Skocz do zawartości

GPZ 550 ustawienie rozrządu


motorac
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Mam pytanie dotyczące mojego motocykla,tj. Kawa gpz550 1983r. Mianowicie chodzi mi o ustawienie wałków rozrządu nie tylko względem siebie ale również względem wału korbowego! Podczas rozbiórki wszystko sobie niby opisałem, co i jak lecz zupełnie zapomniałem po ściągnięciu już łańcuszka rozrządu, że nie powinienem dotykać wału korbowego,a niestety tego sobie nie spisałem i teraz wszystko musze zrobić od nowa..Wszystko mam jeszcze rozebrane ponieważ czekam na uszczelki ale jesli mi ktoś pomoże to będe bardzo wdzięczny!!!A tak w ogóle "góre"sciągnąć musiałem ponieważ peknął mi oring uszczelniający kanał olejowy, którego nigdzie dostać nie moge..może ktoś wie gdzie mógłbym takowego zakupić.Bo po co mi cały komplet za nie małe pieniadze. Pozdrawiam wszystkich [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring możesz zamówić u dealera Kawasaki - koszt chyba 6-8zł za sztuke. W MCS (Kawasaki) w Wawie mają na miejscu (wiem, bo tam pracuję i sam brałem takie dwa oringi pare dni temu do swojej GPz 550 z 83 :buttrock:

Co do rozrządu to postaram Ci się jutro podrzucić jakiś rysunek z ustawieniem wału i wałków rozrządu (albo sam narysuje).

 

P.S. Szukam lewego plastiku (boczka) do mojej GPz. Widzialeś gdzieś coś takiego? Albo masz może taki zbędny? :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAJ DYMI!!! Przede wszystkim dzięki, że odpisałeś! Takiego boczka niestety nie posiadam ale mam chyba ze 3 numery tel do gości co mają częsci do tych gpz550. Jak bede w domu to od razu tutaj napisze..Słuchaj, jestem przeszczęśliwy czytając tak dobre wiadomości, że te oringi są w ogóle w Polsce. Nie wiesz czy mają tam też może uszczelke pod głowice,klawiature i półksiężyce??? Jest możliwośc wysyłki tych uszczelek???Czekam na odpowiedz DYMI i licze na Twoją pomoc również jesli chodzi o ustawienie rozrządu..!!! Jak zajade do domu to od razu napisze Ci te numery!Mam nadzieje, że sie jeszcze odezwiesz no i licze na obecność jeszcze jednego Pana do którego pisałem i którego pozdrawiam jak i Ciebie Dymi! motorac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znów ja, motorac! Oto numery telefonów do chłopaków, którzy swego czasu mieli dość duże ilości części do tej właśnie gpz-ty. A więc nr. 504218692 - Nowy Sącz, z kolesiem nie da sie targować - jest drogi!600675164 - ten ma silnik do gpz550, niestety jest już rozebrany..:-( Następny to 692336550- od tych chłopaków kupowałem zegary do mojego sprzęta za dosłownie grosze w super stanie, facet o9kazał sie naprawde wiarygodny, miał też inne klamoty do gpz, kz. Wszystkie numery mam pozbierane z Bazarów na których bywam od czasu do czasu oczywiście jak coś potrzebuje, miałem więcej tych numerów ale wiadomo mi, że ludzie Ci powyzbywali sie już wszystkiego!Życze powodzenia i czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie ustawienia rozrządu

1.zdejmij dekiel aby odsłonić wał korbowodowy ,lub wykręć korek zasłaniający okienko ze znakami (nie wiem jak jest konkretnie w tej maszynie) ,obracając wał zauważysz różne znaki - ustaw wał w pozycji znaku T

2.ustaw wałki rozrzadu względem punktów nabitych na wałkach a nie kołach zębatych - w skrajnym górnym położeniu , dlatego ,że ktoś już mógł wczesniej namieszać

3.wstaw napinacz , obróć wał korbowodowy ręcznie za pomoca jakiegoś klucza i sprawdx czy nic się nie przestawiło

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw wałki rozrzadu względem punktów nabitych na wałkach a nie kołach zębatych - w skrajnym górnym położeniu ' date=' dlatego ,że ktoś już mógł wczesniej namieszać

[/quote']

