overkill Opublikowano 9 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2005 Mam następujacy problem wymieniałem łożyska w silniku na wale i zakłądałem następujaco - najpierw łożyska wcisnałem na wał (nie wbijałem) potem wał z łozyskiem wisnałem w jedna połówke silnika i założyłem ta mniejszą połowke gdzie jest koło magnesowe... silnik skrecałem dwoma ściskami aż wskoczył do końca... ale przy skręcaniu śrubami silnika niestety okazało sie że wał ma opór... sądze że poprostu łożyska nie wskoczyły... co mam zrobic by to naprawić ?? co prawda smarowałem miejsca by łożyska wskoczyły smarem - mozę on przeszkada i te łożyska nie wskoczyły przez to ??... mozę zostawić leciutko luzniejsze śruby - lekko załapane.. odpalić silnik i liczyc na to że jak sie rozgrzeje too wskoczy do końca.. ??A mozę rozebrać i wymyć i włożyć tylko na olej A instrukcji serwisowej widziałem takie narzedzie które nakręca sie na wał i wtedy sie go tak jak by "Wyciaga"ze srodka silnika mysle ze to własnie dlatego on dobrze wskakuje na miejsce... Co mam zrobic jak myślicie ?? Dziekuje za każdą pomoc jest to silnik Minarelli w skuterze Malaguti fire fox F15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 zawsze bylem przeciwny metodzie: wal z lozyskami w kartery pakowac. lepszym rozwiazaniem jest wpierw wsadzic lozyska, a potem wal, bo mamy 100% pewnosci, ze lozyska siedza w gniazdach. no coz pozostaje Ci zrobic tak: silnik na stol, mlotek gumowy i nawalanka po silniku. powinny zejsc naprezenia i wal zaczac sie lekko krecic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
overkill Opublikowano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 a Tym młotkiem mam walić w obudowe czy wał ?? bo w wał to wole nie.. moze nagrzeć obudowe opalarką a potem udeżać w obudowe by łozyska sie wcisneły ?? a moze lepiej rozebrać wyczyscic wał i wsadzić łozyska na nowo najpier w obudowe a potem wał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Najpierw wciśnij łożyska w kartery przy pomocy dopasowanej do pierścienia zewnętrznego łożyska tulejki lub rury stykajac z wyczuciem młotkiem. następnie włoż do jednego z łożysk wał i nałóż drugi karter z łożyskiem. Przy montazu mozesz posługiwać sie młotkiem gumowym lub stukając przez klocek drewniany zwykłym młotkiem. Tylko z wyczuciem żeby nic nie połamac i nie pokrzywić :!: . wciskając łożyska w kartery nie stukaj w pierścień wewnętrzny bo zniszczysz łożysko. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Rozebrać silnik jeszcze raz, jak masz możliwosć to sprawdzić czy wał się czasem nie rozcentrował. Łożyska radziłbym montować na ciepło : łożyska do zamrażalnika a kartery ogrzać np. opalarką. Potem jak już łożyska będą w karterach ogrzać je, wał ochłodzić i tak zamontować. Wszystko powinno się ładnie zejść bez urzycia siły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.