Inhalt Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Pytam doświadczonych błociaków:1) czy jest jakiś sposób na przedłużenie przedniego błotnika w Yamasze XT600E, żeby nie chlapało tak mocno spod przedniego koła?2) czy ktoś próbował załatać przestrzeń pod siedzeniem pomiędzy tylnym błotnikiem, a plastikową obudową filtra powietrza? Jeżdżę zazwyczaj po drogach gruntowych, trochę po asfalcie i nieco po lesie więc wolałbym błotnik zaraz nad przednim kołem. I może nawet chlapacz z gumy jak w WSK. A tu błotnik wysoko i błoto spod koła fajda mnie po kolana. Poradźcie jak przedłużyć błotnik, albo jak zamontować drugi zaraz nad kołem. Patrzyłem na zdjęcia i nawet Czachor ma w KTM błotnik nisko nad kołem i jakoś nie przeszkadza mu to w jeździe terenowej. Co do tyłu to denerwuje mnie pusta przestrzeń pod siedzeniem pomiędzy tylnym błotnikiem a puszką filtra. Nawet dopasowałem tam kawał grubej gumy, który mógłbym wnitować, ale boję się, czy to nie zabierze dostępu powietrza do chłodzenia modułu zapłonowego umieszczonego pod plastikiem za siedzeniem.Pomocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubey Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Patrzyłem na zdjęcia i nawet Czachor ma w KTM błotnik nisko nad kołem i jakoś nie przeszkadza mu to w jeździe terenowej. pewnie patrzyles na zdjecia z rajdow pustynnych, dlatego maja blotniki zaraz nad kolem. bo przeciez piasek sie nie klei, jak ostatni raz padalo 10 lat wczesniej;)a jak jada na inny rajd, gdzie np. jest bloto, to zakladaja wysokie blotniki, jak w twojej xt. bo z niskim blotnikiem by im sie ta breja wklejala miedzy opone i plastik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 12 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 OK przyjmuję konstruktywną socjalistyczną krytykę. Mimo wszytko ja raczej nie taplam się w głębokim błocie i wolałbym mieć błotnik w miarę nisko nad oponą jak w modelach turystycznych typu Transalp. XTZ Tenere, Arfica Twin itp. Tylko jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
data7 Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 ja w drce mam taki dluugi plastik na koncu blotnika, na ktorejs fotce na mojej stronie powinno byc to widac :D np. tu http://data7.exo.pl/nowy_pat/uploads/pages...kl-IMG_0020.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bohen Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 spróbuj zrobic tak jak pisze data7, albo zamiast plastiku znajdź odpowiednią gumę i przymocuj ją do błotnika. Przekrój błotnika jest w kształcie łuku, więc guma też tak samo sie uformuje i to spowoduje, że będzie sztywna (ja mam tak w swoim moto i spisuje sie idealnie) nawet tak bardzo nie rzuca sie w oczy. Cytuj Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 niektorzy maja takie gumowe przedluzenia na blotniku tzw CHLAPACZEi nie sypie wtedy po kolanach i silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 ja w drce mam taki dluugi plastik na koncu blotnika, na ktorejs fotce na mojej stronie powinno byc to widac np. tuhttp://data7.exo.pl/nowy_pat/uploads/pages/motocykl/motocykl-IMG_0020.jpg Paweł weż to urwij przecież Ty uwielbiasz taplać się w błocku :mrgreen: Co do tyłu motocykla to ja też chcę założyć taką gumę przed tylnim kołem, zapobiegnie to oblepianiu się mechanizmu zawieszenia błotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 zgadza sie... dzisiaj jak przeprawialismy sie przez rzeke i na wyjezdzie wbilem sie w blocko to caly amortyzator utaplany w blocie, a dobrze mu to na bank nie sluzy... tez mam taka szpare, pokombinuje, wezme stara detke rozetne i przynituje tak zeby bylo sprezyste i ladnie oslanialo ;) patent hyhy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 18 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Poszedłem za radą i zamocowałem do przedniego błotnika chlapacz. Zrobiłem go z dość sztywnej gumy. Wygląda cholernie niegustownie, ale zdaje egzamin - jest dużo lepiej po mokrym.Teraz poradzcie co z tym tylnym kołem. Jak zdjemę siedzenie w XT600E to od strony amortyzatora mam oryginalnie gumę osłaniającą, potem w górę idzie plastikowa puszka filtra powietrza i potem nic! Po prostu pusta przestrzeń i błoto chlapie na siedzenie od spodu, ramę itd. I dopiero z tyłu za siedzeniem zaczyna się plastikowy błotnik tylny. Właśnie tę przestrzeń chcę zasłonić gumą, ale boję się, czy nie zmniejszę przez to przepływu powietrza pod osłoną plastikową za siedzeniem, a tam jest moduł zapłonu. Boję się go przegrzać. Czy ktoś już zaslaniał ten kawałek motocykla?Poradźcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nika Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Jak zdjemę siedzenie w XT600E to od strony amortyzatora mam oryginalnie gumę osłaniającą, potem w górę idzie plastikowa puszka filtra powietrza i potem nic! Po prostu pusta przestrzeń i błoto chlapie na siedzenie od spodu, ramę itd. I dopiero z tyłu za siedzeniem zaczyna się plastikowy błotnik tylny. Właśnie tę przestrzeń chcę zasłonić gumą, ?.jaki jest sens to zasłaniać??? role błotnika spełnia siedzenieludzie specjalnie ściagaja boczną prawą osłone i robią dodatkowe otwory w airboxie , zmieniaja dysze by wycisnać jeszcze pare W z xt :!: masz filtr gąpkowy możesz go co 2 dzień prać :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 19 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 jaki jest sens to zasłaniać??? role błotnika spełnia siedzenieludzie specjalnie ściagaja boczną prawą osłone i robią dodatkowe otwory w airboxie ' date=' zmieniaja dysze by wycisnać jeszcze pare W z xt :!: masz filtr gąpkowy możesz go co 2 dzień prać :!:[/quote'] Po pierwsze nie mam filtra gabkowego tylko najzwyklejszy z wkładem papierowym. Ale mniejsza z tym.Wcale nie chcę przesłaniać dolotu do filtra powietrza bo to jest czerpane u mnie spod siedzenia ale zaraz za bakiem. Zasłonięcie gumą przestrzeni od obudowy filtra do tylnego błotnika nic tu nie zmieni.Chciałbym zasłonić miejsca pod kanapą żeby nie chlapało błoto właśnie pod siodło, kamienie na ramę itp. Chyba bardziej ma to poprawić moje samopoczucie niż walory motocykla. Tylko czy nie spalę przy okazji modułu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.