Skocz do zawartości

gsx 750 - naked


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich!

Mam pytanie związane z posiadanym motocyklem - suzuki gsx 750.

Wg instrukcji ma on moc 63 kW, ten sam silnik w gsx 750F ma jej znacznie więcej. Czy ktoś wie czym jest to podyktowane i co zrobić aby uzyskać w moim moto taki wynik. Nie chodzi mi o tłumik K&n czy Dynojet tylko konkretna różnicę w tych silnikach... Aha, nie jest to wersja zdławiona więc przyczyna tkwi w czymś innym...

Pozdrawiam Staszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji ma on moc 63 kW, ten sam silnik w gsx 750F ma jej znacznie więcej.

 

No a spojrzałeś na te same jednostki miar? Bo z danych wynika że mój GSX750F ma aż o całe ... 5 kW więcej mocy (~6,8 KM) :lol: .

Tak więc czy to jest aż tak powalająca różnica?

 

Sprawdź porównywane parametry. Może po prostu jednostki miar cię oszukują :buttrock:

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki wrzucane do golasow maja z reguly swoje rodowody w silnikach motocykli sportowych(przynajmniej w nazwie) Zmieniana jest jednak ich charakterystyka pracy, maja mniejsza moc, ale rowniejszy jej krzywa-to znaczy nie trzeba go tak krecic, aby jechac dynamicznie. Natomiast moment obrotowy jest czesto wyzszy, albo osiagany przy duzo nizszych obrotach-co skutkuje duzo przyjemniejsza charakterystyka silnika. Moc w golasach nie jest tak wazna-bo ,ze wzgledu na brak owiewek, i tak nie mozna jej za bardzo wykorzystac. Jak chcesz jezdzic z predkosciami >200 km/h to pozostaje tylko cos z owiewka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam się na mechanice i nie wiem czy ma to związek z mocą, ale jedyna różnica, którą można wyczytać z katalogu to średnica gardzieli w gaźniku:

- gsx-f - 36mm

- gsx - 32mm

i skoku tłoka w cylindrach:

- gsx-f - 49mm

- gsx - 48mm

Katalogowo różnicy wysokości momentu i obrotach przy których osiągany jest ten moment nie ma. Za to moc max jest osiągana o 1000obr/min "szybciej". no i niby łyka mniej o literek na 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super, to przynajmniej wiem, iż skoro skok tłoka jest dłuższy i średnica gardzieli, ewentualne zmiany sa dość poważne.

A co do różnicy 5, 6 kW, to nie jest tak mało... uklad wydechowy tzw. racingowy często nie daje tyle. co do elastycznosci, chętnie bym jej treochę poświęcił dla mocy, bo 6 biegowy motocykl jadacy bez problemu 30-40 km/h na ostatnim biegu to przesada...

Nic to, może mniejsza zebatka z tyłu to jakiś pomysł?

Pozdrawiam Staszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...