KubaMart Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2005 witam mam pytanie 1 jaki altek bedzie najlepszy do junaka akytualnie mam od BIG fiata:) wiec koza jest i w dodatku naped z prawaego czopa walu na szjbie i chce znienic na mniejszy i napedzic go z miejsca pradnicy pytanie 2 jak fachowo zrobic naped do alternatora czy przerobic prodnice czy toczyc wszstko od nowa jakie srenicy kol pasowych zeby bylo ok;) pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2005 ja myślałem jeszcze o alternatorze od GPZ 1000 jest on mały i montowany za blokiem cylindrów - można by z tym pokombinować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2005 na stronie bodajze JACOTA widzialem zamienniki pradnic junakowych praktycznie wygladem przypominajace oryginalne pradnice, zastanowilbym sie nad zastosowaniem takowych.....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Ważne żeby altek był mały. Tu króluja japończyki i koreańce. Podobno od tico cz matiza jest mały. wystarczy przejść się po giełdzie samocodowej i coś się upatrzy. Druga sprawa,to aby miał wbudowany regulator. To wygoda, bo mniej kabli i jedna puszka odpada. O moć nie martwił bym się zbytnio, bo w końcu ile junak potrzebuje? Wystarczy policzyć.Ja radziłbym zrobić nową redukcję. W prądnicy są dość słabe łożyska, które mogą rozlecieć się pod naciągiem paska. Lub kupić. Po co wywalać otwarte drzwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wochuetz Opublikowano 5 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2005 A jak wygląda awaryjnosc junaka ?? czesto cos sie psuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekk Opublikowano 6 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2005 http://webhome.idirect.com/~svitcom/junak/...ati/ducati.html a co panowie myślą o takim rozwiązaniu?? wiem że kiedyś było to poruszone na 4um czekam na wasze opinie. A co do awaryjności to zalezy jak kto dba i w jakim stanie posiada motocykl. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 7 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2005 Ja też kiedyś myślałem nad takim tozwiązaniem. Projektowałem użyć alternatora od japończyka do pracy w oleju i zamontować wirnik na wale ale uzwojenia przykręcić od strony karteru. Tak by po jego odkręceniu wychodziły razem z nim. Niestety brak środków i czasu zmusiły do zarzucenia tego pomysłu. Innym rozwiązaniem na któym się zastanawiałem było wycięcei w deklu otworu na cały alternator z motocykla lub rozebrany samochodowy wspawanie w otwór, jak najgłębiej płaskiej powierzchni tak by utworzyć podstawę dla alternatora, uszczelnieie tego i zamontowanie altka na sucho. Pomysł podobny widizałem kiedyś u człowieka z Poznania, który miał zamontowany w ten sposób dynastarter. Bajer niesamowity - rozrusznik w junaku. I prądnica w jednym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 Witam.. no widzę że tutaj same gdybania a wodzu chciał siędowiedzieć konkretów... jeżeli chodzi o alternator.. to ja polecam od daewoo tico.. jet on malutki i idealnie wkomponowywuje się pomiędzy cylinder a puszkęz akumulatorem i tym podobnymi :-) napęd bierzesz z miejsca gdzie była prądnica i wszystko chula.. zaletą tego altka jest to.. że ma wbudowany regulator napięcia... np we Wrocku już kilka Janków na tym jeździ :-) mój też już tak jest zmontowany... polecam tekie rozwiązanie :-) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMart Opublikowano 13 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 tak ale jak jest z oporem stawainym dla rozrzadu bo to tez wazne no ja mam z walu z lewej i niewiem czy przerabiac czy nie ?glownie chodzi mi o estetyke i o rozrzad zeby niecierpial pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 No rozrząd siłą rzeczy jest dużo mocniej obciążony. Ale jeszcze nikt nie narzekał na jego uszkodzenie spowodowane podpięciem alternatora zamiast prądnicy. Podejrzewam, ze trzeba częściej kontrolować luz na osiach kół zembatych.KubaMart: Jak to z lewej? Od strony rozrządu? Jeśli tak, to daj jakieś foty, opis rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 mhm zgadzam sięz Błażejem :-) akurat ten od tico daje małe obciążenie na rozrząd.. i nikt nie narzeka.. :-) więc się nie przejmuj i jeżeli naprawdę masz ochotę to rzerabiać.. to ja takie rozwiązanie polecam :-) ... wydaje mi się to lepsze niż latający pasek klinowy koło nogi.. bądz jeżeli nie latający to szpecąca motocykl w tamtym miejscu obudowa :-) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMart Opublikowano 14 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 blazej racja ;):):)nie z lewej tylko prawej ;);) a mam pytanie co do innego samochodowego altka bo mam mozliwosc kupic naprawde malutki taki wilekosci ze sie w rekach zamykach jak zrobimy kuleczko z palcow i jest to z jakiegos japonczyka samochodzika i ma on szajbe z takimi 3 paskami w srodku a nietak jak inne na pasek klinowy niewiem ile on daje watow i niewiem czy ma regulator w srodku moje pytanie jak to sprawdzic ??pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Te trzy paski na kółku paswym to znaczy ze napędzany on był paskiem wielorowkowym, czy jakoś tak on się nazywa. Sa one cieńsze i szersze od zwykłych klinowych. Nie wiem czy uda ci się kupić krótki tego typu.Jak sprawdzić? Najlepiej wzrokowo. Popatrz czy przez otwory w obudowie tego altka widać jakąś kostkę, bloczek, radiator, czy coś takiego, to by wskazywało na regler. Czasem też jest napisane na naklejce: "regulator built in" lub coś w tym sylu. Ile wyprowadzeń ma ten altek? Jak dwa: prądowe i konektor, to raczej regulator jest, bo to drugie to podłączenia pod kontrolkę ładowania. Jak trzy, to regulatora nie ma. A najlepiej podejść na giełdę samochodową i zapytać jakiegoś speca, co to alkami handluje. Tylko uważaj, bo regulatory do tych altków potrafią być cholernie drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMart Opublikowano 14 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 a czy taki regeer sam np niespasi od czegos polskiego np maluch czy big fiat ?pozdrowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 hmm no tak.. ale żeby dobrać regulator.. to musisz podać co to za altek ;-) ... jeżeli chodzi o wyjścia z altka i rozpoznania po tym czy jest z regulatorem czy nie.. hmm nie do końca się z tym zgodzę.. otórz np. ten od Tico ma 3 wyjścia.. co by zasugerowało że jest bez regulatora napięcia ;-) tak naprawdę to widać po altku czy jest z czy bez reg. ... po radiatorku ... i jeżeli nikt nie zdarł.. to powinno być coś w stylu 'built in reg' ;-) - lub opis końcówek ... tak że możliwości sprawdzenia jest wiele. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.