sitars Opublikowano 15 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 Witam. Od jakiegoś czasu próbuję zmusić moją XJ 650 do schodzenia z obrotów.Krućce są dokręcone, nie są popękane. Czytałem o podobnych problemach Idaho. Okazało się, że powodem słabego schodzenia z obrotów były wyrobione osie przepustnic obrotowych. Mam pytanie: Czy dobrze zlokalizowałem te osie? Otóż chodzi mi o osie które widać z boku gaźników, jak silnik pracuje gołym okiem widać, że drgają, jak je dotknę czuć charakterystyczne pulsowanie. Czy to te elementy ? Pozdrawiam Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 Tak to te elementy. Próbowałem ustawić w zeszłym roku silnik Idaho według książki - lipa. Dopiero jak odkręciłem śruby regulacji ilości mieszanki na biegu jałowym na bagatela 5 obrotów udało się usyskać wolne obroty i szybkie schodzenie do nich. Jest to oczywiście środek tymczasowy - czeka Cię wymiana gaźników, lub regeneracja, co niestety nie jest tanie. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 16 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Dzięki za odpowiedź.W którym miejscu w XJ 650 są śruby do regulacji składu mieszanki? Czy jest szansa, że moga być zakryte?Jeśli można to proszę o podanie nr części z linka:http://www.yamaha-motor.com/sport/parts/home.aspx step 2: 1980step 3 : XJ650G Pozdrowionka Michał Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 W gaźnikach które ustawiałem znajdowały się one u góry, od strony silnika. Możliwe są "zaślepki", które trzeba usunąć, jest to typowe w sprzętach z USA gdzie dbają o ekologię i nie dopuszczają do tego, by ktoś tam grzebał. Nie brali chyba pod uwagę, że sprzęt może przetrwać ponad 20 lat i nie będzie chciał chodzić na fabrycznych ustawieniach :-). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Śruby regulacycje składu mieszanki znajdują sie od strony krućca ssącego, pomiędzy komorą podciśnieniową a trzpieniem przepustniczek ssania! Możliwe, że tak jak mówi Paweł są zaślepione (ja teraz mam sprzęta niemieckiego i miałem zaślepione). Jeśli są, to konieczne jest wydłubanie zaślepek, wyciągnięcie iglicy, sprężyny, podkłądki i oringa. Następnie napryskanie carbucleaniem itd. Kwręć je do lekkiego oporu i ustaw na 2.5 obrotu. Ponadto sugeruę gruntowne czyszczenie kanałów powietrza biegu jałowego i dyszy głónej. Dysze i kanały znajdują się w komorze podciśnieniowej pod kołnierzem przepustnicy, poświęć im dużo uwagi. Zresztą zacząć powiniennes od gruntownego czyszczenia gaźników! Teraz nie mam zbytnio czasu sie bardzo rozwodzić, bo przed chwilą wróciłem z garazu, gdyż dzisiaj w końcu odpaliłem swoją Xj:). Jutro napiszę coś wiecej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 17 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Witam.Dzięki za odpowiedzi. Gaźniki przeczyściłem tym płynem motula :) Intryguje mnie tylko ta praca osi przepustnic, naprawde widać jak drgają a jak dotknę w tym miejscu korpusu gaźniora to można wyczuć takie pulsowanie (stukanie). Pozdrawiam Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Nie ma Cie co intrygować, poprostu wszystko wskazuje na to, ze są wyrobione. Tak to się objawia. Najpierw ustaw śruby składu mieszanki tak jak mówi serwisówka, a jak nie będzie nadal wolnych obrotów, to kombinuj z innymi ustawieniami. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 nie ma wolnych i nie bedzie.. mogą byc pseudo wolne które po chwili sie zmienią.. miałem to w ZXR... lepiej zacznij szukac dobrych gaziorków albo oddaj te do regeneracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Pewnie, pisałem, ze to tylko chwilowe rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Zamiast szukać innych, regeneruj te! Koszta będą większe niż używane, ale będziesz miał pewność, że nie dostaniesz dorypanych ale w troche lepszym stanie, bo w takim jest większość gaźników z tak starych sprzętów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 a jakie sa koszta regeneracji ?? pytam bo kumpel najprawdopodobniej bedzie miał do roboty w GPZcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Mi tokarz krzyknął 400-500zł za całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 19 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 Hello.Powiedzcie mi jak to jest z luzem na osiach przepustnic, przecież jakiś musi być. Pytam bo jak dorwę jakiegoś tokarza muszę wiedziec co mam mu powiedzieć. Chyba, że znacie adres kogoś kto już wie o co chodzi i można np. podesłać mu gaźniki do regeneracji. I jeszcze jedna niespodzianka, jak rozbierałem gaźniki zauważyłem brak jednej dyszy powietrza (chyba-jedna z ośmiu wkręcona w korpus gaźnika od strony filtra powietrza). Oczywiście nigdzie nie mogłem dostać nowej. Kupiłem dysze od jakiegoś samochodowego gaźniora ;) rozwierciłem na dobry wymiar i zamontowałem. Powiedzcie mi jaki wpływ na prace silnika miała jazda bez jednej dyszy? Dodam tylko, że wymiana dyszy nie przywróciła dobrej pracy silnika, nadal są problemy z obrotami ale w tym wypadku sprawa jest przesądzona-osie przepustnic.Pozdrawiam Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 19 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 Której dyszy brakowało 50 czy 205? Powodowało, to zły skład mieszanki bądz na biegu jałowym, lub w średnim zakresie obrotów i przy max otwarciu przepustnicy, zależnie od tego której dyszy brakowało. Ja mam takie dysze :P... zapasowe ;) Ja bym luz pomiedzy osią przepustnicy a kadlubem gaźniak ustawił na 0.04-0.05mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 5 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2005 Witam.Problemy z XJ już prawie rozwiązane.Kupiłem gaźniory od Szwaba. Stan-bardzo dobry tylko wsadzić i ustawić. Po zmianie na nowe od razu moto inaczej zaczęło chodzić, oczywiście na wszelki wypadek jeszcze przed włożeniem potraktowałem je carbucleanem. Skład mieszanki ustawiony, synchronizacja zrobiona. Jutro jeszcze łańcuszek rozrządu i zawory ale to już zostawię serwisowi.Pozdrawiam i dzięki za pomoc przy reanimacji XJ. Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.