Skocz do zawartości

Błoto i błotniki w XT600E


Rekomendowane odpowiedzi

Pytam doświadczonych błociaków:

1) czy jest jakiś sposób na przedłużenie przedniego błotnika w Yamasze XT600E, żeby nie chlapało tak mocno spod przedniego koła?

2) czy ktoś próbował załatać przestrzeń pod siedzeniem pomiędzy tylnym błotnikiem, a plastikową obudową filtra powietrza?

 

Jeżdżę zazwyczaj po drogach gruntowych, trochę po asfalcie i nieco po lesie więc wolałbym błotnik zaraz nad przednim kołem. I może nawet chlapacz z gumy jak w WSK. A tu błotnik wysoko i błoto spod koła fajda mnie po kolana. Poradźcie jak przedłużyć błotnik, albo jak zamontować drugi zaraz nad kołem. Patrzyłem na zdjęcia i nawet Czachor ma w KTM błotnik nisko nad kołem i jakoś nie przeszkadza mu to w jeździe terenowej.

 

Co do tyłu to denerwuje mnie pusta przestrzeń pod siedzeniem pomiędzy tylnym błotnikiem a puszką filtra. Nawet dopasowałem tam kawał grubej gumy, który mógłbym wnitować, ale boję się, czy to nie zabierze dostępu powietrza do chłodzenia modułu zapłonowego umieszczonego pod plastikiem za siedzeniem.

Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na zdjęcia i nawet Czachor ma w KTM błotnik nisko nad kołem i jakoś nie przeszkadza mu to w jeździe terenowej.

 

pewnie patrzyles na zdjecia z rajdow pustynnych, dlatego maja blotniki zaraz nad kolem. bo przeciez piasek sie nie klei, jak ostatni raz padalo 10 lat wczesniej;)

a jak jada na inny rajd, gdzie np. jest bloto, to zakladaja wysokie blotniki, jak w twojej xt. bo z niskim blotnikiem by im sie ta breja wklejala miedzy opone i plastik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK przyjmuję konstruktywną socjalistyczną krytykę. Mimo wszytko ja raczej nie taplam się w głębokim błocie i wolałbym mieć błotnik w miarę nisko nad oponą jak w modelach turystycznych typu Transalp. XTZ Tenere, Arfica Twin itp. Tylko jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zrobic tak jak pisze data7, albo zamiast plastiku znajdź odpowiednią gumę i przymocuj ją do błotnika. Przekrój błotnika jest w kształcie łuku, więc guma też tak samo sie uformuje i to spowoduje, że będzie sztywna (ja mam tak w swoim moto i spisuje sie idealnie) nawet tak bardzo nie rzuca sie w oczy.

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w drce mam taki dluugi plastik na koncu blotnika, na ktorejs fotce na mojej stronie powinno byc to widac  np. tuhttp://data7.exo.pl/nowy_pat/uploads/pages/motocykl/motocykl-IMG_0020.jpg

 

Paweł weż to urwij przecież Ty uwielbiasz taplać się w błocku :mrgreen:

 

Co do tyłu motocykla to ja też chcę założyć taką gumę przed tylnim kołem, zapobiegnie to oblepianiu się mechanizmu zawieszenia błotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie... dzisiaj jak przeprawialismy sie przez rzeke i na wyjezdzie wbilem sie w blocko to caly amortyzator utaplany w blocie, a dobrze mu to na bank nie sluzy... tez mam taka szpare, pokombinuje, wezme stara detke rozetne i przynituje tak zeby bylo sprezyste i ladnie oslanialo ;)

patent hyhy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem za radą i zamocowałem do przedniego błotnika chlapacz. Zrobiłem go z dość sztywnej gumy. Wygląda cholernie niegustownie, ale zdaje egzamin - jest dużo lepiej po mokrym.

Teraz poradzcie co z tym tylnym kołem. Jak zdjemę siedzenie w XT600E to od strony amortyzatora mam oryginalnie gumę osłaniającą, potem w górę idzie plastikowa puszka filtra powietrza i potem nic! Po prostu pusta przestrzeń i błoto chlapie na siedzenie od spodu, ramę itd. I dopiero z tyłu za siedzeniem zaczyna się plastikowy błotnik tylny. Właśnie tę przestrzeń chcę zasłonić gumą, ale boję się, czy nie zmniejszę przez to przepływu powietrza pod osłoną plastikową za siedzeniem, a tam jest moduł zapłonu. Boję się go przegrzać. Czy ktoś już zaslaniał ten kawałek motocykla?

Poradźcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdjemę siedzenie w XT600E to od strony amortyzatora mam oryginalnie gumę osłaniającą, potem w górę idzie plastikowa puszka filtra powietrza i potem nic! Po prostu pusta przestrzeń i błoto chlapie na siedzenie od spodu, ramę itd. I dopiero z tyłu za siedzeniem zaczyna się plastikowy błotnik tylny. Właśnie tę przestrzeń chcę zasłonić gumą, ?

.

jaki jest sens to zasłaniać??? role błotnika spełnia siedzenie

ludzie specjalnie ściagaja boczną prawą osłone i robią dodatkowe otwory w airboxie , zmieniaja dysze by wycisnać jeszcze pare W z xt :!: masz filtr gąpkowy możesz go co 2 dzień prać :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki jest sens to zasłaniać??? role błotnika spełnia siedzenie

ludzie specjalnie ściagaja boczną prawą osłone i robią dodatkowe otwory w airboxie ' date=' zmieniaja dysze by wycisnać jeszcze pare W z xt :!: masz filtr gąpkowy możesz go co 2 dzień prać :!:[/quote']

 

Po pierwsze nie mam filtra gabkowego tylko najzwyklejszy z wkładem papierowym. Ale mniejsza z tym.

Wcale nie chcę przesłaniać dolotu do filtra powietrza bo to jest czerpane u mnie spod siedzenia ale zaraz za bakiem. Zasłonięcie gumą przestrzeni od obudowy filtra do tylnego błotnika nic tu nie zmieni.

Chciałbym zasłonić miejsca pod kanapą żeby nie chlapało błoto właśnie pod siodło, kamienie na ramę itp. Chyba bardziej ma to poprawić moje samopoczucie niż walory motocykla. Tylko czy nie spalę przy okazji modułu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...