viperPL Opublikowano 20 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2003 witam. Od jakiegos czasu zauważylem niepokojącą mnie usterke -- dolegliwośc. Zakladam zawsze nowe świece przewaznie są to ISOLATOR lub zamienniki. Problem tkwi w tym ze jak mocniej odkrtece motorkowi to... zaczynaja sie takie objawy jak w klasycznym ukladzie zaplonowym przy walnieteym kondensatorku. Na początku dolegliwosci nie chce sie wkrecac w obroty , pózniej aby sie wkrecila musze mocno wachlowac gazem i na koniec gasnie. Swieca nawet po ostygnieciu juz nie podaje iskry. Zakladam nową swiece i dalej moto jezdzi spoko a o jakims czasie znowu swieca pada . Dolegliwosc ta mnie spotkala nagle bez zadnych wczesniejszych napaw . z góry wielkie dziekie za pomoc i czekam na odpowiedzi . pozdrawiam. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2003 Sprawdź wartość cieplną świecy. Jeżeli będzie za mała, świeca będzie się zanieczyszczała i nie będzie dawała iskry. Spróbuj zastosować cieplejszą świecę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 20 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2003 czesć. Zakladam swiece o cieplocie zalecanej przez MZ z którymi wczesniej nie bylo problemu bo przejezdrzalem na nich po kilka tys. km pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiwigips Opublikowano 1 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2003 sprawdz paliwo, pewny jestes ze dobra mieszanke lejesz i olej i benzyna ktora urzywasz nie stare? tez moglo ci sie cos w gazniku sie spaskudzic. Tez jak na koncu wydechu jest mokro i olejisto to znaczy ze czas wyczyscic wydech bo masz zapaskudzony, jak letko przypalone i kurzawo to znaczy ze mniej wiecej dobrze, wtedy wystarczy przejechac sie na pelnym gazie na kazdym biegu i to wyczysci sprawe. jak jezdzisz na ktrotkie trasy to szybciej ci sie zapaskudzi wydech niz na dlugie lub szybka jazda. Jaki kolor swieca gdy ja wyjmujesz? jak za olejona za durza mieszanka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_10 Opublikowano 3 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2003 Jeżeli świeca po wykręceniu jest czarna to masz za bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną i powinieneś ją trochę zubożyć. Przy prawidłowo wyregulowanym gaźniku (i zapłonie) kolor świecy powinien być jasnobrązowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 Po sprawdzeniu świecy powinieneś sprawdzić także inne elementy:gaźnik, kranik paliwa, cewka zapłonowa, układ zapłonowy (zespół nadajnika i zespół sterujący), komora spalania, tłok, układ wydechowy.Już sam gaźnik przy niewłaściwej regulacji nieumożliwi silnikowi płynnie pracować przy wyższych obrotach.Należy wtedy skontrolować jego regulację i ewentualnie wymienić kilka elementów.Kranik paliwa to dość banalny element ale też czasami potrafi dać nieźle czadu.....Mi np. zdarzyło się coś takiego:odpalam swoją ETZ 150, rozgrzewam silnik i wyruszam w trasę.Przejeżdżam kilkaset metrów i pojawiają się takie same objawy jak u Ciebie.Okazało się, że kranik paliwa był częściowo zapchany i nie zapewniał stałego poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźnika podczas pracy silnika na średnich i wyższych obrotach.Silnik po prostu gasł i nie można go było już uruchomić dopóki nie uzupełnił się poziom paliwa w komorze pływakowej.Oczywiście po kilkunastu minutach bezczynności silnik odpalał bez problemu (w tym czasie podczas szukania przyczyn niesprwności zdążyłem już sprawdzić świecę, cały układ zapłonowy, stacyjkę, odpowiednie przewody w instalacji elektrycznej, akumulator a na końcu dopływ paliwa-które już zdążyło się pojawić w gaźniku).I tak kilka razy.Zabawy było więc co nie miara....W swoim sprzęcie Masz najprawdopodobniej elektroniczny układ zapłonowy.Czasami jego elementy po nagrzaniu się (zespół nadajnika od silnika a zespół sterujący od własnej pracy) przestają po prostu pracować.I nie ma wtedy iskry na świecy.A po ostygnięciu ukłdu zapłonowego wszystko jest OK.Przyjrzyj się więc jaką świecę wykręcasz wtedy z silnika.Jeśli jest cała mokra (zalana paliwem) lub zaolejona (zbyt dużo oleju w paliwie lub olej o bardzo złej jakości) to iskry na pewno nie będzie.Jeśli zaś świeca jest sucha ale jej elektrody są czarnego koloru to oznacza to, że są one pokryte sadzą.Sadza ta nie uległa spaleniu i powoduje stały upływ prądu aż do zaniku iskry.Przyczyna to najczęściej zbyt wysoka wartość cieplna świecy, bardzo bogata mieszanka, zbyt długie jeżdżenie na ssaniu, niesprawne ssanie, za późny zapłon.Jeśli przy Twoim silniku nie ma iskry na świecy to podłącz ją pod inny silnik i tam sprawdź zanim założysz nową świecę.Czasami też cewka po prosu się grzeje i przestaje dawać prąd na świecę.Przyczyny to zbyt duży odstęp elektrod świecy a w przypadku konwencjonalnego układu zapłonowego za duża przerwa na przerywaczu.Duża ilość nagaru w komorze spalania i w układzie wydechowym nie pozwala na pełne wykorzystanie mocy silnika i ujemnie wpływa na jego pracę.Ale tym się zajmij dopiero na końcu.Wydech "nie muli" się zbyt szybko przy prawidłowej jeżdzie,dobrze wyregulowanym silniku i odpowiedniej mieszance.Trzymaj się.cichy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 17 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2003 thX za wszystkire porady. Silniczek wyregulowalem ql ;-) na 1200 rpm jest pozbawiony jakich kolwiek wibracji ;-))) ze świecą problem rozwiązalem- zmniejszylem stopien sprezania poprzez zalozenie podkladki pod glowice . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 :) cieszę się, że już jest wszystko OK.Trzymaj się!cichy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.