Skocz do zawartości

jaki alternator do junaka


KubaMart
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam pytanie

1 jaki altek bedzie najlepszy do junaka akytualnie mam od BIG fiata:) wiec koza jest i w dodatku naped z prawaego czopa walu na szjbie i chce znienic na mniejszy i napedzic go z miejsca pradnicy

 

pytanie 2 jak fachowo zrobic naped do alternatora czy przerobic prodnice czy toczyc wszstko od nowa jakie srenicy kol pasowych zeby bylo ok;)

 

pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne żeby altek był mały. Tu króluja japończyki i koreańce. Podobno od tico cz matiza jest mały. wystarczy przejść się po giełdzie samocodowej i coś się upatrzy. Druga sprawa,to aby miał wbudowany regulator. To wygoda, bo mniej kabli i jedna puszka odpada. O moć nie martwił bym się zbytnio, bo w końcu ile junak potrzebuje? Wystarczy policzyć.

Ja radziłbym zrobić nową redukcję. W prądnicy są dość słabe łożyska, które mogą rozlecieć się pod naciągiem paska. Lub kupić. Po co wywalać otwarte drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

http://webhome.idirect.com/~svitcom/junak/...ati/ducati.html a co panowie myślą o takim rozwiązaniu?? wiem że kiedyś było to poruszone na 4um czekam na wasze opinie. A co do awaryjności to zalezy jak kto dba i w jakim stanie posiada motocykl.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też kiedyś myślałem nad takim tozwiązaniem. Projektowałem użyć alternatora od japończyka do pracy w oleju i zamontować wirnik na wale ale uzwojenia przykręcić od strony karteru. Tak by po jego odkręceniu wychodziły razem z nim. Niestety brak środków i czasu zmusiły do zarzucenia tego pomysłu. Innym rozwiązaniem na któym się zastanawiałem było wycięcei w deklu otworu na cały alternator z motocykla lub rozebrany samochodowy wspawanie w otwór, jak najgłębiej płaskiej powierzchni tak by utworzyć podstawę dla alternatora, uszczelnieie tego i zamontowanie altka na sucho. Pomysł podobny widizałem kiedyś u człowieka z Poznania, który miał zamontowany w ten sposób dynastarter. Bajer niesamowity - rozrusznik w junaku. I prądnica w jednym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam..

no widzę że tutaj same gdybania a wodzu chciał siędowiedzieć konkretów... jeżeli chodzi o alternator.. to ja polecam od daewoo tico.. jet on malutki i idealnie wkomponowywuje się pomiędzy cylinder a puszkęz akumulatorem i tym podobnymi :-) napęd bierzesz z miejsca gdzie była prądnica i wszystko chula.. zaletą tego altka jest to.. że ma wbudowany regulator napięcia... np we Wrocku już kilka Janków na tym jeździ :-) mój też już tak jest zmontowany... polecam tekie rozwiązanie :-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozrząd siłą rzeczy jest dużo mocniej obciążony. Ale jeszcze nikt nie narzekał na jego uszkodzenie spowodowane podpięciem alternatora zamiast prądnicy. Podejrzewam, ze trzeba częściej kontrolować luz na osiach kół zembatych.

KubaMart: Jak to z lewej? Od strony rozrządu? Jeśli tak, to daj jakieś foty, opis rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhm zgadzam sięz Błażejem :-) akurat ten od tico daje małe obciążenie na rozrząd.. i nikt nie narzeka.. :-) więc się nie przejmuj i jeżeli naprawdę masz ochotę to rzerabiać.. to ja takie rozwiązanie polecam :-) ... wydaje mi się to lepsze niż latający pasek klinowy koło nogi.. bądz jeżeli nie latający to szpecąca motocykl w tamtym miejscu obudowa :-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blazej racja ;):):)nie z lewej tylko prawej ;);)

a mam pytanie co do innego samochodowego altka

bo mam mozliwosc kupic naprawde malutki taki wilekosci ze sie w rekach zamykach jak zrobimy kuleczko z palcow i jest to z jakiegos japonczyka samochodzika i ma on szajbe z takimi 3 paskami w srodku a nietak jak inne na pasek klinowy niewiem ile on daje watow i niewiem czy ma regulator w srodku

moje pytanie jak to sprawdzic ??

pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te trzy paski na kółku paswym to znaczy ze napędzany on był paskiem wielorowkowym, czy jakoś tak on się nazywa. Sa one cieńsze i szersze od zwykłych klinowych. Nie wiem czy uda ci się kupić krótki tego typu.

Jak sprawdzić? Najlepiej wzrokowo. Popatrz czy przez otwory w obudowie tego altka widać jakąś kostkę, bloczek, radiator, czy coś takiego, to by wskazywało na regler. Czasem też jest napisane na naklejce: "regulator built in" lub coś w tym sylu. Ile wyprowadzeń ma ten altek? Jak dwa: prądowe i konektor, to raczej regulator jest, bo to drugie to podłączenia pod kontrolkę ładowania. Jak trzy, to regulatora nie ma. A najlepiej podejść na giełdę samochodową i zapytać jakiegoś speca, co to alkami handluje. Tylko uważaj, bo regulatory do tych altków potrafią być cholernie drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no tak.. ale żeby dobrać regulator.. to musisz podać co to za altek ;-) ... jeżeli chodzi o wyjścia z altka i rozpoznania po tym czy jest z regulatorem czy nie.. hmm nie do końca się z tym zgodzę.. otórz np. ten od Tico ma 3 wyjścia.. co by zasugerowało że jest bez regulatora napięcia ;-) tak naprawdę to widać po altku czy jest z czy bez reg. ... po radiatorku ... i jeżeli nikt nie zdarł.. to powinno być coś w stylu 'built in reg' ;-) - lub opis końcówek ... tak że możliwości sprawdzenia jest wiele.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...