Skocz do zawartości

Motocykl,samochod i droga hamowania


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sie ostatni zastanawialem jaki pojazd ma krotsza droge hamowania, czy motocykl czy samochod?

Zalozmy ze auto jest ciezsze i ma 4 punkty styku z zawierzchnia czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac.Motocykl jest lzejszy i ma 2 punkty styku z nawierzchnia, ale o ile mi wiadomo w motocyklach mamy przeciez lepszy uklad hamolcowy, wieksza tarcza i praktycznie przedni hamulec dziala w 90-kilu procentach.Niechodzi mi tu o porownywanie aut a abs i niewiadomo jak ztuningowanymi układami hamulcowymi alni o motocykle startujace w Grand Pix. Chcialbym sie o dwas dowiedziec czy np szybciej zatrzyma sie przecietne auto jak VW Golf, Seicento ,Matiz czy inne auto z klasy sredniej w porownaniu z motorkiem takim jak np Bandita czy XJ600, 900 , Honda 500 ,Kawa ER5 - taki motocykl turystyczno sportowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś gdzieś było porównanie(motor)i blady schodził poniżej 38 metrów chyba ..a pozostałe to koło 40m ze 100km/h-0

takie turystyczne z jedną tarczą to pewnie około 50 metrów mają

raczej motory mają gorszą droge hamowania niż przeciętne nowoczesne auto wszystko spoczywa na przednich hamulcach i przy mocniejszym dociśnięciu tył sie podnośi i tylny hamulec staje sie bezurzyteczny...

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłaniam!

Nie za koniecznie sie na tym znam ale wiem ze jeden filmik zrobił na mnie KOLOSALNE wrazenie. Był to materiał promocyjny CBR-ki 1100. Pokazano na nim jak jeżdzi sie nawet 310p/h. Ale to mały pikuś. Pierwsza rzecz : przyspieszenie - MIAZGA! Ale hamowanie! 8O 8O 8O Z 280 do 80 to był moment!!!. Jak ktos ma za duzo czasu i nerwów to filmik ten jest do ściągniecia z rders'ów a nazywa sie cbr_1100_promo_300kph

Naprawde zapiera dech w piersi! Szczególnie ze kamerka cały czas patrzy na budziki i droge przed motocyklem.

Gruss!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) auto jest ciezsze (...) czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac (...)
A mnie się wydaje, że im pojazd lżejszy tym szybciej sie zatrzyma. Chyba że się mylę :?:

lekkki pojazd i 4 punkty styku z nawierzchnia = mnejsza przyczepnosc niz ciezszy pojazd i tez 4 punkty styku z nawierzchnia.Poniewaz przy ciezszym samochodziku wieksza sila dziala na opony, ale tez jest wiekszy moment bezwladnosci podczas hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) auto jest ciezsze (...) czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac (...)
A mnie się wydaje, że im pojazd lżejszy tym szybciej sie zatrzyma. Chyba że się mylę :?:

lekkki pojazd i 4 punkty styku z nawierzchnia = mnejsza przyczepnosc niz ciezszy pojazd i tez 4 punkty styku z nawierzchnia.Poniewaz przy ciezszym samochodziku wieksza sila dziala na opony, ale tez jest wiekszy moment bezwladnosci podczas hamowania

 

 

Ale z kolei ciezsze auto ma wiekszy pęd. (zgodnie ze wzorem p=mV)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

porównanie było robione kiedyś w Motocyklu ... jakbym miał spis treści, to mógłbym znaleźć.

W porównaniu brał udział Porsche 911Turbo, czyli wózek z najlepszymi samochodowymi seryjnymi hamulcami na świecie. Motocykle: Blade, jakieś BMW z ABS/bez ABS, jakieś turystyki, nakedy ....

 

Hamowanie było od 100, albo 200 km/h (wiem, wiem ...) i wyniki były takie, że Blady (odsadzający pozostałe motocykle o duuużo) przegrał z porschakiem o kilkadziesiąt Cm.

 

Dodatkowo było też rozgraniczenie wyników osiąganych przez profesjonalistę ii przez amatora. W samochodzie różnice były małe, w przypadku motocykli nawet kilkadziesiąt procent.

 

Poszukm, to napiszę więcej ... może ktoś chociaż wie, w którym roczniku to było???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dobrze że podałeś numer. Właśnie robię spis artykułów z Motocykla na takie wypadki, jak ten, ale jestem jeszcze w 1996.

Skan najlepiej wyślij zainteresowanemu na maila (podaje).

 

Ja napiszę, żeby wszyscy mogli zerknąć:

test był robiony od 200km/h do 0. Wyniki: Ile metrów było potrzebne do zatrzymania:

1. Porsche911Turbo: 138,9

2. Honda CBR900RR: 139,6

3. Suzuki SV650: 143,5

4. Buell X1 Lightning: 145

5. Triumph TT600: 146,8

6. Kawasaki ZX-7R: 148,1

7. Yamaha YZF-R6: 149,5

8. Honda X-11: 150,2

9. Ducati 996: 151,5

10. Kawasaki ZX-7RR Lavilla: 157,1 (superbike z MŚ)

11. BMW R1100S: 157,6

 

Dodali też, że wyniki takie były osiągane przez zawodowców. Nawet dziennikarz motocyklowy: od 22lat po 15000km rocznie miał wyniki gorsze o minimum 30m zależnie od moto. daje do myślenia, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Patrze wlasnie na ranking, i oczom nie wierze... Superbike ZX7 o wiele gorszy od SV??? I gorszy od standardowej ZX7??? Jakos nie chce misie w to wierzyc... cos w tym zestawieniu nie gra :roll:... moze na ten przyklad mial on tarcze z karbonu, ktore nie zostaly przed testem rozgrzane... tak czy inaczej, malo wiarygodne te dane.

 

Szerokiej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...