHL. Mam spory klopot gdyz chodzi słabo.To znaczy zdarzaja sie momenty ze chodzi bardzo dobrze a innym razem ledwie pod gorke mozna podjechac. To co jest najdziwniejsze to to ze kiedy jest na wolnych obrotach i "wcisnę" pełny gaz to wchodzi bardzo wolno na obroty, ryczy tak dziwnie i "pluje" paliwem do tyłu, do filtru. Czasami dmucha z gaznika bardzo mocno! KIedy już sie rozbedzi to idzie nawet nawet ale przyspieszenie ma słabe.Regulacja zapłonu troszke pomaga ale nie wiele. Podkreslę ze czasami chodzi bardzo dobrze, ale bardzo żadko. Cylinder jest po szliwfie , a silnik po remoncie! Może ktoś spotkal sie z podobnym problemem. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 za wysoki poziom paliwa! a plucie mieszanką w 2t na wolnych to norma (rezonas falowy)zobacz kolor swiecy http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark_pl...gs_catalog.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinus Opublikowano 16 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Cze, nie wiem czy to jest normalne skoro przy dodawaniu gazu motor wyje przez jakim czas zanim wejdzie na obrotu, siklnik jest po remoncie z świeca jest bardzo zalana olejem. Zrobiłem mieszanke w stosunku 1:20. Kiedy tata gazowal mocno to zaczelo cos halasowac w silniku, rozebral go ale wszystko było ok! Czasami motor chodzi idealnie, ale bardzo rzadko. Jeszcze jedno, przy obracaniu kołem zamachowym, słychac dziwny chałas, nie jest to walenie metalu o metal, ani cos takiego, jakies dziewne sycznie. Wydaje mi sie ze nie jest to normalne skoro motor zle chodzi i regulacja niczego nie zmiani-zapłon mozna regulowac ale efekt jest ten sam. Kiedy juz silnnik ma dosc wysokie obroty to lepiej wchodzi na jeszcze wyższe obroty, najgorzej jest gdy chodzi na wolnych obrotach i wcisnie mu sie pełny gaz. Ma bardzo słabe przyspieszeni, czy mozliwe jest ze gubi iskre i wyrzuca paliwo do tyłu. Wyrzuca sporo paliwa, cały filtr jest zalany. ! Poziom paliwa zmniejszałem kilka razy i teraz jest na prawedę niski . Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Odgłosy syczenia przy obracaniu wałem to normalna sprawa - przy powolnym obracaniu sprężane powietrze czy to nad tłokiem czy w skrzyni korbowej powolutku ucieka pomiedzi tłokiem a cylindrem - pierścienie nigdy nie dają stuprocentowej szczelności. A co do regulacji - oprócz zapłonu i poziomu paliwa trzeba jeszcze ustawić iglicę w przepustnicy i skład mieszanki na wolnych obrotach (w tym motocyklu ma to spory wpływ także na pracę w wyższych zakresach obrotów) Poziom paliwa jaki ustawiłeś? - w gażniku PEGAZ powinien się znajdowac około 2mm powyżej osi śruby mocującej komorę pływakową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Napisz dokładnie jak ustawiałeś zapłon, bo moim zdaniem jest za wczesny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinus Opublikowano 16 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Hm, w instrukcji jest napisane ze kowadełko ma sie otwierac około 4 mm od najwyżeszego położenia. Nie moglem tak wyregulować. Kowadełko otwiera sie około 6, 7 mm od najwyższego położenia. Nie można wyragulowac zeby sie wcześniej otwieraly.Powtarzam jeszcze raz ze zmiany ustawienia zapłonu praktycznie nie wpływają na to jak motor chodzi. Regulacja gaźnika troche poprawia sytuacje ale nie wiele!Moim zdaniem to nei kwestia regulacji tylko uszkodzenia mechanicznego jakiejs czesci, moze zapłonu? To chyba nie jest normalne że motor go gaźnika wypluwa tyle paliwa ze w puszce na filtr robi sie mała kałuża, a ustawienie zapłonu ,nic nie daje. Dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 No to masz grubo za wcześnie ustawiony zapłon - jeżeli nie można ustawić dobrze to znaczy, że albo przerywacz nie jest orgianlny albo krzywka albo masz ścięty klin na kole magnesowym (co jest wielce prawdopodobne)Taki wczesny zapłon może byc przyczyną spalania stukowego co będzie się objawiać metalicznym dzwonieniem podczas przyspieszania (pisałeś o takich objawach). Napisz jeszcze jak regulowałeś gaźnik - może zaworek iglicowy jest do bani i puszcza paliwo cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinus Opublikowano 16 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Hm, z przerywaczem rzeczywiście były problemy, ale w tamtym roku przed remontem, nie było problemów z motorem. Po remoncie sie pojaiwły i dlatego próbowaliśmy zminić kowadełko, ale nic nie dało. Jesli chodzi o krzywkę i zaworek iglicowy to nie wiem co to jest:( Koło zamachowe zmieniliśmy na inne od innej SHL bo miała z nim lepszą iskrę. Nie wiem w jakim stanie jest klin na kole, dzisiaj jade do domu to sie temu przyjże. fenks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Jeżeli było zamieniane koło magnesowe to sprawdź czy na starym kole da się uzyskać prawidłowe ustawienia. (może się okazać że tylko na starym będziesz miał możliwość prawidłowego ustawienia zapłonu - może mieć pod innym kątem krzywkę w stosunku do wycięcia na klin)Krzywka o ile dobrze pamiętam jest integralną częścią koła magnesowego - to jest ta część która powoduje otwieranie się przerywacza - unosi młoteczek przerywacza.Jeżeli koło magnesowe jest z identycznego modelu i zamiana na stare nic nie pomoże to może uda się rozpiłować otwory pod śruby regulacyjne tak aby zwiększyć zakres.Jeszcze jedno zanim ustawisz kąt wyprzedzenia zapłonu najpierw ustaw przerwę na przerywaczu tak aby w najbardziej rozwartej pozycji miała 0,3 - 0.4 mm. Zaworek iglicowy zamyka dopływ paliwa do komory pływakowej gdy poziom paliwa podniesie się na tyle wysoko że pływak uniesie jego ruchoma część (iglicę) do góry.Zaworek iglicowy jest w mniej więcej miejscu gdzie przewód paliwowy łączy się z gażnikiem tyle że od wewnętrznej strony komory pływakowej. [ Dodano: 16-06-2005, 10:39 ]Jeszcze jedno - poziom paliwa należy ustawić zgodnie z danymi fabrycznymi a nie metodą prób i błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinus Opublikowano 16 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 Ok sdzięłem ze chodzi o zaworek w komorze pływakowej. Dzięki jutro posprawdzam te wszystkie rzeczy i odezwe sie jeszce. Dzięki za pomoc [ Dopisane: 20-06-2005, 10:32 ]Cze, udało sie wreszcie naprawic motor. Okazało sie ze uszczelka między sfożniem a gażnikiem była tak twarda ze nie trzymała dobrze. Od spodu ciagnął lewe powietrze:D Dzięki wszyskim za pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.