Skocz do zawartości

pada świeca zaplonowa- cyklicznie co sie dzieje?? - ETZ 251e


viperPL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

Od jakiegos czasu zauważylem niepokojącą mnie usterke -- dolegliwośc. Zakladam zawsze nowe świece przewaznie są to ISOLATOR lub zamienniki. Problem tkwi w tym ze jak mocniej odkrtece motorkowi to... zaczynaja sie takie objawy jak w klasycznym ukladzie zaplonowym przy walnieteym kondensatorku. Na początku dolegliwosci nie chce sie wkrecac w obroty , pózniej aby sie wkrecila musze mocno wachlowac gazem i na koniec gasnie. Swieca nawet po ostygnieciu juz nie podaje iskry. Zakladam nową swiece i dalej moto jezdzi spoko a o jakims czasie znowu swieca pada . Dolegliwosc ta mnie spotkala nagle bez zadnych wczesniejszych napaw . z góry wielkie dziekie za pomoc i czekam na odpowiedzi .

 

pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość kiwigips

sprawdz paliwo, pewny jestes ze dobra mieszanke lejesz i olej i benzyna ktora urzywasz nie stare? tez moglo ci sie cos w gazniku sie spaskudzic. Tez jak na koncu wydechu jest mokro i olejisto to znaczy ze czas wyczyscic wydech bo masz zapaskudzony, jak letko przypalone i kurzawo to znaczy ze mniej wiecej dobrze, wtedy wystarczy przejechac sie na pelnym gazie na kazdym biegu i to wyczysci sprawe. jak jezdzisz na ktrotkie trasy to szybciej ci sie zapaskudzi wydech niz na dlugie lub szybka jazda. Jaki kolor swieca gdy ja wyjmujesz? jak za olejona za durza mieszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Po sprawdzeniu świecy powinieneś sprawdzić także inne elementy:gaźnik, kranik paliwa, cewka zapłonowa, układ zapłonowy (zespół nadajnika i zespół sterujący), komora spalania, tłok, układ wydechowy.Już sam gaźnik przy niewłaściwej regulacji nieumożliwi silnikowi płynnie pracować przy wyższych obrotach.Należy wtedy skontrolować jego regulację i ewentualnie wymienić kilka elementów.Kranik paliwa to dość banalny element ale też czasami potrafi dać nieźle czadu.....Mi np. zdarzyło się coś takiego:odpalam swoją ETZ 150, rozgrzewam silnik i wyruszam w trasę.Przejeżdżam kilkaset metrów i pojawiają się takie same objawy jak u Ciebie.Okazało się, że kranik paliwa był częściowo zapchany i nie zapewniał stałego poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźnika podczas pracy silnika na średnich i wyższych obrotach.Silnik po prostu gasł i nie można go było już uruchomić dopóki nie uzupełnił się poziom paliwa w komorze pływakowej.Oczywiście po kilkunastu minutach bezczynności silnik odpalał bez problemu (w tym czasie podczas szukania przyczyn niesprwności zdążyłem już sprawdzić świecę, cały układ zapłonowy, stacyjkę, odpowiednie przewody w instalacji elektrycznej, akumulator a na końcu dopływ paliwa-które już zdążyło się pojawić w gaźniku).I tak kilka razy.Zabawy było więc co nie miara....W swoim sprzęcie Masz najprawdopodobniej elektroniczny układ zapłonowy.Czasami jego elementy po nagrzaniu się (zespół nadajnika od silnika a zespół sterujący od własnej pracy) przestają po prostu pracować.I nie ma wtedy iskry na świecy.A po ostygnięciu ukłdu zapłonowego wszystko jest OK.Przyjrzyj się więc jaką świecę wykręcasz wtedy z silnika.Jeśli jest cała mokra (zalana paliwem) lub zaolejona (zbyt dużo oleju w paliwie lub olej o bardzo złej jakości) to iskry na pewno nie będzie.Jeśli zaś świeca jest sucha ale jej elektrody są czarnego koloru to oznacza to, że są one pokryte sadzą.Sadza ta nie uległa spaleniu i powoduje stały upływ prądu aż do zaniku iskry.Przyczyna to najczęściej zbyt wysoka wartość cieplna świecy, bardzo bogata mieszanka, zbyt długie jeżdżenie na ssaniu, niesprawne ssanie, za późny zapłon.Jeśli przy Twoim silniku nie ma iskry na świecy to podłącz ją pod inny silnik i tam sprawdź zanim założysz nową świecę.Czasami też cewka po prosu się grzeje i przestaje dawać prąd na świecę.Przyczyny to zbyt duży odstęp elektrod świecy a w przypadku konwencjonalnego układu zapłonowego za duża przerwa na przerywaczu.Duża ilość nagaru w komorze spalania i w układzie wydechowym nie pozwala na pełne wykorzystanie mocy silnika i ujemnie wpływa na jego pracę.Ale tym się zajmij dopiero na końcu.Wydech "nie muli" się zbyt szybko przy prawidłowej jeżdzie,dobrze wyregulowanym silniku i odpowiedniej mieszance.

Trzymaj się.

cichy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thX za wszystkire porady. Silniczek wyregulowalem ql ;-) na 1200 rpm jest pozbawiony jakich kolwiek wibracji ;-))) ze świecą problem rozwiązalem- zmniejszylem stopien sprezania poprzez zalozenie podkladki pod glowice .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...