szable Opublikowano 22 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2004 Oczywiscie ze nie bylo RFN owskiego AWO.Jest tak jak napisal scyzor - AWO 425 (nazwa handlowa Tourist) - na sowakach i AWO 425S (nazwa handlowa Sport) .AWO 425T to bylo nawiazanie do BMW R25,Konstrukcyjnie to proscizna ale tez porusza sie z wdziekiem niemieckich kobiet (niestety).Dosyc makle predkosci, silnik slaby, nie oszukujmy sie AWO to mul, i lubi jak na swoja pojemnosc duzo sie napic. Mialem 2 lata Simsona Sporta (potem tak go nazywano), zrobilem na nim jakies 10000km , to byl moj pierwszy "legalny" zarejestrowany motorek.No i rzeczywisci - racjonalnie nie ma sie do czego przyczepic - ale brak mu tego czegos..... Dla tego tak jak Junak stal sie "Polskim Harleyem", ta AWO np nie stal sie "Harleyem Enerdowskim". Ale tez fakt - niezawodne moto. Dla raczkujacych oldtimerowcow - jak znalazl:) Także myślałem swego czasu o AWO - 4 suw czyli podstawa jak dla mnie, ale niestety kasa, tak sie zastanawiam czy AWO może chodzic tak jak np MZ pod względem bezawaryjności - powiedzmy ok 30 tys km bez zadnych usterek wewnętrzynych ?? i jakimi prędkosciami mozna jezdzic na trasie takim AWO ??jak ze spalaniem ?? pozdrawiam 1. wydaje mi sie ze 30000 jest nierealne2. na trasie 70-80, max 110, ale silnik wyje strasznie na wyzszych predkosciach. Awo ma bardzo "wolny" dyfer.3. spalanie 3,5 - 4,5 i to na "Pegazie", bo na oryginalnym BVF jeszcze dodajesz 05, - 1l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awocyklista Opublikowano 22 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2004 Także myślałem swego czasu o AWO - 4 suw czyli podstawa jak dla mnie, ale niestety kasa, tak sie zastanawiam czy AWO może chodzic tak jak np MZ pod względem bezawaryjności - powiedzmy ok 30 tys km bez zadnych usterek wewnętrzynych ?? i jakimi prędkosciami mozna jezdzic na trasie takim AWO ?? jak ze spalaniem ?? solo jechałem 100 maksymalnie i było bardzo przyzwoicie ,spalanie wtedy siega juz 4 litrów, co do awaryjności to wiadomo zależy jak złozysz 8) ale najwazniejsza kwestia to ile wytrzyma wał korbowy i tu moja uwaga najlepiej jeśli jest regenorowany tak jak to robili Niemcy tj. bez żadnego wymyslnego koszyka na łożyska, sąsiad w trabancie to miał i też narzekał,odkąd zrobił "po niemiecku" żywotnośc znacznie sie wydłuzyła...pociesze Cie ze rozebranie silnika w awo nie jest trudne a do tego skrzynie możesz sobie osobno zdjąć i gitara nie musisz sie siłowac z całym silniorem...PROSTOTA KONSTRUKCJI UBER ALLES !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fenix Opublikowano 22 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2004 dwa bliźniacze motocykle Avo w Zachodnich Niemczech i Simson we wschodnichNie chciałbym się wymądrzać, bo awo-simsonem nie interesowałem się bliżej. Ale moja wiedza jest taka, że awo to spółka sowiecka w NRD /pewnie z udziałem władz NRD, no bo jakżeby inaczej/. Hmmm, nie jestem jednak pewien.Zresztą -jeśliby były to motocykle z ówczesnej RFN, to pewnie nie jeżdziłoby ich tyle w naszym kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awocyklista Opublikowano 23 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2004 Ludzie nie AVO tylko AWO !!!!!!!!! (nawet w gratce jest napisane przez V - boshhhee makabra),poza tym firma istnieje tak naprawdę przez przypadek,bo ruscy kiedy wkroczyli do III Rzeszy likwidowali fabryki a resztę sprzętu wywozili,tę fabrykę jednak zostawili w spokoju,a co do związku z sowietami to raczej daleki był bym od tego typu porównań gdyz niedosyć że konstrukcja oparta na BMW to jeszcze poskładane to wszystko z niemiecką precyzją także rosjanie nie maczali w tym zbytnio palcy (całe szczeście),cieakawostą jest jeszcze fakt ze Niemcy czesto robili regeneracjie wałów u nas (dziwne? wiem ,ale prawdziwe :smile2: )no tyle na temat tenpozdrawiam[shadow=darkblue:b123b0e596][/shadow:b123b0e596] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awocyklista Opublikowano 23 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2004 Nie ma takiego czegoś jak AVO Simson . To dwie różne marki. Albo AVO albo Simson. Po wojnie w wyniku podziału fabryki powstały dwa bliźniacze motocykle Avo w Zachodnich Niemczech i Simson we wschodnich. Witam!!Z całym szacuneczkiem ale nie prawda to :? , firma Simson "wchłoneła" firme AWO zobacz chociazby na strone http://www.oldtimerversand.de/eng/index.htm pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 24 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2004 W jakims starsiejszym ŚM bul artykół o tych motocyklach.Była tam wyjaśniona nazwa motocykli:Awo 425 S(T)-awo to skrót od nazwy spólki "Awotelo" 4 to mial byc symbol 4T,25 to skrót od pojemności a S i T to odpowiednio Sport i Turist.Dalej tak jak ktos pisał-spółka Awotelo została wchłonięta przez Simson Shul,i motocykl nazywano potem Awo Simson.Tylem wyczytał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harley1974 Opublikowano 24 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2004 Racja.Pierwsze serie 425T i 425S miały na zbiorniku właśnie znaczek AWO a nie Simson.Zaczynałem moja przygode z motocyklami od AWO super sprzęt mam go do dziś. Pozdrawiam harley1974. P.S. o AWO mozna poczytać na www.surowa.cc.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harley1974 Opublikowano 24 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2004 Na okrągłym znaczku AWO tylko malutkimi literkami napisane było Simson.Na oryginalnym korku paliwa w pierwszych seriach też widniał napis AWO a nie Simson. harley1974 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 24 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2004 byly znaczki okragle z napisem Awo 425S, Awo 425byly tez znaczki okragle "ze skrzydelkami" na ktorych pisalo tylko Simsondo korka sie zgadzam, byly z napisem Awo i z napisem Simson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.