Skocz do zawartości

A co myślicie o Simsonie AVO Sport


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiscie ze nie bylo RFN owskiego AWO.

Jest tak jak napisal scyzor - AWO 425 (nazwa handlowa Tourist) - na sowakach

i AWO 425S (nazwa handlowa Sport) .

AWO 425T to bylo nawiazanie do BMW R25,

Konstrukcyjnie to proscizna ale tez porusza sie z wdziekiem niemieckich kobiet (niestety).

Dosyc makle predkosci, silnik slaby, nie oszukujmy sie AWO to mul, i lubi jak na swoja pojemnosc duzo sie napic. Mialem 2 lata Simsona Sporta (potem tak go nazywano), zrobilem na nim jakies 10000km , to byl moj pierwszy "legalny" zarejestrowany motorek.

No i rzeczywisci - racjonalnie nie ma sie do czego przyczepic - ale brak mu tego czegos.....

 

Dla tego tak jak Junak stal sie "Polskim Harleyem", ta AWO np nie stal sie "Harleyem Enerdowskim".

 

Ale tez fakt - niezawodne moto. Dla raczkujacych oldtimerowcow - jak znalazl:)

 

Także myślałem swego czasu o AWO - 4 suw czyli podstawa jak dla mnie, ale niestety kasa,  

tak sie zastanawiam czy AWO może chodzic tak jak np MZ pod względem bezawaryjności - powiedzmy ok 30 tys km bez zadnych usterek wewnętrzynych ??

 

i jakimi prędkosciami mozna jezdzic na trasie takim AWO ??

jak ze spalaniem ??

 

pozdrawiam

 

1. wydaje mi sie ze 30000 jest nierealne

2. na trasie 70-80, max 110, ale silnik wyje strasznie na wyzszych predkosciach. Awo ma bardzo "wolny" dyfer.

3. spalanie 3,5 - 4,5 i to na "Pegazie", bo na oryginalnym BVF jeszcze dodajesz 05, - 1l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także myślałem swego czasu o AWO - 4 suw czyli podstawa jak dla mnie, ale niestety kasa,  

tak sie zastanawiam czy AWO może chodzic tak jak np MZ pod względem bezawaryjności - powiedzmy ok 30 tys km bez zadnych usterek wewnętrzynych ??  

 

i jakimi prędkosciami mozna jezdzic na trasie takim AWO ??  

jak ze spalaniem ??

 

solo jechałem 100 maksymalnie i było bardzo przyzwoicie ,spalanie wtedy siega juz 4 litrów, co do awaryjności to wiadomo zależy jak złozysz 8) ale najwazniejsza kwestia to ile wytrzyma wał korbowy i tu moja uwaga najlepiej jeśli jest regenorowany tak jak to robili Niemcy tj. bez żadnego wymyslnego koszyka na łożyska, sąsiad w trabancie to miał i też narzekał,odkąd zrobił "po niemiecku" żywotnośc znacznie sie wydłuzyła...pociesze Cie ze rozebranie silnika w awo nie jest trudne a do tego skrzynie możesz sobie osobno zdjąć i gitara nie musisz sie siłowac z całym silniorem...PROSTOTA KONSTRUKCJI UBER ALLES !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa bliźniacze motocykle Avo w Zachodnich Niemczech i Simson we wschodnich

Nie chciałbym się wymądrzać, bo awo-simsonem nie interesowałem się bliżej. Ale moja wiedza jest taka, że awo to spółka sowiecka w NRD /pewnie z udziałem władz NRD, no bo jakżeby inaczej/. Hmmm, nie jestem jednak pewien.

Zresztą -jeśliby były to motocykle z ówczesnej RFN, to pewnie nie jeżdziłoby ich tyle w naszym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie AVO tylko AWO !!!!!!!!! (nawet w gratce jest napisane przez V - boshhhee makabra),poza tym firma istnieje tak naprawdę przez przypadek,bo ruscy kiedy wkroczyli do III Rzeszy likwidowali fabryki a resztę sprzętu wywozili,tę fabrykę jednak zostawili w spokoju,a co do związku z sowietami to raczej daleki był bym od tego typu porównań gdyz niedosyć że konstrukcja oparta na BMW to jeszcze poskładane to wszystko z niemiecką precyzją także rosjanie nie maczali w tym zbytnio palcy (całe szczeście),cieakawostą jest jeszcze fakt ze Niemcy czesto robili regeneracjie wałów u nas (dziwne? wiem ,ale prawdziwe :smile2: )

no tyle na temat ten

pozdrawiam[shadow=darkblue:b123b0e596][/shadow:b123b0e596]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego czegoś jak AVO Simson . To dwie różne marki. Albo AVO albo Simson.  

Po wojnie w wyniku podziału fabryki powstały dwa bliźniacze motocykle Avo w Zachodnich Niemczech i Simson we wschodnich.

 

Witam!!

Z całym szacuneczkiem ale nie prawda to :? , firma Simson "wchłoneła" firme AWO zobacz chociazby na strone http://www.oldtimerversand.de/eng/index.htm

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakims starsiejszym ŚM bul artykół o tych motocyklach.Była tam wyjaśniona nazwa motocykli:

Awo 425 S(T)-awo to skrót od nazwy spólki "Awotelo" 4 to mial byc symbol 4T,25 to skrót od pojemności a S i T to odpowiednio Sport i Turist.

Dalej tak jak ktos pisał-spółka Awotelo została wchłonięta przez Simson Shul,i motocykl nazywano potem Awo Simson.

Tylem wyczytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...