Skocz do zawartości

WSK 175 - problem z pierscieniami.


kotek34
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow! Mam pewien problem z moja WSK 175. Mianowice zakupilem ten motorek w stanie "nie na chodzie". Facet zapewnial, ze wsytarczy ustawic zaplon i bedzie smigac. Tak wiec zaplonik juz ustawiony, jednak motorek dalej nie chce "gadac". Rozebralem wiec cylinder i jeden pierscien wysypal sie mi na reke, drugi byl w calosci ale przy sciaganiu rowniez peknal. Zakupilem nowe pierscionki (zabralem cylinderek do sklepu i facet dopasowal mi na miejscu), wszystko poskladalem i doslownie raz kopnalem motorek i moje nowe pierscienie sie zesypaly. Znow udalem sie do sklepu, znowu kupilem pierscionki i znow pekly dokladnie tak samo jak poprzednie. Nie mam zadnego pomyslu co sie moze dziac.

Dodam, ze zauwazylem pewna (dla mnie dziwna) rzecz, otoz po wsunieciu pierscionka delikatnie do cylindra, przerwa byla gdzies na grubosc jednej zyletki, jednak im bardziej posuwalem pierscien w glab cylindra przerwa ta malala, az w koncu nie mozna bylo dalej go pchnac. Czy to normalne??

Przed zalozeniem pierscieni spilowalem je lekko pilnikiem, okolo 0.5mm na zamkach. Cylinder nie ma zadnych powazniejsych rys. Jest to nominal.

Pytajac znajomego co moze byc przyczyna pekajacych pierscieni, wskazal na wal??!! Inny kumpel (robi z motorkami od 15 lat!!) zas zasugerowal, ze pierscienie sa zle zakladane. Mowil cos o tym ze nalezy sciagnac gaznik i przez ten wlot w cylindrze docisnac delikatnie pierscienie kawalkiem drewienka??!!(Probowalem to wykonac i tez pekly, moze cos zle zrobilem)

Ile w tym prawdy to nie wiem, jesli ktos ma jakies pomysly co z tym dalej zrobic, niech sie podzieli. Za pomoc kazdemu z gory dziekuje. Pozdr for ALL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to co napisze jest dosc oczywiste, ale czy napewno trafiasz pierscieniami w zamki? Ja za czasow mojego pierwszego moto mialem cylinder wbijany mlotkiem na tlok i mimo to pierscienie nie pekly, takze jezeli u Ciebie wszystko wchodzi lekko to nie widze innej mozliwosci (o ile nie ma rys). Sprawdz jeszcze czy srednica cylindra na dole nie rozni sie od tej na gorze. Jak kupowalem tlok do Jawki w kemocie roznica byla 1mm, a efekt taki ze 50% tloka wchodzilo a 50% nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy znak na tłoku jest skierowany w strone wydechu. Jeżeli jest odwrotnie - mamy przyczynę pękania pierścieni - koniec pierścienia wchodzi w któreś okno.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak. Ze strzalki na tloku nic sie nie dowiem, bo jest ona niewidoczna. Tlok jest mocna nadpalony. Widac, ze swoje juz przeszedl i w najlbziszym czasie wymaga wymiany.

Zamki na tloczku pojawiaja sie nie od strony wydechu, lecz od strony wlotu gaznika(sadze po tym, ze tlok jest poprawnie zalozony, jednakze moge sie przeciez mylic, prosze w tej sprawie o wypowiedzienie sie posiadaczow WSK). Jesli chodzi czy przy zakladaniu trafiam na zamki, to na 100% robie to poprawnie, wiec ta mozliwosc na pewno odpada.

Dzisiaj(prawdopodobnie)oddam silnik do pewnego goscia, ktory powiedzial, ze zrobi zrobi mi z ta WSK(zalozy pierscienie). Napisze pozniej, czy facet zrobil z tym, czy to ja popelnialem blad przy zakladaniu.

Dzieki za wszystkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli zamki na tłoku sa od storyn wydechu to masz zle zalozony tłok, ostatnio skladalem silnik i chyba jezeli si enie myle zamki mialem od strony gaźnika-ale moge sie myslic :roll: pozatym przelozenie nie jest trudne zdjemujesz zawleczki wybijasz delikatnie sworzeń i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli zamki na tłoku sa od storyn wydechu to masz zle zalozony tłok, ostatnio skladalem silnik i chyba jezeli si enie myle zamki mialem od strony gaźnika-ale moge sie myslic :roll:  pozatym przelozenie nie jest trudne zdjemujesz zawleczki wybijasz delikatnie sworzeń i juz.

 

Sorki, ale gdzie w mojej wypowiedzi doczytales sie ze zamki na tloku sa u mnie od strony wydechu?? :banghead: Napisalem dokladnie odwrotnie, ze zamki mam od strony wlotu gaznika. ;) Przeczytaj mojego poprzedniego posta jeszcze raz :banghead:

Co do mojego problemu, mialem dzisiaj oddac silnik do znajpmego mechanika, ale niestety jestem zmuszony to zrobic dopiero w srode(pewne problemy). Ciekawe czy zalozy, a jesli nie to jaka postawi diagnoze :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamki nie mogą być widoczne w żadnym z okien!

Bo jeżeli je widać to wtedy końce pierścieni zaczepiają o okna i się wyłamują.

Ludzie, czytajcie książki o mechanice pojazdowej! Jakiekolwiek, bo zasady pracy nad mechanizmami są takie same dla silników starszych jak i wspólczesnych. Ponadto trochę pomyślunku nie zaszkodzi...

 

Jeżeli chodzi o nadpalony tłok to ma on najlepsze czasy za sobą i nie ma co rzeźbić w gównie.

Robić szlif i się nie cackać.

 

P.S. Ciekawe dlaczego tłok jest nadpalony?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...