norbi Opublikowano 25 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2005 Czy ktoś może pomóc mi pospinać rozrząd w kawasaki gpz 1000 rx.Na wałkach są jakieś znaki ale niewiem jak je ustawić?.Miałem porobione znaki ale po wymianie wału nic mi sie nie zgadza a niemam już starego wału na którym bły znaki.Może ktoś posiada schemat którym by sie podzielił.Prosze o pomoc.Pozdrawiam wszystkich motomaniaków Norbi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 25 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2005 Niewiem jak u ciebie ale u mnie w Kawce jest tak na wale ustwiasz punkt/znak T (TOP u mnie było T i zaraz obok F oraz samo T i w tym przypadku chodzi o to TF ) na łaczeniu karterów czyli tak jak by w stronę tylnego koła... wałki ustawiasz znakami na zewnątrz równolegle do płaszczyzny głowicy i tak skrecasz wszystko delikatnie i z wyczuciem... Poźniej obracasz wałem (za pomocą klucza) jesli nie stawia oporów ( jak natrafisz na opór to zle i nie krec dalej tylko popraw rozrząd) to znak że złożyłes dobrze... Niech ktoś to poprawi bo nie mam pewnosci !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbi Opublikowano 27 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 dzięki ale u mnie nie ma takich znaków i całkiem inaczej to wygląda.czy napewno miałeś RX-aczy może dotyczy to innego modelu?tak czy inaczej nadal nic nie wiem,oczywiście bez urazy bo może to ja mam coś pozamieniane .Sam niewiem.Nadal czekam na pomoc.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 nie no ja mowiłem na podstawie ZXRa hehe.. mylsłemze jak kawa to bedzie podobie... tak wiec ci nie pomoge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Muszą być jakieś znaki, nie ma cudów. Zawsze można ustawić 1 i 4 tłok w górze (badając to nawet śrubokrętem, przy odrobinie wprawy można ustalić górne połozenie wystarczająco dokładnie. Wtedy znaki na kołach na wałkach powinny być zwrócone na zewnątrz i znaczki IN i EXT powinny się pokrywać z powierzchnią głowicy. Sprawdź też dokładnie jak ustawione są same krzywki na 1 lub 4 cylindrze (bo o ile mnie pamięc mnie myli w Kawce się ustawia przy zapłonie na 4 gaże, a nie na 1 (czyli krzywkach wzniesionych lekko do góry, tak samo z obu stron - jest to bardzo ważne, potwierdzi tylko prawidłowe sutawienie znaków, których czasami jest kilka na jednym kółku 8O) . Nie pamiętam już dokładnie, powiem szczerze, że mam śmietnik w głowie :-). Jak masz wtpliwości, to zapodaj jakieś zdjęcia, albo kup serwisówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbi Opublikowano 28 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 tak masz racje są jakieś znaki ale jest ich tyle że pogubić sie można.Na wale pół biedy bo jest T i F ale na wałkach istny bałagan.Czy jest możliwe żeby koła na wałkach miały te same oznaczenia w tych samych miejscach?bo wydaje mi sie że są one identyczne a co za tym idzie może być coś podmienione?!a na dodatek na każdym kole są po dwie pary otworów co daje możliwość ustawienia wałka w dwóch pozycjach?! istny bałagan niema co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Dobrze rozumujesz :-). Stosowane są takie same znaki na kołach, co więcej, jest więcej otworów, bo są to te same koła, tylko montowane inaczej na każdym wałku. Nieźle co? Dlatewgo mówiłem o sprawedzeniu ustawienia samych krzywek, mam nadziję, że wiesz o czym mówię i wiesz jak powinny być ustawione wałki w położeniu "zapłon" - obie krzywki uniesione lekko do góry, a na przeciwległym cylindrze oba zawory minimalnie otwarte. W ten sposób ustawisz stosunkowo dokładnie, a znaki wykorzystasz tylko do ostatecznego ustawienia gdybyś miał się pomylić np. o jeden ząb. Mam nadziję, że mnie zrozumiałeś, jak nie to zamieszczę zdjęcie o czym mówię. Napisz mi też jakie masz konkretnie napisy na tych kołach, albo zrób foty, to Ci szybko wszystko powiem :-). