bronx Opublikowano 11 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2003 Tak sie ostatni zastanawialem jaki pojazd ma krotsza droge hamowania, czy motocykl czy samochod?Zalozmy ze auto jest ciezsze i ma 4 punkty styku z zawierzchnia czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac.Motocykl jest lzejszy i ma 2 punkty styku z nawierzchnia, ale o ile mi wiadomo w motocyklach mamy przeciez lepszy uklad hamolcowy, wieksza tarcza i praktycznie przedni hamulec dziala w 90-kilu procentach.Niechodzi mi tu o porownywanie aut a abs i niewiadomo jak ztuningowanymi układami hamulcowymi alni o motocykle startujace w Grand Pix. Chcialbym sie o dwas dowiedziec czy np szybciej zatrzyma sie przecietne auto jak VW Golf, Seicento ,Matiz czy inne auto z klasy sredniej w porownaniu z motorkiem takim jak np Bandita czy XJ600, 900 , Honda 500 ,Kawa ER5 - taki motocykl turystyczno sportowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 11 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2003 kiedyś gdzieś było porównanie(motor)i blady schodził poniżej 38 metrów chyba ..a pozostałe to koło 40m ze 100km/h-0takie turystyczne z jedną tarczą to pewnie około 50 metrów mają raczej motory mają gorszą droge hamowania niż przeciętne nowoczesne auto wszystko spoczywa na przednich hamulcach i przy mocniejszym dociśnięciu tył sie podnośi i tylny hamulec staje sie bezurzyteczny... Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saghat Opublikowano 11 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2003 (...) auto jest ciezsze (...) czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac (...)A mnie się wydaje, że im pojazd lżejszy tym szybciej sie zatrzyma. Chyba że się mylę :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivan Opublikowano 11 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2003 Kłaniam!Nie za koniecznie sie na tym znam ale wiem ze jeden filmik zrobił na mnie KOLOSALNE wrazenie. Był to materiał promocyjny CBR-ki 1100. Pokazano na nim jak jeżdzi sie nawet 310p/h. Ale to mały pikuś. Pierwsza rzecz : przyspieszenie - MIAZGA! Ale hamowanie! 8O 8O 8O Z 280 do 80 to był moment!!!. Jak ktos ma za duzo czasu i nerwów to filmik ten jest do ściągniecia z rders'ów a nazywa sie cbr_1100_promo_300kphNaprawde zapiera dech w piersi! Szczególnie ze kamerka cały czas patrzy na budziki i droge przed motocyklem.Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 11 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2003 bo miał cbs w cbr 1100, to ciężkie bydle dobrze wyważone.... Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DERBIIK Opublikowano 11 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2003 A oglądałem. To poszukaj filmik z GSXR z turbą to dopiero zobaczysz albo z Haybusą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 11 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2003 (...) auto jest ciezsze (...) czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac (...)A mnie się wydaje, że im pojazd lżejszy tym szybciej sie zatrzyma. Chyba że się mylę :?:lekkki pojazd i 4 punkty styku z nawierzchnia = mnejsza przyczepnosc niz ciezszy pojazd i tez 4 punkty styku z nawierzchnia.Poniewaz przy ciezszym samochodziku wieksza sila dziala na opony, ale tez jest wiekszy moment bezwladnosci podczas hamowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noise of death Opublikowano 12 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2003 (...) auto jest ciezsze (...) czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac (...)A mnie się wydaje, że im pojazd lżejszy tym szybciej sie zatrzyma. Chyba że się mylę :?:lekkki pojazd i 4 punkty styku z nawierzchnia = mnejsza przyczepnosc niz ciezszy pojazd i tez 4 punkty styku z nawierzchnia.Poniewaz przy ciezszym samochodziku wieksza sila dziala na opony, ale tez jest wiekszy moment bezwladnosci podczas hamowania Ale z kolei ciezsze auto ma wiekszy pęd. (zgodnie ze wzorem p=mV) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivan Opublikowano 12 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2003 Hej DERBIK!Jak masz namiary na takie cuda to daj linka. Chetnie się poślinię!Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 13 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2003 Witam,porównanie było robione kiedyś w Motocyklu ... jakbym miał spis treści, to mógłbym znaleźć.W porównaniu brał udział Porsche 911Turbo, czyli wózek z najlepszymi samochodowymi seryjnymi hamulcami na świecie. Motocykle: Blade, jakieś BMW z ABS/bez ABS, jakieś turystyki, nakedy .... Hamowanie było od 100, albo 200 km/h (wiem, wiem ...) i wyniki były takie, że Blady (odsadzający pozostałe motocykle o duuużo) przegrał z porschakiem o kilkadziesiąt Cm. Dodatkowo było też rozgraniczenie wyników osiąganych przez profesjonalistę ii przez amatora. W samochodzie różnice były małe, w przypadku motocykli nawet kilkadziesiąt procent. Poszukm, to napiszę więcej ... może ktoś chociaż wie, w którym roczniku to było??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 15 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2003 Witam cie Vx800 , bede bardzo wdzieczy jakbys znalazl i cos dopisal, czyli wniose jest taki ze jednak motocykl ma dluzsza droge hamowani :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duzy Opublikowano 16 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2003 Przejzalem sterte "motocykli" i mam nr12/2000 moge zeskanowac i jakos przeslac, tylko nie wiem gdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 16 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2003 Hej, dobrze że podałeś numer. Właśnie robię spis artykułów z Motocykla na takie wypadki, jak ten, ale jestem jeszcze w 1996.Skan najlepiej wyślij zainteresowanemu na maila (podaje). Ja napiszę, żeby wszyscy mogli zerknąć:test był robiony od 200km/h do 0. Wyniki: Ile metrów było potrzebne do zatrzymania:1. Porsche911Turbo: 138,92. Honda CBR900RR: 139,63. Suzuki SV650: 143,54. Buell X1 Lightning: 1455. Triumph TT600: 146,86. Kawasaki ZX-7R: 148,17. Yamaha YZF-R6: 149,58. Honda X-11: 150,29. Ducati 996: 151,510. Kawasaki ZX-7RR Lavilla: 157,1 (superbike z MŚ)11. BMW R1100S: 157,6 Dodali też, że wyniki takie były osiągane przez zawodowców. Nawet dziennikarz motocyklowy: od 22lat po 15000km rocznie miał wyniki gorsze o minimum 30m zależnie od moto. daje do myślenia, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 17 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2003 ok dzieki VX, daje daje do myslenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 18 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2003 Hej! Patrze wlasnie na ranking, i oczom nie wierze... Superbike ZX7 o wiele gorszy od SV??? I gorszy od standardowej ZX7??? Jakos nie chce misie w to wierzyc... cos w tym zestawieniu nie gra :roll:... moze na ten przyklad mial on tarcze z karbonu, ktore nie zostaly przed testem rozgrzane... tak czy inaczej, malo wiarygodne te dane. Szerokiej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.