Filip Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Witam,ostatnio coś ożyło w silniku mojej MZ TS 250/1...i zaczęło stukać w najlepsze. Na niskich obrotach słychać metaliczne uderzenia. Wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia. Zdjąłem głowice, cylinder i do dzieła. Na tyle na ile moglem sam sprawdzić: wał nie ma luzu promieniowego i niewielki luz osiowy (1-1,5mm)...ale jedna rzecz mnie zastanawia. Gdy chwyce za korbowód i poruszam tłokiem wzdłuż sworznia, to mam luz...5mm , w serwisówce zaś jest podany max. 0,38mm. Z kolei gdy wezme stary tłok i wał z korbowodem (w spadku po poprzednim wlascicielu) to luz rownież jest 5mm. Nie wiem co z tym fantem zrobic. POMOCY!!! pozdrawiam Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 o ile pamiętam to tez mam taki luz jak mowisz ( MZ TS 250 4 biegowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 I ja tez mam taki luz (MZ TS 250 5 biegowa) :banghead: A to co ci może stukac w silniku to byc może pierścienie ci dzwonią bo mi kiedyś tez coś stukało po remoncie silnika i po jakimś czasie ustało jak się pierścionki ułozyly to rzestało Pozdrówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Bo ten luz taki ma byc i zapamietajcie raz na zwsze TS 250 jest 4 biegowa, a TS 250/1 jest 5 biegowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 zapamietajcie raz na zwsze TS 250 jest 4 biegowa, a TS 250/1 jest 5 biegowa. zgadzam sie, i ja o tym wiem :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 7 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Właśnie złożyłem silnik do kupy, odpaliłem...stuka dalej. Wsiadłem, zrobiłem troche km i zauważyłem jedno. W czasie jazdy stukania właściwie nie słychać, ale gdy redukuje bieg, wtedy się zaczyna, postuka 2 sek. przestaje Gdy dodaje/odejmuje gazu nie stuka, gdy wrzucam wyższy bieg także, dopiero przy redukcji. Na moj rozum to może być skrzynia biegów...tylko co??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opals Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Z tego co ja wiem to na takim wypizganym wale to strach jeździć. Tu już jest potrzebny remont no chyba że chcesz żeby ci korbowód rozwalił kartery, no w najlepszym wypadku sie zatrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 7 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Po czym wnioskujesz ze wał jest wypizgany? Luz promieniowy żaden, osiowy niewielki (w połowie normy), te 5mm pod tłokiem to z tego co czytam wyżej norma. Tylko co wali przy redukcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soze Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 W MZ TS korbowód ustala się na tłoku i układ tłok korbowód (główka) powinien miec niewielki luz osiowy. Co do stuków jeśli nie są zbyt duże mogą być spowodowane zużytą przepustnicą. spróbój na wyłączonym zapłonie "pompować" kopkiem z zamkniętą przepustnicą i otwartą z zamknięta powinen być słyszalny stuk to właśnie przepustnica tak chałasuje a z otwartą na maksa powinno ustąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.