pawolffu Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Mam Cagive 125cmm, 2 takcika. Powiedzcie prosze na jakich obrotach jezdzic, zebz palila najmniej. Obrotosciomierz jest do 12RPM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hormon Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Moim zdaniem najoszczedniej bedze gdy obrotomierz bedze wskazywał 7000rmp :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Bzdura :buttrock: 8O Najoszczędniej jest przy 0 ( zero ) obrotów. ZbychoXJR1300MW750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hormon Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 HEHE :oops: Tez prawda 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-kk Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 a czy to coś w ogóle pali? :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodjo7 Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 pytanie jest conajmniej przedszkolne (a sadzac po wieku juz chyba z niego wyrosles). Otóz manetka gazu opreuje ilością paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej. Im wiecej jest benzyny w mieszance tym mieszanka jest bogatsza i obroty wyższe, zatem oczywiste jest że najmniej paliwa zuzywa sie gdy podaje sie jak najmniej paliwa (przejedz sie z taksówkarzem, oni wrzucaja 3. bieg przy 10km/h). Zatem do oszczednej jazdy potrzeba reki nad ktora mozna zapanowac hehePozdrawiam :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel-SV Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 człowieku!! a kto Ci powiedział że motocykl ma coś wspólnego z oszczędzaniem??? Jak chcesz mieć tanio to sobie kup malucha albo 15-letniego golfa diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Paweł :buttrock:Maluch pali koło 7litrow ;)Najlepiej to leciec przez miasto na 6 przy 5tysiącach :) Wtedy to palisz jak komar :( Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Mam Cagive 125cmm, 2 takcika. Powiedzcie prosze na jakich obrotach jezdzic, zebz palila najmniej. Obrotosciomierz jest do 12RPM... a od ilu obrotow ma kopa ?? pewnie cos ponizej 7 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawolffu Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Najlepszego kopa ma ok 6 tys... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Sportowy 2-suw pali dużo i ciezko coś z tym zrobić.. ale głównie chgodzi tu o zawór wydechowy a co za tym idzie charakterystyke silnika.. czyli długo nic.. i nagle od 7500obr zaczyna sie ostra jazda.. wiec ja jak pamietam (af1) to oszczednie jezdiłem do 6tys ..ale jest tutaj haczyk. .bo obroty to nie wszystko... praca manetką dużo daje (tzn nie odkrecanie jej do końca zeby przyspieszyć z 2tys obr.. lepiej przewajchować itd)... Poza tym w tych motocyklach ogromne spalanie zawdzieczamy zazwyczaj zuzytym tłokom.. (u nas nikt nie wymienia.. a powinno sie co 8-10 tys) jesli masz cisnienie mniejsze jak 9 atm to szykuj sie na wymiane (jeszcze z 2-3 tys km) a jak masz 7 to wymiana od razu a jak 10 i wyżej to nie masz sie co martwić... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal_krk Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Im wiecej jest benzyny w mieszance tym mieszanka jest bogatsza i obroty wyższe, zatem oczywiste jest że najmniej paliwa zuzywa sie gdy podaje sie jak najmniej paliwa (przejedz sie z taksówkarzem, oni wrzucaja 3. bieg przy 10km/h). No chyba nie do konca... pojezdzij przez miesiac przyspieszajac od 10kmh z trzeciego biegu, jak na moj rozum to zzeranie paliwa wzrosnie dosc konkretnie :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Ja proponuje w ogóle nie właczać silnika wtedy zużycie spadnie do zera :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 pytanie jest conajmniej przedszkolne ...no a ja się nie zgodzę. Pytanie uważam za poprawne i dotyczące faktycznie istniejącego problemu. Motywuję to istnieniem wykresu ilości spalanej mieszanki w zależności od obrotów silnika. Niestety w przeciwieństwie do teorii kolegi bodjo7 spalanie najmniejsze mam przy 4500 i 7500. Poniżej 4500, pomiędzy 5000 i 7000 oraz powyżej 8000 silnik spala więcej benzyny. Nie jest to mój wymysł, a wykres przygotowany przez producenta. Stąd wiem, że najmniej spalam jadąc na 6tce około 85-105 lub 140-155..i to faktycznie się sprawdza. W trasie przy 100-110 spalam 4,3-4,5. Przy 130 powyżej 6 litrów. W okolicach 150 spalanie to 5,1. Zbadane. Zgadza się z wykresem. Coś w tym musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Jeżdzę dość dużo samochodem i zauważyłem że nie jest aż tak ważna prędkośc obrotowa jak delikatne obchodzenie się z gazem.Przyśpieszanie płynne bez "duszenia" do podłogi, :!: odpowiedni do prędkości i warunków na drodze bieg, wykorzystywanie rozpędzonej masy pojazdu przy dojeżdzania do świateł bez gwałtownego deptania w heble. Takie mocne hamowanie przed światłami to nic innego jak podgrzwanie benzynką tarcz hamulcowych :buttrock: Przy tych wszystkich zabiegach i nie kręceniu na maxa obrotomierza spalanie z pewnością spadnie. Tak samo jak przyjemnośc z jazdy..... Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.