arko Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Mam motorynke która leżała około 2 lat. Zaczeło się to tak ,że wypadała mi dziwgnia biegów podczas jazdy same się przerzucały ,a na koniec chyba przestawił się zapłon i tak ją zostawiłem w szopie. Teraz chciałbym ją wyremontować tylko nie wiem jak i co można wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 do wymiany maszynka zmiany biegow, z tego co widze, no i zaplon do czyszczenia / regulacji, nie mam posiadam bzyka z polskim silnikiem, ale kumplowi pomagalem i cos tam wiem,jak chcesz pogadacto zapraszamgg:1981055 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arko Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 a ile kosztuje maszynka zmiany biegow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuskus Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 a ile kosztuje maszynka zmiany biegow? Hmmm, od kogoś, po cenie złomu(czytaj za bro) Nowej raczej nie ma sensu kupować, jak juz to kup 2 i poskładaj z tego 1 porządną. PZDr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arko Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 mam nawet fotki całej maszynki zmiany biegów tylko nie wiem jak ma wsadzić do tego posty. Jestem nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Jak dla mnie po prostu masz za mala kulke od zmiany biegow i Ci sie dzwignia rusza (albo jej wogole nie ma :buttrock: ). Jest tez taka mozliwosc ze po prostu biegi sa zle wyregulowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Pamietam jak z enduroguy-em robilismu biego w stelli. Zamiast seryjnej kulki (a właściewiej w jej miejsce) włozylismy jaies łozysko z roweru :buttrock: poczatkowo myslałem że jest za duże ale okazało się idealne :flesje: Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arko Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 No moim zdaniem to nie kulka. I jeszcze jedno brat powiedział że chyba był skrzywiony wał ,który przestawia zapłon podczas jazdy. Czy można to sprawdzić bez rozpołowiania silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 No moim zdaniem to nie kulka. I jeszcze jedno brat powiedział że chyba był skrzywiony wał ' date='który przestawia zapłon podczas jazdy. Czy można to sprawdzić bez rozpołowiania silnika[/quote'] czekaj czekaj, on ci to tak na oko powiedzial?? a czy on jakis lekow nie bierze? skrzywiony wal ktory zaplon przestawia??nigdy o czyms takim nie slyszalemhmmmmm no mozesz zdjac cylinder i zobaczyc jak ci tlok na korbowodzie lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opu Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 maszynka chyba 40 zł nowa ja potrafie ustawic koledze motorynke z silnikiem kwadraciak ale sobie to nie za bardzo chociasz jakos tam jedzie:P(winna bezyny) ale przejdzmy do tematu naj wazniejsze i dosc kłopotliwe w tym silniku jest ustawienie przerwy na przerywaczu trudny dostemp i nie posłuszny mechanizm przerywacza utrudniają ustawienie go (dzisiaj sie bawilem wiec wiem co muwie:D) zapłon to naj latwiejsza zecz ustawim go na srubokrent i na wyczucie wiec nie za bardzo moge to wytlumaczyc.(po kazdym przestawieniu zapłonu trzeba sprawdzic czy nie zmienila sie przerwa na przerywaczu) hmm co jeszcze. silnik musi tak chodzic ze przy dodaniu gazu nie ma powoli wchodzic na obrotu tylko musi miec buta i odrazu ma byc efekt przyspieszenia na luzie przy dodaniu max gazu ma odrazu wchodzic na obroty i nie dusic sie (nie moze byc zadnych trzasków z tłumika ani z ganizkia jesli beda zle ustawiony zapłon) w przypadku mulenia i tzw. zalewania swiecy trzeba ustawic przerwe na przerywaczu 0.30 mm do 0.40 jesli bedzie muliło na dal zmiejszyc przerwe na swiecy nawet jesli słyszało sie ze powinno byc 0.7 to i ta przerwe na swiecy ustawia sie indywidualnie do przerywacza . ok jesli zapłon jest dobry i przerywacz swieca w ostatecznosci wyregulowac gaznik. Przechodzimy do gaznika trzeba ustawic iglice na srodkowej kresce. teraz skład mieszanki reguluje sie go srubą w gazniku znajduje sie ona koło drugie sruby ułozonej pod kontem widac na niej sprezynke. mówi sie ze powinna byc ustawiona 1,5 obrota ale to nie jest regula trzeba sie nia pobawic (odkrecasz dokrecasz ) przy wlonczonym silniku ma gaz tak chodzic zeby sie nie dusil. chyba wrzystko mam nadzije ze wmiare zrozumiale jest naisane. ps.jesli masz krzywy wal magneto bedzie chaczyc o zapłon mozliwe ze poprostu zapłon wypad ze swojego miejsca wystarczy go ustawic tak zeby nie chaczyl o magneto w innym przypadku moze byc krzywe magneto wtedy tez trzeba wymienic lesli nie zrobisz tego to bedzie chamowalo cały silik i wądpie zebys sobie dobrze pojezdzil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arko Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Dziś założyłem fajke bo nie było i co się okazuje ża jest iskra 8O Teraz tylko kupić maszynka zmiany biegow i zobaczymy co z tego zobaczymy może odpali ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 pare rad ci dam, bądź dokladny, nie uzywaj mlotka, powierzchnie gdzie byla stara uszczelka delikatnie z niej wyczysc, na jedna polowke naloz ciut hermetyka i uszczelke daj,kiedy rozkrecasz silnik rob to powoli, oczytaj sie ze schemate, i zapamietaj gdzie co bylo, bo zostanie ci worek czesci a motor odpali, tylko bratow sie nie sluchaj (ile razy slyszalem, nigdy nie zrobisz, i inne bzdety ze silnik jest zly) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arko Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Ale ma rozebrać cały silnik jeżeli ma iskre i wymienie maszynke zniany biegów. Może ma ktoś jakieś schematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opu Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 w silniku są zalewdwie dwie wałki z zębatkami to akurat nie jest nie do złozenia trudniej jest zakładac spinki na sprzegle i sprezyne na kopke i naprawde nie urzywaj młodka w ostatecznosci mozesz troche popukac przez deseczke ale nie mocno ic na sile jeszzcze jedna zecz przy rozkładaniu nie wbijaj srubokreta młotkiem ;) ani nic z tych zeczy bo puzniej bedzie ci w tym chmiejscach olej ciekł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Ale ma rozebrać cały silnik jeżeli ma iskre i wymienie maszynke zniany biegów. Może ma ktoś jakieś schematykup sobie zolta ksiazeczke 'obsluga i naprawa motorowerow romet' bez tego ani rusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.