kazaa Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Mam problem. Jestem tuż tuż od zakupu Dniepra MT9 z 1974rzecz w tym, ze tenze Dniepr jako starszy jest drozszy od Dnieprów młodszych. Na postawie ramy, siedzen sercowych czy charakterystycznej lampy moge sadzic, ze jest oryginalny, lecz jak jest z silnikiem?Pytanie: czy mozliwe jest podrabianie młodszych Dnieprów na starsze( tak jak ma to miejsce z MW )?Ramy sa chyba identyczne, kartery także.Interesujacy mnie egzemplarz posiada kierunkowskazy- czy MT9 miał kierunkowskazy?Posiada cztery biegi i wsteczny,a takze charakterystyczna osłonę z szybą montowaną do kierownicy.czy Dniepr MT 9 różnił się od K650?pytań sporo, odpowiedźcie proszę chociaż na jedno :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 nie jestem specam od rusków ale mogę napisać to co wiem:-mt9 to praktycznie to samo co k650 (jakies szczegóły na pewno je różniły ale dokładnie nie wiem), rama krótka, lampa z wbudowanym prędkościomierzem, niska kierownica, okrągłe blachy, praktycznie k750 z górnym silnikiem, raczej kierunków nie miały :D -póżniejsze dniepry(mt11) miały kanciasty zbiornik, niektóre długie ramy, osobne zegary,12V instalacja itp itd-wiem że niektóre wersje dnieprów (były o różnych mocach 32-36KM) różniły się cylindrami(różna wysokość) oraz głowicami(pionowe lub pozione rozstawienie szpilek mocujących gaźniki) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macbrus Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 A wiec tak Dniepr MT 9 to to samo co K 650 .A mozna je bardzo latwo rozpoznac gdyz maja instalacje 6 V .Posiadaja pradnice od K750 ( ogolnie to jest K750 z silnikiem gornozaworowym.) Cytuj Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazaa Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Dzięki za odpowiedź. No właśnie. Egzemplarz posiada silnik górnozaworowy ( posiada także instalację 12V, ale to tłumaczę sobie faktem przerobienia w przeszłości), Pipcyk w starszych postach napisał coś w tym rodzaju" Pierwsze Dniepry posiadały silnik dolnozaworowy i napęd na wózek"I w tym momencie zgłupiałem ( chyba że jestem aż takim leszczem, że nie wiem o istnieniu jakiś Dnieprów przed MT9 :oops: :oops: :oops: ) Zgłupiałem także z tymi kierunkami, w sieci znalazłem K650 z kierunkami, a z Waszych i nie tylko waszych wypowiedzi sądziłem, że Dniepr MT9 czy K650 takowych nie posiada Motocykle w ogłoszeniach podpisane jako MT9 mają kierunki, ale są to motocykle od braci z SiedlecChcę kupić ten sprzęt, ale od pewnego czasu nachodzi mnie chorobliwa wątpliwość, czy aby nie jest nowszym Dnieprem stylizowanym na MT9.Czy takowe praktyki mają w ogóle sens i miejsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macbrus Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Dniepr z silnikiem dolno zaworowym i napedem na wozek to Dniepr MT12 ( taka cywilna wersja MW 750) ale je produkowali juz jak były dniepry mt 10-36 wiec z kanciastymi bakami i stacyjkami poza lampa . Teraz na siłe przerabiane na MW 750 ( oczywiscie napęd bez blokady) i handlarze to wciskaja ludziom jako orginalne MW 750 .K 650(dniepr mt 9) Miały inaczej wyfrezowane łoże pod prądnice 6V miały tez taki cycek z tyłu obudowy silnika do trzymania prądnicy. Tłoki były owalne a nie jak w nowszych dnieprach trapezowate. Migaczy nie było ( no chyba ze wlasciciel sam dorobił) Moim zdaniem wciskaja ci K-750 z silnikiem od dniepra (juz z alternatorem czyli modele mt10 lub mt11) a z papierami od dniepra mt 9.Pozdrawiam Cytuj Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Ale nie masz się co przejmować. Do rusków każdy wkładał to co miał, nie patrząc na oryginalność, szczególnie za wschodnią granicą. Dniepr jako pojazd zabytkowy nie przedstawia zbyt wielkiej wartości, i nieprędko jej nabierze. Wazne jest żeby dobrze jeździł i sie nie psuł, a oryginalnością i zachowaniem zgodności ze stanem fabrycznym się specjalnie nie przejmuj. Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 4 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2005 Dniepr MT 12 to była maszyna produkowana na mroźne krainy byłego ZSRR. Dolnozaworowy silnik łatwiej odpala w skrajnie niskich temperaturach. Produkowany był równolegle z Dnieprami MT 10-36 i MT 11. Oryginalne MW750 miały blokadę mostu tylko w swoich pierwszych wersjach. Potem tego zaniechano i słusznie zresztą, większość z wyprodukowanych MW jej nie ma :!: K650 i MT9 różnią się przede wszystkim instalacją. K-650 ma 6V MT9 - 12V. Od MT 10-36 i MT11 łatwo je odróżnić po "długich" głowicach z żebrami zachodzącymi na gaźniki i zbiornikach a'la K-750. Ostatnie modele MT9 mogły miec już kanciasty bak i "normalne" głowice. Obydwa modele miały małe metalowe kierunkowskazy przy motocyklu i małą lampkę pozycyjną na błotniku kosza. MT10-36 i MT11 miały kierunki tylko z lewej strony. Z prawej były one na błotniku kosza razem z pozycją. K650 i MT9 miały "długie" ramy i długie niedzielone błotniki tylne, a także lampy bez MZtowopodobnej konsoli. Wszystkie MT 9 miały wsteczny bieg, ale w K-650 spotkałem się z różnymi skrzyniami. Tylne lampki były małe plastikowe. Przedni błotnik ma nieco inny kształt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macbrus Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 Dniepr MT 12 to była maszyna produkowana na mroźne krainy byłego ZSRR. Dolnozaworowy silnik łatwiej odpala w skrajnie niskich temperaturach. Produkowany był równolegle z Dnieprami MT 10-36 i MT 11. A tu bym sie z toba nie zgodził Mt12 był produkowany gdyż :wojsko juz nie chciało motocykla terenowego (czyli spadała sprzedaż)na wsi nie bylo dostepne paliwo wysokooktanowe I Dniepr MT12 miał byc takim pojazdem wiejskim . Cytuj Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 A tu bym sie z toba nie zgodził Mt12 był produkowany gdyż :wojsko juz nie chciało motocykla terenowego (czyli spadała sprzedaż)na wsi nie bylo dostepne paliwo wysokooktanowe I Dniepr MT12 miał byc takim pojazdem wiejskim . Zatem jak wytłumaczysz fakt, że oba modele MW 650 i 750, a także Dniepr MT 12 i 16 były przez prawie całe lata 70 do wczesnych 80 produkowane równocześnie :?: Dniepr 650 trakże nie potrzebuje wysokooktanowego paliwa. I równie dobrze sprawial się jako pojazd wiejski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macbrus Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 Dniepr 650 trakże nie potrzebuje wysokooktanowego paliwa Do polowy lat 80-tych w normalnym uzytku byla benzyna o liczbie oktanowej kolo 70 (co silniki gornozaworowe nieprzyswajaly a dolniaki a i owszem) No i jeszcze jedno tolerancja na brak obslugi i gorsze srodki eksploatacyjne, silniki dolnozaworowe mogly zniesc wiecej. Napewno ten fakt mial duzy wplyw na popularnosc dolniakow na dalekiej polnocy. Cytuj Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 Benzyna o liczbie oktanowej 76 jest w użyciu do tej pory. I nawet ją sobie przywożę ze wschodu bo moje MW bardzo fajnie na niej jeździ, silnik pracuje bardzo miękko i spokojnie, przynajmniej takie odnoszę wrażenie. Jak będziesz miał kiedyś okazję to spróbuj odpalić w miarę dobrze ustawionego "górniaka" i "dolniaka" tak przy ok -15 - 20 st. Różnica na korzyść tego drugiego jest kolosalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazaa Opublikowano 8 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Nie przeżyłbym, gdybym się nie pochwalił.............kupiłem go.............. :) Do garażu wszedł na styk.Jeszcze go przy kupnie linijką mierzyłem. ;) Dzięki za porady, to raczej oryginalny MT9, na polskich oponach Stomil,z kaskiem Wehrmachtu i goglami,jak głupi co chwila chodzę do garażu by go sobie pooglądać......ehh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.