Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym się dowiedzieć jak to jest z owiewkami w nakedach... Szperalem troche w archiwalnych postach i wylania sie z nich taki mniej wiecej obraz:

 

'no generalnie jak sie czlowiek przytuli do baku, to te 160 - 180 da sie poleciec, ale i tak pizdzi po bokoch i w baniak. jest lepiej niz bez - wiadomo. normalnie pizdzi po calosci: uderzenie wiatru jest w okolice pepka, a z owiewka to dopiero od ramion tak gdzies wieje'

 

Powiem tak: prawdopodobnie jak wiekszosci forumowiczow, chodzi mi po glowie zmiana motocykla na wiekszy/szybszy/fajniejszy. Teraz ujezdzam Jawe i przy mniej wiecej 120 wichure daje sie wytrzymac. Mysle jednak o Yamaszce XJ 600, a tam na nakedzie moze byc juz gorzej. Planuje uzytkowanie tak w miescie, jak i w trasach, a w tym drugim przypadku przydalaby sie jakas ochrona od wiatru. Wiem, ze idealnym rozwiazaniem bylaby wersja Diversion, ale ta zupelnie mi sie nie podoba (nie wchodze w szczegoly, bo o gustach sie nie dyskutuje). Co daje zamontowanie turystycznej szyby w nakedzie i czy jest ona wystarczajaca w trasach? Czy roznica w poprownaniu z Dywersja jest az tak duza?

 

Z gory dzieki za odp i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naked to naked... zawsze bedzie wialo i trzeba to polubic :)

ja mam taka mala szybke w GSie ktora w sumie wystarcza... jak sie dobrze usadowie to rozbija uciazliwa czesc powietrza i jest wygodnie... no ale powyzej 150 to juz komfortu brak :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeżdżę diversionem i motocykla bez owiewki nie chcę.Ostatnio zastanawiałem się co by mogło być po xj i jedynym rozwiązaniem jakie widzę jest bandit 1200 - oczywiście s , z owiewką.Jeżeli chcesz dużo podróżować bierz moto z owiewką .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naked to naked... zawsze bedzie wialo i trzeba to polubic :D

ja mam taka mala szybke w GSie ktora w sumie wystarcza... jak sie dobrze usadowie to rozbija uciazliwa czesc powietrza i jest wygodnie... no ale powyzej 150 to juz komfortu brak :/

Mam taką samą owiewkę i w sumie jak na GSa to wystarcza. Mi wieje trochę po barkach, całkiem ostro daje już po głowie, ale zawsze można się pochylić.

Susz jeśli nie chcesz wersji Diversion to raczej nie masz innego wyboru jak tylko taka mini owiewka. Jak na swoje gabaryty spisuje się całkiem OK

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie dokupilem sobie owiewke do XJR 1300 i oto moje spostrzezenia:

- mniej slysze silnik

- do jakichs 80 km/h jest swietnie

- miedzy 80 a 120 km/h czuje sie obecnosc szybki - wiatr trzepocze przy ramionach, a nie na calym korpusie, ale nad glowa powstaja zawirowania ze ma sie uczucie jakby na kasku trzepotala sporej wielkosci szmata

- powyzej 120 km/h to juz huragan - jechalem przez moment do 140 km/h bo pozniej pasazerka blagala o litosc poniewaz tak jej glowa majtalo ze nie mogla wytrzymac (zaznacze ze jechala w kasku typu jet).

Podsumowujac roznica jest ale nie az tak wielka jakiej sie spodziewalem, pewnie szyba turystyczna by dala wiecej ale nie chce szpecic motocykla wiec sobie takiej raczej nie kupie. I tak juz mysle ze moja XJR-a stracila nieco na wygladzie przez ta mala szybke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybka daje, nie jest to pełna owiewka, ale żeby jeździć szybciej (160 - 180) jest raczej konieczna. Nie należy jednak oczekiwać specjalnego komfortu, ale tego, że mniej z motocykla zwiewa! A to, że kaskiem rzuca, to nie wina owiewki ale... kasku!

 

To co jest najśmieszniejsze, to użytkownicy nakedów, gdzie głowa ZAWSZE przyjmuje na siebie cały pęd powietrza, zwykle kupują kaski szczękowe, czasem JET-y, lub integrale ale z dolnej półki. A takie kaski aerodynamikę mają... bardzo taką sobie. Niestety!

