Zyclon Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 jaki luz kwalifikuje cylindry do szlifu a tłoki do wymiany i jak to zmierzyć? Moto Jawa ts 350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 jezeli na gladzi cylindra znajduje sie dobrze wyczuwalny "próg" (chyba nie musze tlumaczyc w ktorym miejscu ) to dobrze jest zrobic szlifa a tak poza tym co do tloka to ja bym radzil robiac szlif wymienic takze tlok ...to taka zasada z dziada pradziada :lol::lol: a tak poza tym to jezeli nie masz tego progu wyczuwalnego to wystarczy zmienic tlok i niczym sie nie przejmuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyclon Opublikowano 11 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 hmmm.......chodziło mi raczej o jakieś konkretne kryterium... bo "wyczuwalny próg" ma dość rozmyte granice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 hmmm.......chodziło mi raczej o jakieś konkretne kryterium... bo "wyczuwalny próg" ma dość rozmyte granice.Jesli masz czucie w palcach to poczujesz czy juz szlifowac czy jeszcze nie Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mozej Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 ja robiłem ostatnio szlif cylindrów, wymiane tłoków,regeneracje wału...itd :D Przyjacielu mojej zdechłej pszoły!! Kolega napisał " dobrze wyczuwalny próg"...chyba wiesz co to znaczy "dobrze"? A linijką to tego nie zmierzysz... jeśli masz wątpliwości czy go wyczuwasz to znaczy że jest do wymiany :D a jedyną wątpliwość ma twój portfel :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Jeszcze łatwiej ocenić czy szlif jest konieczny, dając pojeździć komus obeznanemu z danym modelem. Zbliżający się szlif cylindra/ów daje znać wyraźnym spadkiem mocy (utrata kompresji), trudnym rozruchem na zimno. Pomiar ciśnienia sprężania oraz tzw. próba olejowa dają dodatkowe informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 dokladnie.nie ma jakiegos z gory okreslonego kryterium kiedy trzeba zrobic szlif.po prostu to juz jest decyzja uzytkownika .oczywiscie kazdy spadek mocy nie wiaze sie z wyrobionym cylindrem wiec trzeba racjonalnie patrzec na sprawe.i oczywiscie szlifu nie robi sie co 2000 km :(:(:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyclon Opublikowano 12 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Dzieki za uwagi chodził omi o bezwzględne kryterium bo próg wyczuwam dobrze a moto zbiera sięłądnie i gdyby ktoś chciał to na koło pójdzie :( A linijką to tego nie zmierzysz... co do pomiarów to myśle że średnicówka trójpunktowa wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyclon Opublikowano 12 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Dzieki za uwagi chodził omi o bezwzględne kryterium bo próg wyczuwam dobrze a moto zbiera sięłądnie i gdyby ktoś chciał to na koło pójdzie :( A linijką to tego nie zmierzysz... co do pomiarów to myśle że średnicówka trójpunktowa wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 co wy ludzie prog to mozna na oko zmierzyc sprawdza sie na pierscieniach tzn: zdejmujesz pierscien z tloka wkladasz w cylinder i szczelinomierzem sprawdzasz przerwe na zamkach w ETZ wynosila on chyba z 0.6-0.8 mm (nie pamietam dokladnie) w Jawie moze byc podobnie ale najlepiej zorientuj sie jak ma byc przerwa ale na nowym pierscieniu bo stare sa juz wytarte a moze szlif nie jest konieczny Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 no coz ja jednak wyznaje zasade ze jak prog est dobrze wyczuwalny to od razu najlepiej szczelic szlif a nie kichac sie z tym wszystkim na raty i za jakis czas robic szlif a co za tym idzie kupowac nowe tloki pierscienie itp itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.