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbi Opublikowano 28 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 doskonale zrozumiałem to co mi wyklarowałeś,co więcej tak właśnie zrobiłem i odpalił.Tyle tylko że żadne znaki nie pasują do niczego nawet jeśli byłaby to różnica jednego zęba.Słów normalnie brak,jednak zauważyłem jeden defekt.Co jakiś czas popierduje w gaźniki choć wcześniej nie było czegoś takiego niewiem co to ma znaczyć tzn domyślam sie ale nie jestem pewien dlatego będe milczał i wysłucham głosu fachowców. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Jak dla mnie to jest przestawiony rozrząd o jeden ząb własnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Może zrób jakaś fotka, to pomożemy, albo serwisówka. Sorry, nie wiem czy pomogę, bo nie robiłem konkternie tego modelu, a różnorakość rozwiązań powoduje w mojej głowie tylko śmietnik :-) :-). Wszystko na to wskazuje, że minimalnie ustawiłeś źle, bo tak jak Igła napisał, objawy na to wskazują. Jakieś znaki muszą pasować, nie ma ch** we wsi :-). Najlepiej zrób zdjęcia wałków, tak bym widział krzywki i same zębatki ze znakami. Kawasaki często stosuje dziwne ustawienia, może się Idaho wypowie, jak ustawiał to w ZX-6 i też mu się nie zgadzało z logiką :-) :-). Dlatego zawsze, niezależnie od konstrukcji wszystko zaznaczam po swojemu, jak trzeba nawet foty robię. Rutyna zjadła nawet wielu wyjadaczy :-). Jeszcze gorsze sztuczki są w samochodach, np. w niektórych Renaultach czy fiatach nie ma wcale znaków, tylko zestaw specjalnych śrub i blokad do wałków i wału - to dopiero sajgon :-). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Wiecie tak się zastanawiam czy to producent tak miesza z tymi oznaczeniami czy mechanicy w czasie eksploatacji danego bike'a nabijają swoje oznaczenia żeby mieć "łatwiej"przecież to się nie trzyma kupy.Jedna fabryka, sto modeli i dziesięć tysięcy znaków...Paranoja. W mojej kawie są na wale dwa znaki T na przeciw siebie ( 180') i po cholerę?Pozdro all Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 W mojej kawie są na wale dwa znaki T na przeciw siebie ( 180') i po cholerę?Pozdro all A do ustawiania zaworów, by złapać 0 stopni na 2 i 3 cylindrze :-). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolkan Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 WitamOznaczenia na Kołach zębatych:EX (wałek wydechowy) - Kreseczka powinna być równo z powierzchnią głowicy.(od strony wydechu) IN (wałek ssący) - Kreseczka tak samo równo z powierzchnią głowicy (od strony gażników)Na łańcuszku rozrządu odliczamy bolce (czy jak to się tam zwie) Liczymy od pierwszego nad kreseczką EX Do bolca nad kreseczką IN ( liczymy górą ) Powinno być 35 bolcy do kreseczki IN, 36 pod kreseczką IN. Opisałem nieudolnie :cry: to co widać na rysunku dla ZX900 (GPZ900R) and ZX1000 A (GPZ 1000RX) models.Według mnie niepowinno być więcej oznaczeń na kołach od wałków w RX. Jednak widać na zdjęciach kilka oznaczeń lecz to koła zębate od modelu ZX1000 B (ZX 10) and ZX1100 C/D (ZZR 1100) Mam nadzieje iż odrobine pomogłem. Cytuj wieczny włóczęga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbi Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 tu zgadzam sie ze wszystkimi zainteresaowanymi co do znaków że powinny któreś pasować że powinno być tyle znaków ile powinno ale żeczywistość jest całkiem inna.Każde z kół ma po kilka oznaczeń.Jest IN z kreseczką,jest EX z kreseczką,jest IN 896 również z kreseczką,jest sama kreseczka to oczywiście na obydwóch kołach jednakowo jest jeszcze cecha bez oznaczeń która pokrywe sie ze znakiem IN na wałku ssącym ale na wydechowym wychodzi ta cecha po drugiej stronie czyli 180 stopni dalej.A może ktoś wie jak powinny być ustawione koła na wałkach tzn na których otworach może todoprowadziło by mnie do konkretów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Najcżeściej jest tak jak mówi wolkan - podane są znaki i liczna bolców pomiędzy nimi, jak to będziesz wiedział, to jest po sprawie. Chyba nie unikniesz serwosówki, albo zrób zdjęcia tak jak mówiłem. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.