Skocz do zawartości

Regulacja zaworów EN 500


Waldek46
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś udzieli mi krótkiego kursu jak wykonuje sie tą operacje.

Moja wiedza jest taka:

 

1 usunąć płyn z ukł chłodzenia

2 zdjąć zbiornik

3 zdąć pokrywe zaworów

4 zmierzyć luz przy górnym połozeniu tłoka

5 mierzyć między wałkiem roz a dzwignią zimny silnik

 

Czy muszę jeszcze na coś zwrócić uwage jakie mogę mieć kłopoty czy trzeba miec nową uszczelke pod pokrywę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plynu nie musisz spuszczac chyba ze bedziesz sciagal chlodnice zeby dostac sie do dzwigienek zaworowych,tlok musi byc w gornym polozeniu ale po zakonczeniu suwu sprezania, ,ja zawsze daje uszczelke na silikon dla pewnosci ale nie wymieniam na nowa chyba ze jest uszkodzona,reszte informacji masz dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety płyn będziesz musiał spuścić, bo w EN przez pokrywę głowicy poprowadzone zostały przewody cieczy chłodzącej. Aby ściągnąć pokrywę musisz je wyciągnąć, a więc i spuścić płyn.

 

Bardzo dokładnie skontruj śrubki regulacyjne, sprawdź to kilka razy jednocześnie za każdym razem sprawdzając czy luz się nie zmienił!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się namęczysz przy śrubach regulacyjnych, bo dostęp do nich jest ograniczony przez przewody olejowe. Ale zrobić się oczywiście da :-). Co do uszczelki - jest ona gumowa, więc nie musisz mieć nowej, chyba że jest sparciała czy jakkolwiek uszkodzona. Odtłuść dokładnie powierzchnie, daj trochę silikonu na "półksięzyce" wchodzące w głowicę i po sprawie. Tak samo trochę silikonu przda się do zamontowania tych rurek, o których było już wspomniane (wchodzących od góry w silnik). Łatwiej zamontować i nie przetnie się oringów.

 

Pozdro, pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn spuszczasz taką śrubką w popmpie cieczy (na dole pod klucz 8mm) a wlewasz przez korek znajdyjący się po prawej stronie, obok główki ramy pod plastikowym zabezpieczeniem. Zbiorniczek wyrównawczy jest tylko "wyrównawczy" i nie słyzy do napełniania układu, bo jest niżej, niż najwyższy punkt.

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim bardzo dziękuje za informacje. chciałem jeszcze spytać czy znak na tarczy alternatora T który widac po odkręceniu wizjera wskazuje GPT i co wskazuje znak R na tej tarczy.

Jeszcze jedno gdzie mierzyć ten luz między wałkiem roz a dzwignią czy miedzy dzwignią a zaworem. Czytałem coś na forum u Angoli ,że na zaworach i trzeba wtedy używać dwóch szczelinomierzy.

Kurde ale namyliłem ale może ktoś to zrozumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz mierzysz w kawasaki pomiędzy wałkiem, a dźwi gnią. Nie na zaworach. Tak na marginesie - wystarczy jeden szczelinomierz, nie wiem po co dwa, skoro można zmierzyć luz po kolei na każdym zaworze, ale w ten sposób się robi np. w Suzuki, które stosuje podobny system, ale pomiar jest właśnie na zaworach (pomiedzy trzonkiem zaworu na śrubą regulacyjną). Zawory się ustawia na znakach C i T, jak masz wątpliwości, mozesz sprawdzić śrubokrętem, albo poprostu zwrócićuwagę na ustawienie krzywek - muszą być tak samo uniesione.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa szczelinomierze bo każda dzwignia obsługuje dwa zawory.Każą pomiar robic jednoczesnie. Wtedy jest dokładniej. Pewnie dla tego każą mierzyć jednym szczelinomierzem na wałku anie na zaworze.

Moze jeszcze ktoś podpowie adres na zamienniki paska napędowego.

Nowy w serwisie Kawasaki kosztuje 1650 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi, że nie trzeba robić dwoma na raz to jakaś dziwna informacja. Jak robisz pomiar pomiędzy zaworem a śrubą, to dociskasz krzywkę do dźwigni i możesz spokojnie dokonać pomiaru oddzielnie, bo masz wykasowane wszelkie luzy (pomidzi dźwignią na wałkiem) , drugi zawór Cię nie interesuje. Można bardzo precyzyjnie zmierzyć oba po kolei. Nawet w serwisówkach od np. GSF Bandit pokazany jest pomiar po sztuce. To właśnie pomiar na krzywce jest trudniejszy, bo z jednego włożenia szczelinomierza musisz identycznie ustwaić śruby regulacyjne względem zaworów, to w tej sytuacji moze się zdażyć, że zrobisz coś nie tak i ustawisz je nierównomiernie. Pomiar na wałku, a nie na zaworach, to nie tylko kwestia techniki, tylko różnica w odczycie - tak ustawiane zawory są około 0,05 mm luźnijesze niż ustawiane na zaworach. Robi się poprostu tak, jak sobie życzy producent, tak jak zaleca serwisówka, a mam dwie do tego silnika - do EN500 i ER-5 i wszędzie jest napisane właśnie tak jak napisałem.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...