 

Zawsze sprawdzam, czy znaki pokrywają się też z logiką (czyli równym uniesieniem krzywek na cylindrze, na którym ustawiamy fazy). O ile pamiętam (robiłem 550, ale dawno, więc mogę niepamiętać) w tym modelu jest cała masa znaków na kołach (bo są one uniwersalne, można zamontować na oba wałki) i nie jest to typowe ustawienie na IN i EXT, tylko jeden ze znaków ma jakiś dodatek numeryczny. Pomiędzy znakami powinno być znaje się, 37 nypli łańcucha, ale tak jak mówię, jest to z głowy i dobrze by było by ktoś to potwierdził :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, Paweł ma racje... w GPz jest duuużo różnych znaczków na wałkach i prawdę mówiąc - nawet doświadczony mechanik by miał z tym problem nie mając książki serwisowej (no chyba, że ustawiał już rozrząd jakiejś Kawy z takimi znaczkami ;) Druga sprawa - Tradasace - nie wziąłeś pod uwagę, że w niektórych motocyklach masz na wale 2 oznaczenia T! 1.4 T i 2.3 T. Jeśli motorac by ustawił dla 2.3 rozrząd to ja dziękuję! :P Niby prosta sprawa, ale... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet doświadczony mechanik by miał z tym problem nie mając książki serwisowej (no chyba' date=' że ustawiał już rozrząd jakiejś Kawy z takimi znaczkami ;)[/quote']

 

Dokładnie ...

Doświadczony mechanik 100 razy upewni się jak jest to ustawione przed rozebraniem silnika i zrobi jak trzeba swoje znaki (ja stosuję korektor do poprawianie błędów na papierze - szybko schnie :-)). Nie ma w tym co mówię złośliwości, naprawdę, tylko szczera porada. Zawsze warto, jak nie ma serwisówki pod ręką, zapisać ustawienia, poznaczyć, zrobic szkic na kartce papieru, zdjęcie aparatem cyforwym, policzyć nyple łańcucha pomiędzy znakami - to poprostu ułatwia montaż i uwalnia od zbędnego stresu, ze "zampomiałem", albo pomyliłem z innym typem motocykla.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stostuję białego markera olejnego ;) Ale i tak warto się upewnić... niedawno robiłem XJR1200 i co? I ktoś kto ją wcześniej robił przestawił rozrząd :P Jeden z wałków był przestawiony i dobrze, że zwróciłem na to uwage... mimo, że XJRa jeździła wcześniej w porządku. No i jakby to powiedziec - nie zawsze patent z markerem sie udaje. Czasem potrafi przeskoczyć łańcuch na wale po włożeniu wałków i próbie przekręcenia wałem (zanim napinacz zdąży dopiąć) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie, ale położenie wału też się kontroluje. Trzeba sprawdzić ustawienia przed naprawą, a nie ustawiać źle, bo tak było. Jak są wątpliwosci i całość się nie trzyma kupy i ogólnych zasad (znaki, wzajemne ustawienie krzywek, pozycja wałków wzgędem wału korbowego) to pozostaje serwisówka, lepiej sprawdzić, niż składać na pałę, po to ktoś pisał książki, by je czytać, a nie żeby leżały na półce :P ;) . Też miałem "przyjemność" poprawiania ustawień, bo ktoś się wcześniej walnął o dwa zęby. Na szczęście bez szkody dla zaworów, ale silnik chodził jak stara k***wa na wybiegu, czyli dupnie :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wszyscy opisali mi co robić przed rozebraniem sprzęta ale nikt tak naprawde sie dokładnie nie określił co zrobić jak juz jest rozebrany i trzeba to teraz poskładać do kupy..Na wałkach mam 9 oznaczeń literowo-cyfrowych, w bocznej części wałków są wycięcia, wiem ,że ustawia sie je równolegle do siebie ale przy jakim polożeniu wału korbowego!Oto rodzi sie pytanie Panowie!!Czyżbyś Paweł liczył te nyple po założeniu już łańcucha na wałki?DYMI,chciałem Ci serdecznie podziękować za numer katalogowy, który miałeś mi przysłać!Z ciebie to jednak SŁOWNY GOŚĆ Z WARSZAWY! TAK TRZYMAĆ!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...