Skocz do zawartości

Opony po raz n-ty,czyli jaki bieżnik wybrać.


Rekomendowane odpowiedzi

Co wiem-że na pewno Heidenauy.

http://www.motorad.pl/szosowe.html

Co jeszcze-

tył 120/90H/18

przód 3.25 H 19

masa moto 230 kg

Jeżdżony codziennie w sezonie do roboty, plus turystycznie ,2 osoby + bagaż,prędkość podróżna 130-150 km/h.

Maksymalne prędkości osiągane przez moto ok.180.

I tu mam dylemat- jak te podane przez mnie wiadomości mają sie do wyboru bieżnika i modelu opony??Czy podana na stronie nośność w kg jest dla samego moto,czy dla obładowanego??Chcę wziążć którąś z tych oponek z podanego linka.

 

????Jaka konfiguracja oponek będzie najlepsza dla mojej maszynki i stylu jazdy????

 

P.S. Nie odsyłajcie mnie do archiwum,bo przejżałem całe i sporo sie dowiedziałem na ten temat,ale nic z tego,co bym chciał wiedzieć.

P.S.2 Kto mi powie,jaki jest przelicznik szerokości opony(że np.3.25 to 100,czy coś takiego)

P.S.3 Ale namotałem

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj dokładnie w cenniku na www.motorad.pl, konkretnie

http://www.motorad.pl/co.xls

(są obie opony, z tym że tył to K65, typowo szosowa opona, a przód w podawanym rozmiarze jest jako K44, z drobnym bieżnikiem i bardziej szosowa (wśród wszystkich szosowych) K53.

 

Co do rozmiarów 3,25 to nic innego jak wymiar w calach. ! cal = 25,4mm. Czyli opona 3,25 ma szerokość 82,5 mm. A tu masz listę zamienników, waśnie z rozmiarów calowych, na nowsze odpowiedniki.

 

http://www.dansmc.com/tirespecs1.htm. Z tego co piszą na przód możesz daż 100/90 i masz piękną opnkę z K65. Tylko pytanie o szerokość, czy się zmieści i jak odbije się to na prowadzeniu (z tym nie powinno być problemów, teraz nawet małe moto śmigają na 110 z przodu) i czy nie masz za cienkiej felgi, do takiej gumy. Najlepiej dać oczywiście oryginalny rozmiar.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej tak, co nie znaczy że są wyjątki. Najbardziej mnie rozwaliło to , jak swego czasu jeźdźcy w GP motocyklowym potrafili zakładać nawet gumy różnych firm na jeden motocykl. Np. Michelina z przodu i Dunlopa z tyłu (nie wiem czy to tak akurat, podaję jako przykład), bo lepiej spełniały oczekiwania.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tymi szerokościami opony w calach i mm to wcale nie taka prosta sprawa, że wystarczy tylko przeliczyć. Sam drążyłem temat jakieś 3 tygodnie temu gdy szukałem przedniej opony dla siebie. Wrzuciłem nawet posta do działu " co i jak kupić ", ale nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi. Konkretnie szukałem opony 3,5 " x 19 pięknie sobie wyliczyłem że 3,5x 25,4 mm to ok 88 mm więc 90- tka będzie ok i..... d..a. Jak zobaczyłem na żywo tą 90'tkę to w porównaniu z moją calową wyglądała jak rowerówka. Okazuje się , że opony diagonalne i radialne zupełnie inaczej układają się na feldze - stąd ta różnica. Po drugie wszystkie 90tki jakie znalazłem w ofertach miały o 2-3 poziomy niższy indeks nośności. właściwy miały dopiero setki.Po rozmowie z osobami lepiej rozeznanymi w temacie ustaliłem że zmiennik dobiera się w ten sposób , że należy kupować rozmiar następny ( szerszy) po tym który wynika z prostego przeliczenia szerokości w calach na mm. W twoim przypadku 90 powinna być w porządku. Sam kupiłem Heidenau 100/90 19 bieżnik K65 front - a jak się będzie zachowywał zobaczymy jak lody puszczą. Na kole w każdym razie wygląda fajnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi tego linka , który Paweł podałeś otworzyć - stąd nieporozumienie.

Ja znalazłem na stronie Continentala taką tabelkę , która bardziej temat zaciemnia niż wyjaśnia :roll: podają tam do każdego rozmiaru metrycznego jako zamiennik 3 rozmiary calowe np.dla 90- 3,00, 3,25, 3,60 dla 100 - 3,25, 3,50 i 3,60 dla 110 - 3,50, 3,75, 4,10. jak to te 3 tygodnie temu zobaczyłem to całkiem zgłupiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

tez niedlugo bede kupowal oponki do mojego GS'a i stawiam na nowe...Pawel zapodales fajna tabeleczke,szkoda tylko ze nie kumam tych oznaczen indeksow predkosci,nosnosci i profilu opony....przydala by sie jakas legenda bo w tej tabelce nie znalazlem zadnej...

ma moze ktos???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indeks nośności i prędkości jest na stonie głównej www.motorad.pl. Ważnej jest jeszcze dobranie odpowiedniej opony do motocykla. Do GS idealna będzie K63 i K64 na tył. Warto też dobierając opony pamietać o typach - TL (tube less, czyli bezdętkowa) i TT (tube type, czyli dętkowa). Ty oczywiście potrzebujesz TL, masz indeks prędkosći H czyli 210 - w sam raz na GS500 bo jest nadwyżka. Sam opis opony np. 110/70/17 54H

to 110 mm grubości, 70% wysokości, 17 cali średnica felgi, 54 nośność czyli 212 kg, H 210 km/h - to na przód, na tył 130/70/17.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Paweł za uswiadomienie-glowna stronka olsnila mnie 8)

pozostaje tylko jedna watpliwosc co oznacza M/C w 130/70-17 M/C TL

 

wiem moze dziwne pytanie ale lubie byc szczegolowy...

 

zauwazylem tez ze nie mieszcze sie w 62 :) bo waze prawie 90 kilo a Suzi wazy 188- razem to daje 278 a 62 jest dla 262 kg i co teraz?

 

a teraz z innej beczki czy HEIDENAU to firma dobra?? jak ja oceniacie,porownywalna np z BRIDGESTONE??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...