Skocz do zawartości

kiedy wymieniać /szlifować ?


Zyclon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli na gladzi cylindra znajduje sie dobrze wyczuwalny "próg" (chyba nie musze tlumaczyc w ktorym miejscu ) to dobrze jest zrobic szlifa a tak poza tym co do tloka to ja bym radzil robiac szlif wymienic takze tlok ...

to taka zasada z dziada pradziada :lol::lol:

 

a tak poza tym to jezeli nie masz tego progu wyczuwalnego to wystarczy zmienic tlok i niczym sie nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.......chodziło mi raczej o jakieś konkretne kryterium... bo "wyczuwalny próg" ma dość rozmyte granice.

Jesli masz czucie w palcach to poczujesz czy juz szlifowac czy jeszcze nie

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem ostatnio szlif cylindrów, wymiane tłoków,regeneracje wału...itd :D Przyjacielu mojej zdechłej pszoły!! Kolega napisał " dobrze wyczuwalny próg"...chyba wiesz co to znaczy "dobrze"? A linijką to tego nie zmierzysz... jeśli masz wątpliwości czy go wyczuwasz to znaczy że jest do wymiany :D a jedyną wątpliwość ma twój portfel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze łatwiej ocenić czy szlif jest konieczny, dając pojeździć komus obeznanemu z danym modelem. Zbliżający się szlif cylindra/ów daje znać wyraźnym spadkiem mocy (utrata kompresji), trudnym rozruchem na zimno. Pomiar ciśnienia sprężania oraz tzw. próba olejowa dają dodatkowe informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie.

nie ma jakiegos z gory okreslonego kryterium kiedy trzeba zrobic szlif.

po prostu to juz jest decyzja uzytkownika .

oczywiscie kazdy spadek mocy nie wiaze sie z wyrobionym cylindrem wiec trzeba racjonalnie patrzec na sprawe.

i oczywiscie szlifu nie robi sie co 2000 km :(:(:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za uwagi

 

chodził omi o bezwzględne kryterium bo próg wyczuwam dobrze a moto zbiera sięłądnie i gdyby ktoś chciał to na koło pójdzie :(

 

 

A linijką to tego nie zmierzysz...

 

co do pomiarów to myśle że średnicówka trójpunktowa wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za uwagi

 

chodził omi o bezwzględne kryterium bo próg wyczuwam dobrze a moto zbiera sięłądnie i gdyby ktoś chciał to na koło pójdzie :(

 

 

A linijką to tego nie zmierzysz...

 

co do pomiarów to myśle że średnicówka trójpunktowa wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy ludzie prog to mozna na oko zmierzyc sprawdza sie na pierscieniach tzn: zdejmujesz pierscien z tloka wkladasz w cylinder i szczelinomierzem sprawdzasz przerwe na zamkach w ETZ wynosila on chyba z 0.6-0.8 mm (nie pamietam dokladnie) w Jawie moze byc podobnie ale najlepiej zorientuj sie jak ma byc przerwa ale na nowym pierscieniu bo stare sa juz wytarte a moze szlif nie jest konieczny

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...