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest najśmieszniejsze, to użytkownicy nakedów, gdzie głowa ZAWSZE przyjmuje na siebie cały pęd powietrza, zwykle kupują kaski szczękowe, czasem JET-y, lub integrale ale z dolnej półki. A takie kaski aerodynamikę mają... bardzo taką sobie. Niestety!

 

Racja... sam niestety jezdżę na codzień w kasku typu JET (dostałem go, a na zakup innego jakoś nigdy nie mogę zebrać kasy, wszystko pochłania moto :D ) - na XBR jazda z prędkościami już 120 - 130 km/h była doskonałym ćwiczeniem mięśni karku :lol: Teraz na suzuki jest trochę lepiej dzięki owiewce, ale mimo wszystko gdy ostatnio z Mirkiem odwinęliśmy nieco na obwodnicy, myślałem że mi łeb urwie ;) Owiewka na pewno jest pomocna, niemniej dobry kask to także ważna rzecz.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

 

Co do owiewki i braku to tutaj stosuję zasadę mojego kumpla, który po lekkim szlifie w Bieszczadach stracił owiewkę od swojej Diversiony i wracał do Wawy bez niej. Stwierdził, że: motocykla bez owiewki nigdy sobie nie kupi. Sprawa wiatru to jedno, a deszczu drugie. Spróbuj jechać nakedem w ulewę... Ja ostatnio jechałem Diversionem, a i tak sponiewierało mnie konkretnie. Owiewka nie musi się podobać, ale jest zajebiście praktyczna.

 

Że twój kolega stracił owiewkę i stwierdził że sobie nigdy nie kupi nigdy nakeda o niczym nie świadczy - a poza tym to co z tego wynika??. Co dla jednych jest wadą dla drugich jest zaletą. Dla mnie właśnie to jest czysta przyjemnośc jechać pow. 140 :D bez owiewki , wtedy przynajmniej czuje że jadę a i tak z założenia motocykle są mało praktyczne i mało wygodne.....

Pewnie, że jeśli ktoś planuje daleką turystykę to owiewka jest przydatna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę XJR'ą z małą szybką.

Na trasie trzymam tak 150 - 160km/h większej szybkości na stałe po prostu nie da się utrzymać, nawet jak odkręcę to po 10 - 15 minutach instynktownie czyli bez udziału świadomości zwalniam do tych 160.

Szybka zmniejsza napór wiatru na korpus i ilość robali rozbitych na kurtce :D ;) . Nie może być za duża bo powoduje zwłaszcza przy bocznym wietrze wężykowanie motocykla ( przy większych szybkościach ).

Bardzo ważne jest jej ustawienie, przy nazbyt dużym pochyleniu przestaje dawać jakikolwiek pozytywny efekt a nawet może pogarszać przepływ wiatru. Ja staram się ustawiać szybę jak najbardziej pionowo i wg. mnie przynosi to najlepszy efekt.

Co do kasków, masz Maniek rację że integral jest najcichszy ale, raz że nie nadaje się dla okularników, dwa, nie można w nich podnieść szczęki :P ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wizualnie bardzo podobają się nakedy, stanowią ucztę dla oka (podobnie jak ich oplasticzeni bracia :D ), ale kierując się względami praktycznymi sam kupiłem Bandita w wersji S, wyposażonej w półowiewkę.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zmieniłem szybę w moim fazerku na taka podwyższoną, turystyczną, efekt jest taki że dostaje tylko trochę po kasku i po kolanach, predkość przelotowa 150-160 jest tak w sam raz nawet na długiej trasie. 200km/h też sie wkręca bez problemu jest super. Tylko naked z owiewką :D Co do kasków to dałem sobie wcisnąć szczękowego Caberga jak kupowałem moto, głośny i niezbyt opływowy, psuje przyjemność z jazdy. Docelowo mam nadzieję na shoei XR1000 ale na razie katastrofa finansowa. Przeleciałem się kiedyś choperkiem kolegi(oczywiście pilnował mnie z tyłu), no przy 150 to już była ciężka walka z wiatrem, jak dojechalismy do Torunia to miałem wrażenie że ręce to mam troche dłuższe. Taka mała szybka to chyba nie za wiele da, jak chcesz mieć komfort na dłuzszej trasie to chyba większa musi być a nie jakaś namiastka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...