hormon Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 Witam , tylni amorek w mojej yz jest stanowczo zamiekki , wiec biore sie za regulacje tylko zbytnio nie wiem jak . Kiedy amortyzator bedze trwardszy , gdy bedze mial weicej gazu czy mniej ?? Wiem ze musze krecic tymi srubkami kolo zbiorniczka z gazem ale jak :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus77 Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Wiem ze musze krecic tymi srubkami kolo zbiorniczka z gazem ale jak W prawo albo w lewo :banghead: , powinna by strzałka i literka na każdym końcu strzałki S (soft) i H (hard) - tak przynajmniej jest u mnieKiedy amortyzator bedze trwardszy , gdy bedze mial weicej gazu czy mniej ?? Pewnie wtedy kiedy masz większe ciśnienie, ale nie przesadź, najpierw wyreguluj tą śrubką :P Pozdrawiam :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 u mnie w Suzi skreca sie cala srubeskrecasz to moto twardsze i wyzej troche stoi bo jak wiemy moto wazy i troche samo go dociska i siada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kroolik Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Przedewszystkim to trzeba by zaczac, od tego czy masz odpowiednia sprezyne - czy do Twojej wagi jest odpowiednia, albo czy nie jest juz troche sprasowana . Przy tym trzeba by zaczac od napiecia sprezyny , sprawdzic free sag itp :http://egetadeal.com/mx/tips/race_sag.htm , przy okazji wyjdzie Ci czy masz odpowiednio dobrana sprezyne. Jezeli masz dobra sprezyne i sprawny amortyzator, to mozna zaczac bawic sie srubkami. Jedna regulacja odpowiada za tłumienie dobicia (compression) , druga za tłumienie odbicia (rebound). Nowe amortyzatory maja dwukanałową regulacje tłumienia dobicia (tzw. low/high compression) czyli oddzielną regulacje na małe i duże skoki amortyzatora. Generalnie dobicie odpowiada za ruch amortyzatora przy najezdzie na przeszkode, natomiast odbicie za to jak szybko amortyzator odzyska kontakt z nawierzchnia. Jeżeli wydaje Ci sie ze jest za miekki , to moze sprobuje zwiekszyc o pare klików tlumienie dobicia, moze cos to pomoze. Generalnie ustawianie zawieszen to skomplikowana sprawa, ja znam ta sprawe bardziej z samochodow. Najlepszy, sprawny amortyzator bedzie do kitu, gdy masz nieodpowiednio dobrana sprezyne. Wszystko musi ze soba scisle wspolgrac. Np. w Polsce osoby ktore umia prawidlowo ustawic zawieszenie typu Ohlins czy Proflex w sporcie samochodowym mozna policzyc na palcach jednej reki, a i tak zostana jeszcze wolne palce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 bierzesz potrzebne narzedzia, szukasz hopki i ustawiasz :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 jeśli chodzi o pojemnik z gazem to musi być w nim określone ciśnienie i nie możesz pompować więcej lub mniej. napompowanie amortyzatora gazowego kosztuje 20zł w Ohlinsie. Ja jeszcze u siebie wymieniałem sprężyne i po wymianie i pompowaniu gazu motocykl dużo lepiej sie zachowywał. Amortyzator powinien być tak ustawiony na dany tor, żeby na żadnej hopie nie dobijał do samego końca.Tylko nie przesadź z regulacją przodu bo jak ustawisz za twardo to na szybkich prostych nie utrzymasz kierownicy w rękach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blazej_mtx Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Mam pytanko.. kumpel w dt 80 z 96 roku ma coś nie tak z tylnim amorem. Okropnie odbija... jak się wjedzie przy większej prędkości w dziure na drodze to tylne koło potrafi oderwać się od asfaltu. Gdy skacze się z jakiejś hopy motocykl tak wylatuje, że tylne koło leci wyżej niż przednie... Teraz mam pytanie... co to może być? tam coś sie reguluje czy to jest poprostu padnięty amor?? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 tam coś sie reguluje czy to jest poprostu padnięty amor?? Wygląda na padniety amor. Porostu nie trzyma czyli nie amortyzuje a działa tylko sama sprężyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blazej_mtx Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Wygląda na padniety amor. Porostu nie trzyma czyli nie amortyzuje a działa tylko sama sprężyna. "Bo to było tak"... Kupił dt... była taka dość niska...tylni amor był okropnie twardy, w ogóle nie amortyzował... wykręcił go, pojechał do jakiegoś zakładu i tam coś z nim zrobili... DT się podniosła a amor jest teraz bardzo miękki i właśnie tak dziwnie odbija. Prawdopodobnie sprzedawca go skręcił na max, po to właśnie by tak nie odbijał... no cóż :banghead:dzięki za odpowiedź :P Pzdr ps... sorki za błędy :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hormon Opublikowano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Panowie dzieki za rady ide do garazu pobawic sie troche 8) Jescze raz thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hormon Opublikowano 6 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 Qrde jednak nie mam zadnych strzalek nie mam http://www.bikepics.com/pictures/347965/http://www.bikepics.com/pictures/347966/http://www.bikepics.com/pictures/347967/ Sorka za jakosc ale komura robilem . To mowiicie ze mam krecic ta sruba co jest na zewnatrz a te mała zostawic w spokoju ?? Bede musial poprubowac nic sie zlego stac nie moze . Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.