MrMax Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Sezon sie zbliza wiec wygrzebalem z garazu tatowa BMKe :-)Dziadek kupil ja tacie ok 30 lat temu, ale od jakichs 25 lat stoi w garazu bo tata zalozyl rodzine (z czego bardzo sie ciesze :-)) oczywiscie motocykl nie stal zupelnie zapomniany... 3 lata temu jak zrozumialem jaki skarb tata chowa w garazu :-) wystawiam go raz na jakis czas i daje mu pooddychac :)o dziwo, nigdy nie mialem problemow z paleniem...akumulator (ten sam na ktorym jezdzil tata 25 lat temu) pod prostownik i po jakims czasie (na tym samym paliwie od 3 lat) za 3 kopniakiem odzywa sie ten wspanialy dzwiek :-) a teraz zaczynaja sie problemy :-) 1. nie wiem jaka swiece do niego zalozyc, bo 3 ktore byly w schowku starczaja na 15 min. i potem juz nie maja iskry... to jakies stare swiece BOSCHa i ponoc juz nie do kupienia wiec takie pytanko do kogos kto ma osiolka jakich swiec uzywa 2. szukam jakichs fotek szparunkow z 1951 roku, niestety BMKa zmienila kolor na... zolty. na szczescie nie bylo to malowane profesjonalnie wiec stary lakier zostal i w niektorych miejscach widac wypukle paski, jak sie domyslam szparunki... 3. i jeszcze jedno pytanie bardziej z historii... czytalem w ŚM ze w 1951 roku fabryka rzadzili ruscy... wiec nazwa zostala zmieniona na EMW i szachownica na czerwono biala... nasza BMKa to BMKa ;) wszystkie znaczki i tabliczka na to wskazuja... wiec chcialbym wyjasnic ta niescislosc... z drugiej strony na strychu razem z workiem czesci stoi rama tez od osiolka ale znaczek ma EMW... niestety nie ma tabliczki wiec nie moge ustalic ktory rocznik ma rama... to chyba wszystko poki co... na pewno jak juz zabiore sie do renowacji (czekam na lepsza pogode i troche wolnego czasu na studiach) bede mial tysiace pytan, wiec bylbym wdzieczny za jakikolwiek kontakt do kogos kto taki motocykl posiada, lub moze posiadac informacje o nim... dzieki! pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 1. nie wiem jaka swiece do niego zalozyc' date=' bo 3 ktore byly w schowku starczaja na 15 min. i potem juz nie maja iskry... to jakies stare swiece BOSCHa i ponoc juz nie do kupienia wiec takie pytanko do kogos kto ma osiolka jakich swiec uzywa[/quote']Do Osła powinny byc swiece o niskiej wartosci cieplnej, ale niema jakiejs szczegolnie sprecyzowanej wartosci. Sadze ze 60-70 powinny byc dobre, najlepiej doswiadczalnie sprawdzic na jakich silnik chodzi najlepiej.Co do braku iskry po 15 minutach to nie koniecznie jest to sprawa swiecy. Jak cewka jest uszkodzona to jak sie nagrzeje (np. 15 minut) to moze miec przebicie. Tak samo moze byc ze swieca, moga miec przebicia dopiero po nagrzaniu. 2. szukam jakichs fotek szparunkow z 1951 roku, niestety BMKa zmienila kolor na... zolty. na szczescie nie bylo to malowane profesjonalnie wiec stary lakier zostal i w niektorych miejscach widac wypukle paski, jak sie domyslam szparunki...R-35 mialy caly czas takie same szparunki, wiec jakiekolwiek zdjecie R-35 z orginalnymi szparunkami zalatwia sprawe. A oslow jest na tyle duzo ze wystarczy poszukac po necie. Napewno byly to biale paski.3. i jeszcze jedno pytanie bardziej z historii... czytalem w ŚM ze w 1951 roku fabryka rzadzili ruscy... wiec nazwa zostala zmieniona na EMW i szachownica na czerwono biala... nasza BMKa to BMKa ;) wszystkie znaczki i tabliczka na to wskazuja... wiec chcialbym wyjasnic ta niescislosc... z drugiej strony na strychu razem z workiem czesci stoi rama tez od osiolka ale znaczek ma EMW... niestety nie ma tabliczki wiec nie moge ustalic ktory rocznik ma rama...W 1951 nazwa byla jeszcze BMW. Nazwe zmieniono dopiero w '52-'53. to chyba wszystko poki co... na pewno jak juz zabiore sie do renowacji (czekam na lepsza pogode i troche wolnego czasu na studiach) bede mial tysiace pytan, wiec bylbym wdzieczny za jakikolwiek kontakt do kogos kto taki motocykl posiada, lub moze posiadac informacje o nim...Napewno na czesc pytan ja bede mogl odpowiedziec, bo moj ojciec mial warsztat w ktory przeprowadzal remonty motocykli, samych R-35 przez jego rece przeszlo kilkaset, wiec sie na nich zna dosyc dobrze. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Jak chcesz, mogę Ci zapodac na maila trochę fotek lub linków na temat R35, ale głównie w wersji military- Wehrmacht. Szanuj tego sprzęta przezacnego. Jeśli chcesz go restaurować, to tylko na full original. Informacji w necie znajdziesz o nim sporo. Polecam www.boxer-motor.com , choc to dość drętwe forum, ale czasem zagląda tam ktoś, kto sporo wie o takich sprzętach. Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMax Opublikowano 7 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 dzieki! jestem wdzieczny za kazda rade, kazdy link sie przyda :] oczywiscie ze jak robic to na 100% oryginal... innej opcji nie ma napewno bedzie dobrze traktowana :-) w koncu ma juz rodzinna historie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Tak na poczatek. http://www.bmbikes.co.uk/specpages/R35.htmhttp://www.bmbikes.co.uk/photopages/photosr35.htmNa tej stronce zajrzyj tez do dzialu Linki. Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 eh... pikny sprzęcik... troche zazrdoszcze ... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMax Opublikowano 7 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 piekny, piekny :-) zauwazylem ze nawet wartosciowy... jakies 4 lata temu tata dostal propozycje sprzedazy za 8tys w stanie takim jakims stoi czyli mechanicznym niezlym... wydawalo sie ze sporo ale pogonilismy kolesia ;) a teraz patrze na allegro i kolesie wolaja 15 - 19tys... kupa kasy... jak moje wnuki beda go sprzedawac to troche zarobia :):):D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 a masz jakiś filmik z tym moto?? dzwięk silnika... jak ci się tym jeździ?? jak to chodzi, podobny dźwięk do junaka(bo junaka to słyszałem)?? jak coś masz to ja prosze na maila 8) :!: Pozdrawiam i sezonu życzę ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMax Opublikowano 9 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 beda filmiki, beda zdjecia jak tylko wroce na swieta do domu i nie bedzie sniegu to postaram sie cos porobic... co do dzwieku to mi sie wydaje ze lepszy od junaka... z tym ze nie mam oryginalnego tlumika, nawet nie wiem od czego jest ten ktory jest zamontowany... ale ma jeszcze takie 2 specjalne dziurki na spodzie zeby lepiej brzmial :] jak to tata opowiadal: jak przejechali z kumplem przez wioske [kumpel na junaku] to kury przez 2 tygodnie sie nie niosly :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAREK66 Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Małem kiedyś EMW-350 Z 1954 bardzo fajny motor .Tak jak piszesz z to BMW tylko w NRDOWSKIW wydaniu po wojnie fabryka ESIENACH ZNALAZŁA SIE W DDR ,A firma BMW zakazała uzywania emblematu BMW ,wieć dederowcy szybko zmieniłi eblemat. Zroznic jakie są w BMW a EMW to jest zniana biegów i tylne zawieszenie a propo swiec ja uzywałem amerykanski LOTNICZEJ AC I polskich ISKIER o niskiej cieplocie .Orginalny lakier na R-35 to czarny i białe szarunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 no i co z fotkami :-)?? pogoda jest, a dokumentacji dalej nie ma... a ja tu czekam i czekam ;-)... chyba ze jeszcze do domu nie wróciłeś... ale swieta za pasem. pozdrawiam i miłych świat życzę :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMax Opublikowano 24 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 no wlasnie!! sam sie zastanawiam czemu jeszcze fotek nie mam :clap: obiecuje ze jutro zakosze kumplowi cyfraka i zrobie 100 fotek dookola calego osiolka :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMax Opublikowano 28 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 sa fotki!!! :P;):D:D wszystko na stronce:http://student.uci.agh.edu.pl/~sawczuk/pliki/bmw.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 No fajne moto i kompletne w miare, ale strasznie zaniedbane.Napewno lepiej wygladalo by w oryginalnych, cywilnych barwach z oryginalnym siodlem kierowcy i tylna lampka.Mysle ze ktos w Polsce napewno robi takie podrobki.Calosc robi wrazenie nadajacej sie wlasnie do pelnej odbudowy.Jesli chodzi o wartosc to radze zajrzec na niemiecki Ebay, czy strony na ktorych handluje sie klasykami i zobaczyc jak wyglada motocykl za ktore zada sie wysokich cen - sa to 100% oryginaly w idealnym stanie technicznym i zewnetrznym.Twoj moze byc okreslony jako `projekt` do odbudowy i w takim stanie wart ponizej tys $ czyli jakies 3000 zl. Czlowiek, ktory dawal 8 tys, albo sie nie znal, albo emocje go poniosly.Ludzie, ktorzy `krzycza` sobie za " osiolka" ( R35 ) 20 tys zl, moga krzyczec i 50 tys - wazne jest czy ktos tyle rzeczywiscie zaplacil.To byl popularny motocykl zarowno w armii niemieckiej jak i w roznych sluzbach cywilnych ( poczta, policja ) nie mowiac o prywatnych wlascicielach, tak ze w calej Europie zostalo ich sporo i w zwiazku z tym nie osiagaja zbyt wysokich cen na miedzynarodowym rynku, a jezeli osiagaja to naprawde b.dobre egzemplarze. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 po pierwsze zazdroszcze ci tego osła! osioł to osioł - nie każdy ma szanse go mieć. ale Adam M. ma troche racji... troche bedzie przy moto roboty. za to ma wielkie szanse być pięknym rarytasem... ja już go widze po tej renowacji... miodzio! pees: ruski licznik - takie są min w uralach, tyle ze do 140kiłamietraw/cias ;-). w końcu ruskie bmw ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.