Skocz do zawartości

silniki enduro hondy 600-750 ccm


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie udalo mi sie podczepienie do cudzego watku, wiec jeszcze raz pytanie do honda-specow:

jak to jest z tymi silnikami hondy: mamy 600, a potem 650 ccm montowane w XL-kach, dominatorach, slr-ach, a teraz - po niewielkich zmianach - w fmx-ie

i mamy silniki "V" (montowane od transalpa 600 po afrike 750).

dlaczego honda produkuje dwa rodzaje silnikow do podobnych w sumie sprzetow (turystyczne enduro)?

pewnie pytanie "ktory silnik lepszy" jest bez sensu - wiec: jakie sa ich glowne wady i zalety?

no i: ktory z nich jest latwiejszy do naprawy samemu w drodze/w warsztacie kraju 3-go swiata?

mniemam, ze te single 600/650 sa tansze, lzejsze i chlodzone powietrzem (to chyba kiepskie w goracym klimacie, co?)...

dzieki za odpowiedzi pozdro, dub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samego chłodzenia to nie powiedziałbym. Są one na 99% chłodone powietrzemmi olejem. Pamiętam jeszcze stary temat własnie związany z chłodzeniem i wg wielu motor chlodzony ciesza się poprostu zagotuje i trzeba nim stawać co 5min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg wielu motor chlodzony ciesza się poprostu zagotuje i trzeba nim stawać co 5min.

No tak w koncu na profesjonalnych zawodach MX staja co chwile i robia przerwy bo sie plyn gotuje :lol: . Mi sie jeszcze plyn w chlodnicy nie zagotowal (chyba ze mialem wlana wode destylowana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:  

jak to jest z tymi silnikami hondy: mamy 600, a potem 650 ccm montowane w XL-kach, dominatorach, slr-ach, a teraz - po niewielkich zmianach - w fmx-ie  

i mamy silniki "V" (montowane od transalpa 600 po afrike 750).  

dlaczego honda produkuje dwa rodzaje silnikow do podobnych w sumie sprzetow (turystyczne enduro)? dub

 

A dlaczego do samochodów wkładają różne silniki, nawet do tego samego modelu, np Ford Focus? Bo są klienci na różne sprzęty.

Prostszy w naprawie jest singiel chłodzony powietrzem, a jak czytałem opisy wypraw do Afryki lub Azji w ŚM to nigdy nikt nie miał problemów z przegrzaniem silnika.

 

Ja mam singla chłodzonego cieczą, wielokrotnie musiałem jechać powoli w upały i mimo że wskaźnik podchodził pod czerwone pole to nie było żadnego gotowania ani innych oznak kuchennych o upieczonym silniku, po to montuje się wentylatory w chłodnicach żeby w takich warunkach wymuszały obieg powietrza. Acha, używam płynu do chłodnic Castrola, niebieskiego.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od czystości i sprawności układu chlodzenia.

Jeśli wentylator jest sprawny to praktycznie nie ma szans na zagotowanie płynu.

Np. Afryka ma na tyle wydajny że przy normalnej jeździe raczej jest leciutko niedogrzana.Nawet z przysłoniętymi chłodnicami dawała sobie doskonale radę z odprowadzeniem ciepła.

 

Jak narazie tylko trzy razy włączył mi się wentylator, z czego dwa razy celowo ja grzałem na postoju w celu kontroli czy dobrze działa.

Z dwóch możliwości chłodzenia - olejowo powietrzne oraz -wodne,te drugie jest korzystniejsze dla silnika ze względu na stabilnośc jego temperatury pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie miałem problemów w transalpie z chłodzeniem

dwie chłodnice jeden wentylator + dobry płyn i śmigasz przy największych upałach a wentylator włączy się bardzo sporadycznie jak postoisz kilka minutach na wolnych obrotach w upałe.

Jeśli miałbym wybierac to tylko chłodzenie cieczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

Dzieju ma racje, Arfyki sie nie da zagotowac, HAHAHAH

a co do silnikow i ich zalet, wiadomo ze to zalezy od uzytkownika, ja nie wyobrazam sobie singla pod soba choc roznie bywalo :banghead: po prostu wole spokojna prace. moja AT sprawuje sie zacnie i na szutrze, ale jak mam po blotach jechac to .... frajdy juz takiej nie mam, kolega jezdzi XL-ką po blotach i tez narzeka, ze za ciezka jest - swoja droga XL jest bardziej goły, bez zbednych plastikow(mozesz lezec po kilka razy dziennie, hhehee - sprzety te slyna z trwalej konstrukcji) , a i nie grzeje sie zanadto szybko, to dobry sprzet zeby sie wyszalec choc troszke z dozą roz"wagi" :P

silniki w modelach hondy juz najnowsze technologicznie nie sa

ale sa trwale!!!!!!!

co do singli hondy wyczytalem ze ".... wiekszosc uszkodzen silnika wynika z niepilnowania poziomu oleju..." hehehe

swoja droga fajnie te silniki opisali kiedys w dodatku do swiata motocykli (wydanie specjalne): "motocykle uzywane" NR 1 (2003)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...