Skocz do zawartości

Regulacja Amora YZ


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , tylni amorek w mojej yz jest stanowczo zamiekki , wiec biore sie za regulacje tylko zbytnio nie wiem jak . Kiedy amortyzator bedze trwardszy , gdy bedze mial weicej gazu czy mniej ?? Wiem ze musze krecic tymi srubkami kolo zbiorniczka z gazem ale jak

:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze musze krecic tymi srubkami kolo zbiorniczka z gazem ale jak  

W prawo albo w lewo :banghead: , powinna by strzałka i literka na każdym końcu strzałki S (soft) i H (hard) - tak przynajmniej jest u mnie

Kiedy amortyzator bedze trwardszy , gdy bedze mial weicej gazu czy mniej ??

Pewnie wtedy kiedy masz większe ciśnienie, ale nie przesadź, najpierw wyreguluj tą śrubką :P

Pozdrawiam :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim to trzeba by zaczac, od tego czy masz odpowiednia sprezyne - czy do Twojej wagi jest odpowiednia, albo czy nie jest juz troche sprasowana .

Przy tym trzeba by zaczac od napiecia sprezyny , sprawdzic free sag itp :

http://egetadeal.com/mx/tips/race_sag.htm , przy okazji wyjdzie Ci czy masz odpowiednio dobrana sprezyne.

 

Jezeli masz dobra sprezyne i sprawny amortyzator, to mozna zaczac bawic sie srubkami.

 

Jedna regulacja odpowiada za tłumienie dobicia (compression) , druga za tłumienie odbicia (rebound). Nowe amortyzatory maja dwukanałową regulacje tłumienia dobicia (tzw. low/high compression) czyli oddzielną regulacje na małe i duże skoki amortyzatora.

Generalnie dobicie odpowiada za ruch amortyzatora przy najezdzie na przeszkode, natomiast odbicie za to jak szybko amortyzator odzyska kontakt z nawierzchnia.

Jeżeli wydaje Ci sie ze jest za miekki , to moze sprobuje zwiekszyc o pare klików tlumienie dobicia, moze cos to pomoze.

 

Generalnie ustawianie zawieszen to skomplikowana sprawa, ja znam ta sprawe bardziej z samochodow. Najlepszy, sprawny amortyzator bedzie do kitu, gdy masz nieodpowiednio dobrana sprezyne. Wszystko musi ze soba scisle wspolgrac. Np. w Polsce osoby ktore umia prawidlowo ustawic zawieszenie typu Ohlins czy Proflex w sporcie samochodowym mozna policzyc na palcach jednej reki, a i tak zostana jeszcze wolne palce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o pojemnik z gazem to musi być w nim określone ciśnienie i nie możesz pompować więcej lub mniej. napompowanie amortyzatora gazowego kosztuje 20zł w Ohlinsie. Ja jeszcze u siebie wymieniałem sprężyne i po wymianie i pompowaniu gazu motocykl dużo lepiej sie zachowywał. Amortyzator powinien być tak ustawiony na dany tor, żeby na żadnej hopie nie dobijał do samego końca.

Tylko nie przesadź z regulacją przodu bo jak ustawisz za twardo to na szybkich prostych nie utrzymasz kierownicy w rękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.. kumpel w dt 80 z 96 roku ma coś nie tak z tylnim amorem. Okropnie odbija... jak się wjedzie przy większej prędkości w dziure na drodze to tylne koło potrafi oderwać się od asfaltu. Gdy skacze się z jakiejś hopy motocykl tak wylatuje, że tylne koło leci wyżej niż przednie... Teraz mam pytanie... co to może być? tam coś sie reguluje czy to jest poprostu padnięty amor??

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na padniety amor. Porostu nie trzyma czyli nie amortyzuje a działa tylko sama sprężyna.

 

"Bo to było tak"... Kupił dt... była taka dość niska...tylni amor był okropnie twardy, w ogóle nie amortyzował... wykręcił go, pojechał do jakiegoś zakładu i tam coś z nim zrobili... DT się podniosła a amor jest teraz bardzo miękki i właśnie tak dziwnie odbija. Prawdopodobnie sprzedawca go skręcił na max, po to właśnie by tak nie odbijał... no cóż :banghead:

dzięki za odpowiedź :P

 

Pzdr

 

ps... sorki za błędy :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde jednak nie mam zadnych strzalek nie mam

 

http://www.bikepics.com/pictures/347965/

http://www.bikepics.com/pictures/347966/

http://www.bikepics.com/pictures/347967/

 

Sorka za jakosc ale komura robilem . To mowiicie ze mam krecic ta sruba co jest na zewnatrz a te mała zostawic w spokoju ?? Bede musial poprubowac nic sie zlego stac nie moze . Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...